עורך דין לתאונת דרכים

עורך דין לתאונת דרכים

תאונת דרכים הוא אירוע תעבורתי שיכול לכלול תוצאות קלות כמו פגיעות ברכוש בלבד וכן להגיע עד לתוצאות קשות וחמורות כמו פגיעות גוף בכלל, נכויות וחבלות של ממש בפרט וחלילה אף להסתיים במות של מי מהמעורבים, ולכן הענישה בתאונת דרכים היא מגוונת במיוחד ויכולה לכלול ענישה על תנאי בלבד וכן להגיע לפסילת רישיון נהיגה משמעותית ואף מאסר במקרים חמורים וזאת לצד ענישה נלווית, מה שמחייב כל נהג להבין את אופן ההתנהלות הנכון שישמור עליו ועל זכויותיו בעת התרחשות תאונת דרכים

מהי תאונת דרכים?

ברבות השנים בתי המשפט קבעו מבחן רחב במיוחד לשאלה מהי תאונת דרכים, כך נקבע כי גם התנהגות שגרמה לקרות תאונה אף אם לא נוצר כל מגע פיזי בין הרכבים או בין רכב להולך הרגל מהווה תאונת דרכים.

מהי התנהלות נכונה לאחר תאונת דרכים?

כאשר נהג מעורב בתאונת דרכים ומתקבל דיווח במשטרה, יגיע למקום בוחן תאונות דרכים שהוא המומחה מטעם המשטרה לחקירה ושחזור של תאונות דרכים. הבוחן יאסוף ממצאים ויגבה הודעות מהמעורבים ומעדים לאירוע ולאחר מכן יערוך דו"ח בוחן בו הוא יתעד את כלל הפעולות שביצע והממצאים שאסף וכן יקבע מסקנה מי לטעמו אם בכלל אשם התאונה. משכך, כלל ההתנהלות מול הבוחן הינה קריטית ביותר וזאת נוכח העובדה שהממצאים שהבוחן יאסוף וגרסת המעורבים לאירוע היא זו שתקבע מי אחראי לתאונה וכנגד מי יוגש בהמשך כתב אישום לבית המשפט לתעבורה. ולכן בטרם תדברו עם כל אדם או בוחן מטעם המשטרה על האירוע התאונתי חשוב שתתייעצו עם עורך דין תעבורה שישמע את פרטי המקרה ויעניק לכם ייעוץ מקצועי בטרם תמסרו את גרסתכם לאנשי המשטרה.

פסילה מנהלית

כאשר נהג מעורב בתאונות דרכים בה נחבל אדם או ניזוק רכוש ישנה סמכות חוקית לקצין משטרה לפסול את רישיון הנהיגה של נהג למשך 60 ימים וזאת בכפוף להליך שימוע.
כאשר כשמדובר בתאונת דרכים בה נהרג אדם, קצין המשטרה חייב לפסול את רישיונו של הנהג הפוגע למשך 90 ימים.
על החלטת קצין המשטרה לפסול נהג בפסילה מנהלית ניתן להגיש ערר לבית המשפט לתעבורה.

כתב אישום

במידה ויחידת התביעות המשטרתית/הפרקליטות סבורה שצד אחראי לקרות תאונה היא רשאית להגיש כנגדו כתב אישום. כתב האישום יתאר את פרטי הנאשם, עובדות קרות האירוע ואת סעיפי החיקוק בהם הוא מואשם. לאדם שמוגש נגדו כתב אישום קיימת הזכות לנהל הליך משפטי שבסופו בית המשפט יקבע אם הוא אשם או זכאי. מנגד, קיימת אפשרות להגיע להסדר טיעון במסגרתו הנאשם יודה בכתב אישום מרוכך או מקורי והצדדים יציגו לבית המשפט עונש מוסכם או מתחם ענישה מוסכם שבתוכו בית המשפט יגזור את דינו של הנאשם.

ענישה בתאונת דרכים

ענישה בתאונות דרכים במידה ונהג ימצא אשם במיוחס לו בכתב האישום היא נגזרת של חומרת העבירות ותוצאות התאונה מחד וותק שנות הנהיגה של הנהג לצד עברו התעבורתי מאידך.
חשוב לשים לב כי בעבירות מסוימות קיימת פסילת מינימום אותה בית המשפט צריך להשית על הנאשם באם ימצא אשם בעבירה המיוחסת לו. בנוסף, כאשר מדובר בחבלות חמורות וקשות בית המשפט לתעבורה יכול להשית על הנאשם מאסרים בפועל לצד פסילות רישיון נהיגה ארוכות במיוחד.

עורך דין תעבורה חזי כהן

משרדנו צבר ניסיון רב בייצוג נאשמים המעורבים בתאונות דרכים.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה ראשונית טובה יותר וקבלת הערכת מצב ראשונית שתעזור לנהג להתמודד עם האישומים שמופנים כלפיו בבית המשפט לתעבורה.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג נאשמים בתאונות דרכים, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בתאונות דרכים ועבירות תעבורה, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: