עורך דין תאונות דרכים ייעוץ חינם

עורך דין תאונות דרכים ייעוץ חינם

תאונות דרכים הן אירוע תעבורתי שכולל מגוון רחב של מצבים ותוצאות, החל ש מפגיעות רכוש בלבד וכלה בתוצאות קשות וחמורות כמו פגיעות גוף, נכויות, חבלות של ממש ומוות של מי מהמעורבים בתאונה,
הענישה בתאונת דרכים היא רחבה ומגוונת במיוחד ויכולה לכלול ענישה על תנאי בלבד וכן להגיע לפסילת רישיון נהיגה משמעותית ואף מאסר בפועל במקרים מסוימים וזאת לצד ענישה נלווית, לפיכך, כל נהג חייב להבין את אופן ההתנהלות הנכון שישמור עליו ועל זכויותיו חלילה בעת התרחשות תאונת דרכים

מהי ההגדרה לתאונת דרכים?

ברבות השנים בתי המשפט קבעו מבחן רחב במיוחד לשאלה מהי תאונת דרכים.
בתי המשפט קבעו גם התנהגות שגרמה להתרחשות תאונה בעקיפין וזאת אף אם לא נוצר כל מגע פיזי בין הרכבים או בין רכב להולך הרגל תהווה תאונת דרכים, משכך, גם אירוע תאונתי שנגרם מהתנהגותו של צד ג' עלולה לגרור אחריות לקרות התאונה.

כיצד נכון להתנהל לאחר קרות תאונת דרכים?

כאשר מתרחשת תאונת דרכים ומתקבל כל כך דיווח במשטרה, יקפיצו למקום בוחן תאונות דרכים שהוא הגורם המומחה מטעם משטרת ישראל לחקירה ושחזור של תאונות דרכים. הבוחן המשטרתי יאסוף ממצאים, יגבה הודעות מהמעורבים ומעדים שנכחו במקום התאונה, יבדוק אם קיימות מצלמות שתיעדו את האירוע התאונתי ולאחר מכן יערוך דו"ח בוחן במסגרתו הוא יתעד את כלל הפעולות שביצע והממצאים שאסף וכן יקבע מסקנה מי לטעמו אם בכלל אשם בהתרחשות התאונה. משכך, כלל ההתנהלות מול הבוחן הינה קריטית וחשובה ביותר וזאת נוכח העובדה שהממצאים שהבוחן יאסוף וגרסת המעורבים לאירוע היא זו שתקבע מי אחראי לתאונה וכנגד מי אם בכלל יוגש בהמשך כתב אישום לבית המשפט לתעבורה.
לכן בטרם תדברו עם כל אדם, שוטר או בוחן מטעם המשטרה על האירוע התאונתי חשוב שתתייעצו עם עורך דין תעבורה ייעוץ חינם שישמע את פרטי המקרה ויעניק לכם ייעוץ מקצועי בטרם תמסרו את גרסתכם לאנשי המשטרה.

פסילה מנהלית

כאשר נהג מעורב באירוע תאונת דרכים בה נחבל אדם או ניזוק רכוש קיימת סמכות לקצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג למשך 60 ימים וזאת בכפוף להליך שימוע במסגרתו הנהג יכול להעלות את טענותיו ולנסות לשכנע את קצין המשטרה מדוע לא לפסול לו את רישיון הנהיגה.
כאשר כשמדובר בתאונת דרכים בה נהרג אדם, קצין המשטרה חייב לפסול את רישיונו של הנהג הפוגע למשך 90 ימים.
על החלטת קצין המשטרה לפסול נהג בפסילה מנהלית ניתן להגיש בקשה לביטול/לקיצור הפסילה לבית המשפט לתעבורה.

כתב אישום

במידה ויחידת התביעות או הפרקליטות סבורה שצד מסוים לאירוע אחראי לקרות תאונת דרכים היא רשאית להגיש כנגדו כתב אישום. כתב האישום יתאר את פרטי הנאשם, עובדות קרות האירוע ואת סעיפי החיקוק בהם הוא מואשם. לאדם שמוגש נגדו כתב אישום קיימת הזכות לנהל הליך משפטי שבסופו בית המשפט יקבע אם הוא אשם או זכאי. מנגד, קיימת אפשרות להגיע להסדר טיעון במסגרתו הנאשם יודה בכתב אישום מרוכך או מקורי והצדדים יציגו לבית המשפט עונש מוסכם או מתחם ענישה מוסכם שבתוכו בית המשפט יגזור את דינו של הנאשם.

ענישה בתאונת דרכים

במידה ונהג ימצא אשם במיוחס לו בכתב האישום להתרחשות תאונת דרכים, על בית המשפט לקבוע את העונש שהנהג יקבל.
הענישה בתאונת דרכים היא נגזרת של חומרת העבירות בהן הורשע הנהג וכן חומרת תוצאות התאונה וזאת ביחס לוותק שנות הנהיגה של הנהג לצד עברו התעבורתי.
חשוב לשים לב כי בעבירות מסוימות קיימת חובת פסילת מינימום בחוק אותה בית המשפט צריך להשית על הנהג באם ימצא אשם בעבירה המיוחסת לו כאשר ככל שמדובר בחבלות חמורות וקשות בית המשפט ישית ענישה חמורה יותר בדמות פסילות רישיון נהיגה ארוכות במיוחד ובמקרים חמורים במיוחד אף מאסרים בפועל.

עורך דין תעבורה ייעוץ חינם

משרדנו צבר ניסיון רב בייצוג נאשמים המעורבים בתאונות דרכים.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה לעורך דין תעבורה ייעוץ חינם מאפשרת בחינה ראשונית טובה יותר וקבלת הערכת מצב ראשונית שתעזור לנהג להתמודד עם האישומים שמופנים כלפיו בבית המשפט לתעבורה.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג נאשמים בתאונות דרכים, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה ייעוץ חינם המתמחה בייצוג בתאונות דרכים ועבירות תעבורה, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250