נהיגה בזמן פסילה

נהיגה בזמן פסילה

עבירה של נהיגה בזמן פסילה הינה עבירה המעידה על זילות בבית המשפט ורשויות אכיפת החוק ומשכך קיימת החמרה משמעותית בעבירה זו כאשר העונשים הניתנים בצידה הם מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה לתקופה ממושכת, פסילה על תנאי וקנס כספי

מהי נהיגה בזמן פסילה?

פקודת התעבורה קובעת כי נהיגה בזמן פסילה היא מצב בו מי שהודע לו שנפסל מקבל או מהחזיק רשיון נהיגה, וכל עוד הפסילה בתקפה הוא נוהג ברכב שנהיגתו אסורה בלי רשיון לפי פקודה זו, או מי שנוהג בניגוד לתנאים שנוספו ברשיונו כל עוד הם בתקפם, או מי שהודע לו כי נפסל מהחזיק ברשיון רכב וכל עוד הפסילה בתקפה הוא משתמש באותו רכב או מרשה להשתמש בו, או מי שנהג או הרשה לאחר לנהוג ברכב בניגוד להודעת איסור שימוש או צו איסור שימוש, דינו – מאסר שלוש שנים או קנס מאה אלף לירות, או שני הענשים כאחד.

חזקת מודעות בעבירת נהיגה בזמן פסילה

בכדי להתמודד עם מצב בו נהגים יטענו כי לא ידעו על דבר הפסילה שנשלחה אליהם ע"י הרשות בדואר, החוק קובע כי די במשלוח הודעה בדואר רשום אודות דבר הפסילה בכדי שתתקיים החזקה לפיה נהג "מודע" מבחינה חוקית לכך שרישיונו נשלל.
עם זאת, קיימת דרך להפריך את חזקת המודעות וכל מקרה נבחן עפ"י נסיבותיו.

חריגים לסתירת החזקה

חזקה המודעות לדבר הפסילה ניתנת לסתירה בנסיבות חריגות בלבד, בהתקיימותם של שני תנאים מצטברים וזאת אם הנהג יוכיח שההודעה בדבר הפסילה לא הגיע לידיו וזאת מנסיבות שאינן תלויות בו.

מעצר תום הליכים

לאור העובדה שנהיגה בזמן פסילה מהווה מעשה שיש בו ללמד על זילות כלפי החלטות בית המשפט ורשויות אכיפת החוק, מדובר בעבירה שמקימה עילת מעצר מסוג "מסוכנות", שכן מי שנוהג בניגוד להחלטה בעניינו מהווה מי שמסכן בהתנהגותו את עצמו ואת ציבור המשתמשים בדרך. ולכן כאשר מדובר בעבירה חוזרת או בנסיבות מחמירות אחרות, להליך הפלילי של בירור האשמה מתלווה הליך נוסף של בקשה להותיר את הנהג בזמן המשפט במעצר עד לתום ההליכים מאחורי סורג ובריח.

ענישה

עפ"י סעיף 67 לפקודת התעבורה, מי שנוהג בזמן פסילה עלול לקבל עונש של עד 3 שלוש שנות מאסר וזאת לצד ענישה נלווית כמו מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה לתקופה ארוכה, פסילה על תנאי וקנס כספי.

עורך דין לתעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירות תעבורה.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות תעבורה, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בעבירת נהיגה בזמן פסילה, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250