נהיגה בקלות ראש

נהיגה בקלות ראש

עבירה של נהיגה בקלות ראש הינה עבירה המעידה על נהיגה שיש בה משום מעשה מכוון שיש בו לגרום סיכון למשתמשי הדרך ומשכך קיימת החמרה משמעותית בעבירה זו כאשר העונשים הניתנים בצידה הם פסילת רישיון נהיגה, מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה, פסילה על תנאי וקנס כספי ובמצבים חמורים במיוחד אף מאסר בפועל

מהי נהיגה בקלות ראש?

פקודת התעבורה קובעת כי נהיגה בקלות ראש היא מצב בו אדם נוהג רכב בדרך קלות ראש, או ברשלנות, או במהירות שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור, אף אם היא פחותה מן המהירות המקסימלית שנקבעה, או מי שמפעיל רכב עצמאי במהירות כאמור העובר אחת העבירות האלה. הפקודה קובעת שדינו של מי שעובר עבירה זאת הוא מאסר שנתיים או קנס כאמור בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין, התשל"ז-1977.

מה ההבחנה בין נהיגה בחוסר זהירות לבין נהיגה בקלות ראש?

נהיגה בחוסר זהירות היא עבירה שיש בצידה קנס בסך 500 ₪ לצד רישום של 6 נקודות חובה במשרד הרישוי. לעומת זאת, עבירה של נהיגה בקלות ראש היא עבירה שיש בצידה הזמנה לדין לצד רישום של 8 נקודות חובה במשרד הרישוי.

ענישה

עפ"י סעיף 62 לפקודת התעבורה, מי שנוהג בקלות ראש עלול לקבל עונש של עד 2 שנות מאסר וזאת לצד ענישה נלווית כמו מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה בפועל, פסילה על תנאי וקנס כספי.

מה ניתן לעשות אם שוטר עצר אותי בחשד לביצוע עבירה?

במידה ושוטר עצר אתכם בחשד לביצוע עבירה תדעו שכל מה שתאמרו ירשם על ידי השוטר בתגובת הנהג בדו"ח ובנוסף יתועד במצלמת הגוף של השוטר.
לכן, ישנה משמעות לתגובה הספונטנית שימסור הנהג לשוטר בשטח שכן תגובה שתתקבל ע"י בית המשפט לתעבורה כהודאה בעבירה תשמש כראיה כנגד הנהג הנאשם בהליך המשפטי ולכן, ההמלצה החד משמעית שלי היא לא להודות, לא להתנצל ולא לחתום על דו"ח אם אתם סבורים שהתגובה שלכם לא נכונה או הוצאה מהקשרה הנכון. בנוסף, אני ממליץ להוציא טלפון, להפעיל ווידאו ולתעד את המפגש עם השוטר תוך תיעוד פרטים שמחזקים את הגרסה שלכם כמו מצב התנועה, דיבורית ברכב, הסתרה של תמרור וכן כל עובדה שיש בה לחזר ולהוכיח את טענתכם שכן התיעוד מהשטח בזמן אמת הוא בעל משמעות ראייתית כבדת משקל בבית המשפט.

עורך דין לתעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירות תעבורה.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות תעבורה, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בעבירת נהיגה בקלות ראש, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250