נהיגה ברכב שניתנה לגביו הודעת איסור שימוש

נהיגה ברכב שניתנה לגביו הודעת איסור שימוש

בעקבות תאונות הדרכים והקטל בכבישים, אנו עדים בשנים האחרונות לפעילות אכיפה מוגברת ומשמעותית מצד אגף התנועה במשטרת ישראל ומשרד הרישוי להורדת רכבים המסוכנים לשימוש מכבישי ישראל. נהיגה ברכב שנאסר בו שימוש מהווה עבירה חמורה במיוחד שלצידה פסילת מינימום וענישה נלווית.

מי רשאי לתת הודעת איסור שימוש ברכב?

 תקנות התעבורה קובעות כי בוחן הנושא עמו תעודת בוחן של רשות הרישוי וכן שוטר הנושא עמו תעודת בוחן תנועה של המשטרה, רשאים בכל עת להזמין לבדיקה וכן לבדוק כל רכב. בנוסף, במידה ושוטר שאיננו בוחן תנועה של המשטרה סבור כי הרכב עלול לסכן את התנועה, הוא רשאי להזמין את הרכב לבדיקה בכל עת בפני בוחן תנועה של המשטרה או בפני בוחן במשרד רשות הרישוי. במצב שכזה חובה על בעליו או מחזיקו של רכב שהוזמן כאמור להביא את הרכב לבדיקה במקום ובמועד שנקבעו בהזמנה.

מהי הודעת איסור שימוש ברכב?

הודעת איסור שימוש ברכב ניתנת במצב בו בוחן של משרד הרישוי או בוחן תנועה של משטרת ישראל סבורים כי רכב שניתן עליו רשיון רכב עלול לסכן את התנועה או לא נתמלאו בו תנאים שנקבעו לגביו כדין. במצב שכזה תימסר לנהג או למי שמחזיק בפועל ברכב הודעה (הודעת אי-שימוש) שבה יפורטו הפגמים ברכב או התנאים שלא נתמלאו ברכב, לפי הענין, והבוחן יודיע על כך לרשות הרישוי אשר תרשום ברישיון הרכב הערה בדבר הודעת אי-השימוש שניתנה.

החרגה לצורך תיקון או מילוי תנאים שנקבעו בהודעת איסור השימוש

במידה וניתנה הודעת אי שימוש ברכב קיימת סמכות לבוחן מטעם משרד הרישוי או משטרת ישראל לאפשר לבעל הרכב או למחזיק בו בפועל לבצע נסיעה לצורך תיקונו או למילוי התנאים שפורטו בהודעת איסור השימוש וכן כדי להביאו למשרד הרישוי לשם עריכת בדיקה נוספת.

בנוסף, שוטר או בוחן רשאי לעכב את מתן ההודעה לרשות הרישוי ל-48 שעות, ואם הוכח להנחת דעתו כי הרכב תוקן בתוך 48 שעות משעת מסירת הודעת אי-שימוש, יחזיר את רישיון הרכב לבעל הרכב או למי שנמסרה לו הודעת אי-השימוש.

רכב לא תקין ללא מתן הודעת אי שימוש

תקנות התעבורה קובעות שבמצב בו רכב לא תקין אך לא ניתנה לגביו הודעת איסור שימוש מדובר בעבירת ברירת משפט של 250 ₪ ללא רישום נקודות חובה במשרד הרישוי.

נהיגה ברכב לא תקין שהוחלט לאסור את השימוש בו

תקנות התעבורה קובעות שבמצב בו רכב לא תקין ובעקבות כך ניתנה לגביו הודעת איסור שימוש מדובר בעבירת ברירת משפט של 1000 ₪ ללא רישום נקודות חובה במשרד הרישוי.

נהיגה ברכב שניתנה עליו הודעת אי שימוש

תקנות התעבורה קובעות שבמצב בו אדם נוהג ברכב שניתנה לגביו הודעת איסור שימוש מדובר בעבירה מסוג הזמנה לדין שלצידה רישום 8 נקודות חובה במשרד הרישוי.
בנוסף, במידה ונהג יורשע בעבירה זו הוא צפוי למינימום פסילת רישיון נהיגה של שלושה חודשים וזאת לצד ענישה נוספת נלווית.
בעבירה זו קמה סמכות לקצין משטרה להורות על איסור מנהלי לעשות שימוש ברכב למשך 30 יום ובמידה וניתנה הודעת איסור שימוש באותו הרכב בשלוש השנים האחרונות ניתן לתת לגביו הודעת איסור שימוש למשך 60 יום וזאת לצד מתן אפשרות לנהג של הרכב להעלות קודם לכן את טיעוניו במסגרת הליך שימוע.

אחריות בעל רכב לרכב שניתנה עליו הודעת אי שימוש

תקנות התעבורה קובעות שבמצב בו בעל הרכב או בעל השליטה ברכב שנמסרה לגביו הודעת אי שימוש מאפשר לאדם אחר לנהוג ברכב שלא בהתאם למפורט בהודעה(תיקון הרכב או מילו התנאים המפורטים בהודעה) עובר עבירה מסוג הזמנה לדין שלצידה רישום 8 נקודות חובה במשרד הרישוי.
בנוסף, במידה ונהג יורשע בעבירה זו הוא צפוי למינימום פסילת רישיון נהיגה של שלושה חודשים וזאת לצד ענישה נוספת נלווית.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירה של נהיגה ברכב שניתנה לגביו הודעת אי שימוש.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות נהיגה ברכב שניתנה לגביו הודעת איסור שימוש. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בעבירת נהיגה ברכב שנאסר בו שימוש, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250