סיווג פסילה בתיק של בלתי מורשה לנהיגה

סיווג פסילה בתיק של בלתי מורשה לנהיגה

עבירת נהיגה ללא רישיון נהיגה כלל ו/או רישיון נהיגה שאינו מתאים לסוג הרכב הינה עבירה שנאכפת ע"י משטרת ישראל בצורה משמעותית במיוחד ובצידה הזמנה לבית משפט וזאת לצד רישום 10 נקודות חובה במשרד הרישוי

מהי עבירת בלתי מורשה לנהיגה?

החוק קובע איסור לנהוג ברכב כאשר אדם לא אוחז ברישיון נהיגה ו/או לא אוחז ברישיון נהיגה המתאים לסוג הרכב בו הוא נהג. כך לדוגמא, אסור למי שאוחז ברישיון נהיגה בדרגה B (רכב עד 3.5 טון) לנהוג במשאית שמצריכה רישיון נהיגה C1 וכן אסור למי שאוחז בדרגת רישיון A1 (אופנוע עד 54 כוחות סוס) לנהוג באופנוע שיש לו מעל ל-54 כוחות סוס ומצריך רישיון A.
באם שוטר ימצא שנהג ביצע עבירה שכזאת, הוא יפיק לו הזמנה לבית המשפט לתעבורה ואם מדובר בעבירה חוזרת השוטר בהחלט יכול לעכב את הנהג החשוד לחקירת בוחנים שבהמשכה הוא אף עלול להשתחרר בתנאים מגבילים או אף להיעצר ולהגיע מידית לבית המשפט.

מהם אמצעי האכיפה לעבירת נהיגה כבלתי מורשה לנהיגה ו/או לסוג הרכב?

כיום משטרת ישראל אוכפת עבירת בלתי מורשה לנהיגה בכלל ו/או לסוג הרכב באמצעות ניידות ואופנועים בכבישים שבמסגרת ביקורות אקראיות או יזומות מאתרים נהגים שנוהגים ללא רישיון נהיגה כלל ו/או נוהגים ברכב ללא רישיון נהיגה מתאים.

מה האפשרויות שעומדות לנהג שקיבל הזמנה לבית המשפט לתעבורה?

נהג שקיבל הזמנה לדין לבית המשפט לתעבורה בעבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה ו/או נהיגה ללא רישיון נהיגה מתאים לסוג הרכב בו נהג יכול לפעול בשלושה דרכים:

א. לכפור בתיק ולבקש להוכיח את חפותו- נהג יכול לבקש מבית המשפט לקבל את יומו ולהוכיח את חפותו, במצב כזה המדינה תצטרך להציג ראיות ולהשמיע עדים שיוכיחו את הטיעון שלה בבית המשפט בדבר אשמתו של הנהג עפ"י האישום המיוחס לנהג בכתב האישום, לאחר מכן תשמע פרשת ההגנה במסגרתה הנהג יכול להביא את גרסתו וראיותיו בפני בית המשפט ולאחר מכן כל צד יעלה את סיכומיו ויסביר לבית המשפט את טיעוניו עפ"י חומר הראיות שהוצג ובית המשפט יקבל החלטה אם הנאשם שבפניו ביצע את העבירה או לא. במידה והנאשם זכאי-ההליך הסתיים, אולם במידה והנאשם יורשע ההליך יעבור לשלב הטיעונים לעונש וגזירת הדין של הנאשם.

ב. להגיע להסדר טיעון- במצב כזה הנאשם מודה בכתב האישום או בכתב אישום מתוקן והצדדים יכולים להסכים על עונש מוסכם או עונש עם גבולות גזרה שהצדדים מסכמים מראש ובית המשפט יחליט איפה ראוי שיהיה העונש בהתאם להסכמות הצדדים.

ג. הודאה וטיעון פתוח לעונש-במצב שכזה הנאשם יכול להודות בכתב אישום ולהותיר את ההחלטה על קביעת העונש לבית המשפט כך שכל צד יעלה את טיעוניו לעונש הראוי בנסיבות העניין ובית המשפט בסופו של יום יחליט על העונש שנכון להטיל בנסיבות העניין של העבירה, וותק הנהיגה של הנאשם ועברו התעבורתי.

סיווג פסילה בתיק של בלתי מורשה לנהיגה-הסכמה חריגה

לקוח המשרד הגיע עם הזמנה לבית המשפט לתעבורה על כך שהוא נתפס נוהג באופנוע שמצריך דרגת רישיון A כאשר בפועל הוא אחז בדרגת רישיון A1 וביקש שעורך דין תעבורה חזי כהן יטפל לו בנושא.
לאחר שהנחנו את הלקוח כיצד לרפא את הפגם באופן הפוך כך שהאופנוע סווג במשרד הרישוי ככלי שמצריך רישיון נהיגה מסוג A1 לאור הגבלה שבוצעה בו, הגענו להסדר טיעון עונשי עם התביעה שהעונש שהתביעה תבקש להטיל על הנאשם יהיה 3 חודשי פסילה(שזהו עונש המינימום שמופיע בחוק לעבירה זו) ואילו ההגנה תהיה חופשיה בטיעוניה.
בסופו של יום בית המשפט החליט על ענישה בת 3 חודשי פסילה לצד רכיבי ענישה נוספים, אולם בצעד חריג במיוחד בית המשפט שהתחשב מאוד בטיעוני ההגנה החליט לסווג את הפסילה בכך שבית המשפט קבע שהפסילה תהיה על אופנוע בלבד כך שבתקופת הפסילה יורשה לנאשם לנהוג ברכב.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירות תעבורה.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות תעבורה, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בייצוג בעבירות בלתי מורשה לנהיגה ו/או בלתי מורשה לסוג, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250