פסילת רישיון נהיגה עקב שימוש בקנאביס

פסילת רישיון נהיגה עקב שימוש בקנאביס

הרבה נהגים לא מודעים לעובדה ששימוש בקנאביס משאיר שרידי סם בגופו של הנהג למשך מספר שבועות וכי על אף העובדה שחלף זמן רב והנהג לא נמצא תחת השפעת הסם הדבר נחשב למצב של עבירה חמורה במיוחד של נהיגה בשכרות בנסיבות סמים שהענישה עליה כוללת מינימום פסילה של שנתיים וזאת לצד רכיבי ענישה נוספים

 כמה זמן מותר לנהוג לאחר שימוש בקנאביס?

החוק קובע שנהיגה כשבגופכם מצוי סם או תוצרי חילוף של סם מהווה עבירה חמורה של נהיגה בשכרות שלצידה ענישת מינימום של לפחות שנתיים פסילת רישיון נהיגה וזאת לצד ענישה נלווית. כידוע הקנאביס נשאר בגוף לפרק זמן ארוך במיוחד המשתנה בהתאם לתדירות השימוש ולכן בהחלט יכול לקרות מצב בו ימצאו בגופכם שרידי סם לאחר פרק זמן ארוך מהשימוש האחרון-אך עדין מבחינה חוקית הדבר מהווה עבירה חמורה של נהיגה בשכרות בנסיבות סמים.

כיצד ניתן למצוא קנאביס בגופו של נהג?

הבדיקה לאיתור סמים בכלל וקנאביס בפרט בגופו של נהג מתבצעת באמצעות בדיקת שתן או לחילופין באמצעות בדיקת דם. בכדי שתקום סמכות חוקית לשוטר לדרוש מנהג לבצע בדיקה לאיתור סמים על השוטר להצביע על יסוד סביר לחשד שאותו נהג נוהג תחת השפעת סמים או לחילופין לקבל את הסכמתו של הנהג למסירת הדגימה. דוגמא לחשד סביר הוא מידע מודיעיני, התנהגות עליזה, במצבים מסוימים עיניים אדומות או מבריקות וכו'.

אולי כדאי לי לסרב לבדיקה?

באופן תיאורטי לאדם יש זכות להיות ריבון על גופו ולסרב למסור דגימת שתן או דם לאיתור ממצאי סם בגופו. חשוב לדעת שעבירת סירוב לבדיקה לאיתור סמים מהווה עבירה נפרדת השקולה בחומרתה ובתוצאותיה לעבירת נהיגה בשכרות ממש, לא כל סירוב לביצוע בדיקה מהווה עבירה ולכן כדי להסיר לכם את הספק לגבי מצבכם המשפטי ובטרם מתן הבדיקה או סירוב למתן בדיקה תבקשו מהשוטר לממש את זכותכם ולאפשר לכם להתייעץ עם עורך דין לתעבורה כדי שתוכלו לברר את מצבכם המשפטי והאם כדאי לכם לסרב או לא.

זה רק קנאביס ועישנתי לפני שבועיים

בהליך של חשד לנהיגה תחת השפעת סמים וקנאביס בפרט הנהג צפוי להיחקר ולמסור גרסה במשטרה, במסגרת החקירה הנהג צפוי להישאל שאלות לגבי עצם השימוש בסמים, סוג הסם ותדירות השימוש. חשוב לדעת שכל מה שנאמר ע"י הנהג מתועד ע"י החוקר ולכן באם תודו בשימוש בסמים, אף אם בשימוש רחוק, הדבר יהווה הודאה שתשמש כנגדכם במהלך ניהול ההליך המשפטי-לכן מומלץ בחום שלא להודות כלל בשימוש בסם מכל סוג ובכל זמן.

עורך דין תעבורה

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובמצב של שלילת רישיון נהיגה עקב שימוש בקנאביס בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי,
מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג של שלילת רישיון נהיגה עקב שימוש בקנאביס, אל תהסס והתקשר 072-3319414
או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.                                                                                                                                       
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250