שימוש בטלפון בזמן נהיגה-חזרה מכתב אישום

עבירת שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה הינה עבירה שנאכפת ע"י משטרת ישראל בצורה משמעותית במיוחד ובצידה ענישה של 1000 ₪ קנס וזאת לצד רישום 10 נקודות חובה במשרד הרישוי, דבר שעלול במצבים מסוימים להוביל נהג לביצוע אמצעי תיקון מול משרד הרישוי.

מהי עבירת שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה?

נכון להיום, החוק קובע איסור לאחוז ו/או לעשות שימוש בטלפון נייד שלא באמצעות דיבורית כאשר הסנקציה העונשית לנהג שיעשה זאת תהיה קנס בסך 1000 ₪ וזאת לצד רישום של 8 נקודות חובה במשרד הרישוי.
בהיבט העבירה חשוב לדעת ולהבין שהחוק קובע גם אחיזה כעבירה, ולכן גם אם נהג נוגע בטלפון שלו בזמן נהיגה וזאת מבלי לדבר או לשלוח הודעה הדבר בהחלט מהווה מבחינת החוק עבירה של איסור עשיית שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה.

מהם אמצעי האכיפה לעבירת איסור שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה?

כיום משטרת ישראל אוכפת עבירת איסור שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה נעשה שימוש בשני אמצעי אכיפה מרכזיים:

1. ניידות ואופנועים בכבישים-זהו האמצעי הוותיק והנפוץ ביותר במסגרתו שוטרים מבצעים אכיפה יזומה במסגרתה הם מאתרים נהגים שמבצעים את העבירה בזמן נהיגה ומפיקים להם דו"ח בהתאם.
2. מכשור אלקטרוני-המשטרה מבצעת אכיפה באמצעות מצלמות טקטיות ומצלמות סטילס, כאשר שוטר יושב ומאתר מרחוק נהגים שמבצעים עבירה של שימוש בטלפון בזמן נהיגה, מבצע תיעוד לעבירה ולאחר מכן מפיק דו"ח שנשלח לבעלים הרשום של הרכב מכח חזקת הבעלות שקובעת שבעלים אחראי לעבירות שמבוצעות ברכב הרשום על שמו(אלה אם יוכיח אחרת).

מה האפשרויות שעומדות לנהג שקיבל דו"ח על שימוש בטלפון בזמן נהיגה?

נהג שקיבל דו"ח על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה יכול לפעול בשלוש דרכים:
א. לבקש להמיר לו את הדו"ח ברישום אזהרה- נהג יכול לבקש ממרכז פניות נהגים ארצי במשטרת ישראל תוך 30 יום ממועד קבלת הדו"ח ובכפוף לכך שהוא עומד בקריטריונים באותה העת, להמיר את הדו"ח ברישום אזהרה, באם בקשה שכזאת תתקבל הרי שהתוצאה היא שהקנס והנקודות מבוטלים.
ב. לשלם את הדו"ח- אז יראו בו כמי שהודה בעבירה ובנוסף יצברו לחובתו 8 נקודות חובה במשרד הרישוי.
ג. להגיש עד ולא יאוחר מ-90 יום מיום קבלת הדו"ח בקשה להישפט, אז ישלח לנהג עפ"י הכתובת שביקש בספח הבקשה להישפט או כברירת מחדל לכתובתו הרשומה במשרד הפנים, הזמנה לבית המשפט לתעבורה שם הוא יוכל להעלות את כל טענותיו בנושא ובית המשפט יכריע לאחר ניהול הליך משפטי אם הוא ביצע את העבירה או לא.

ביטול כתב אישום בתיק איסור שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה

לקוח המשרד הגיע עם דו"ח איסור שימוש בטלפון נייד בסך 1000 ₪ לצד 8 נקודות חובה בצידו.
הלקוח ביקש לשמור על מרשם נקודות נקי וביקש שנטפל לו בנושא.
משכך ובתוך המועד להגשת בקשה להישפט, משרדנו הגיש בקשה להישפט ומשהתקבלה הזמנה לבית המשפט לתעבורה, צולם חומר החקירה וגילינו כי קיים קושי משמעותי ביותר להוכיח שהנהג נשוא הדו"ח הוא מי שביצע את העבירה וכי בהחלט סביר כי מחמת טעות של השוטר הדו"ח נרשם ללקוח במקום לאחר שהוא היה מבצע העבירה בפועל.
לאחר דין ודברים עם תביעות תעבורה התיק הסתיים בכך שהתביעה חזרה בה מכתב האישום וכך בסופו של יום הלקוח לא שילם קנס ולא צבר לחובתו רישום של 8 נקודות חובה במשרד הרישוי.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירות תעבורה.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות תעבורה, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בייצוג בעבירות שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250