אי ציות להוראות שוטר ונהיגה ללא רישיון נהיגה מסתיים בביטול האישום

עבירת אי ציות להוראת שוטר ונהיגה ללא רישיון נהיגה מתאים לכלי הרכב מהוות עבירות חמורות כל אחת כשלעצמה ובעלות חומרה יתרה כשמדובר בשילוב של ביצוע שתי העבירות יחד, כיצד תיק כזה מסתיים בביטול כתב אישום?

מהו אי ציות להוראת שוטר?

עבירת אי ציות להוראת שוטר מהווה בתמצית עשיית פעולה בניגוד להוראה ברורה ומפורשת ששוטר נותן לנהג או עובר אורח. במקרה שלנו דובר באופנוע שהגיע למחסום משטרתי בזמן תקופת הקורונה, התבקש לעצור ולהזדהות, רוכב האופנוע מסר לשוטר תעודה מזהה של כרטיס נוכחות מהעבודה תוך שלאחר מכן הוא נמלט מהמקום וברח.

מהי עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה מתאים לסוג הרכב?

עבירת בלתי מורשה לסוג הרכב מהווה מצב בו אדם מחזיק ברישיון נהיגה אולם הוא נוהג ברכב שמצריך דרגת רישיון נהיגה אחר, לדוגמא: אדם שנוהג ברכב אבל יש לו רישיון נהיגה לאופנוע, או מצב בו לאדם יש רישיון נהיגה לאופנוע בדרגת A1 והוא נוהג על אופנוע שמצריך דרגת רישיון A.

ענישה

במצב בו נאשם יורשע בעבירה של אי ציות להוראת שוטר תוך שהוא נהג ברכב ללא רישיון נהיגה מתאים הוא מסתכן בכך שלאחר הרשעה תושת עליו פסילת רישיון נהיגה ארוכה, פסילה על תנאי, מאסר על תנאי וקנס כספי ואם מדובר בעבירה חוזרת הוא מסתכן אף בהטלת רכיב מאסר בפועל.

ביטול כתב אישום בתיק אי ציות להוראות שוטר ונהיגה ללא רישיון נהיגה

לקוח המשרד הגיע אליי עם כתב אישום והזמנה לדין המייחסת לו עבירות של אי ציות להוראות שוטר ונהיגה ללא רישיון נהיגה.
לאחר שמשרדנו בחן את חומר החקירה בתיק התגלה כי הלקוח מתחילת הדרך טען שלא הוא מי שנהג באופנוע שברח ממחסום המשטרה, תוך שזיהוי הנהג התבסס על תעודה מזהה שהנהג שברח מהמחסום השאיר קודם לכן לשוטרים וכן על סמך העובדה שבאותה עת היה רשום על שם הלקוח אופנוע מסוג זהה אולם בצבע אחר מזה שברח מהשוטרים ביום האירוע. לאחר דין ודברים עם תביעות תעבורה ומשסירבו לבטל את כתב האישום, כפרתי בתיק מול בית המשפט לתעבורה והדיון נקבע להליך הוכחות, לאחר חקירת שני השוטרים ויצירת הספק בדבר העובדה שמדובר באופנוע של הנאשם וכי הוא מי שברח מהשוטרים ביום האירוע, בית המשפט המליץ לתביעה לחזור בה מכתב האישום וכך נעשה.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירות תעבורה.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות תעבורה, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בייצוג בעבירות אי ציות להוראות שוטר ונהיגה ללא רישיון נהיגה מתאים,
אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250