עורך דין תעבורה-קסדות מגן (אופנוע, אופניים, אופניים חשמליים)

אי חבישת קסדת מגן

עבירת נהיגה ללא חבישת קסדה מעוגנת בתקנה 119(ג) לתקנות התעבורה ותקנה 65ג(א) לפקודת התעבורה. מדובר בעבירה שתכליתה להבטיח בטיחותם של רוכבי רכב דו גלגלי ונוסעים המורכבים איתם. לאחרונה אנו עדים להחמרה משמעותית הן באכיפה משטרתית והן בענישה של בתי המשפט בכל הנוגע לאי חבישת קסדה. במאמר הנ"ל אציין את ההבחנות בין העבירות השונות והסנקציות בגינם.

קסדת מגן של אופנועים וקסדת מגן של אופניים ואופניים חשמליים

הקריטריונים של הקסדות מצוינים בתקנות התעבורה בתוספת שנייה חלק ג כאשר יש הבדל בין קסדת אופנועים לבין קסדת אופניים ואופנים חשמליים בחומרי הגלם, ההתקנים וכו'.

לשתי סוגי הקסדות ישנם התקניים המאושרים על ידי משרד התחבורה.

נהיגה באופנוע ללא קסדת מגן (כולל תלת אופנוע, אופנוע עם רכב צידי)

תקנה 119(ג) לתקנות התעבורה קובעת כי, לא ינהג אדם באופנוע או בתלת-אופנוע (עם או בלי רכב צידי) , לא ירכב עליו ולא ירשה לאחר לרכב עליו, אלא אם כן הוא חובש קסדת מגן מסוג כאמור בחלק ג' בתוספת השניה. על הקסדה להקשר ברצועה על מנת למנוע את נפילתה בשעת הנסיעה. אי חבישת קסדת מגן גוררת סנקציה מסוג ברירת משפט על סך 250 ₪ וכן 6 נקודות חובה במרשם משרד הרישוי.

רכיבה על אופניים או הרכבת אחר על אופניים ללא קסדת מגן

סעיף 65ג(א) לפקודת התעבורה קובע כי לא ירכב אדם על אופניים, ולא ירכיב אדם אחר, אלא אם כן הם חובשים קסדת מגן העומדת בדרישות שקבע שר התחבורה והבטיחות בדרכים. על הקסדה להיות הקשורה ברצועה שתמנע את נפילתה בשעת הנסיעה.

חובת חבישת קסדת מגן כאמור לא חלה על בגיר בדרך עירונית אלא בזמן פעילות ספורטיבית בעיקרה. הסנקציה הקבועה בגין עבירה זו הינה הזמנה לדין.

הרכבת נוסע ללא קסדת מגן

תקנה 119(ג) לתקנות התעבורה קובעת איסור לנהוג על אופנוע או תלת אופן ולהתיר לאדם אחר לרכב עליו, מבלי שחבש קסדת מגן, בניגוד לתקנה 119 (ג) לתקנות התעבורה, הסנקציה בעבירה  זו הינה ברירת משפט על סך 250 ₪ וכן 6 נקודות חובה במרשם משרד הרישוי.

נהיגת אופנוע מבלי שקסדת המגן קשורה

תקנה 119(ג) לתקנות התעבורה קובעת כי אין לנהוג / להרכיב נוסע באופנוע או תלת-אופנוע הנ"ל בדרך, כאשר קסדת המגן שחבשת / שחבש לא היתה קשורה ברצועה באופן שימנע נפילתה בעת הנסיעה. הסנקציה בעבירה  זו הינה ברירת משפט על סך 250 ₪ וכן 6 נקודות חובה במרשם משרד הרישוי.

נהיגת אופנוע כשקסדת מגן לא לפי התקן

תקנה 119(ג) לתקנות התעבורה קובעת כי אין לנהוג באופנוע או תלת אופנוע מבלי לחבוש קסדת מגן על פי התקן. כאמור תקן קסדת מגן  מופיע בחלק ג' בתוספת שנייה לתקנות התעבורה. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זאת הינה ברירת משפט על סך 250 ₪ וכן 6 נקודת חובה במרשם משרד הרישוי.

נוסע הרוכב על אופנוע ללא קסדת מגן קשורה

תקנה 119(ג) לתקנות התעבורה מתייחסת גם לגבי נוסע הרוכב על אופנוע ללא קסדת מגן קשורה. עפ"י תקנה זו, נוסע באופנוע או תלת-אופנוע , שהיה נהוג על ידי אחר, מבלי שחבש קסדת מגן קשורה, העבירה תקפה גם כלפי נוסע שלא חבש קסדה כלל. הסנקציה בעבירה  זו הינה ברירת משפט על סך 250 ₪ וכן 6 נקודות חובה במרשם משרד הרישוי.

עורך דין תעבורה

לאור ההבחנה המשמעותית והחשובה שבין העבירות השונות שבחלקן מדובר בברירות משפט הגוררות עימן קנס ונקודות חובה במרשם משרד הרישוי וכן בחלקן מדובר בעבירות הגוררות עימן הזמנה לדין לבית המשפט לתעבורה, לאור פער הענישה המשמעותי שקיים בין העבירות השונות, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן בעבירות מסוימות מבקשת התביעה עונשי פסילה משמעותיים שיש בהן להשפיע באופן ישיר על פרנסתו ואיכות חייו של הנאשם.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת חבישת קסדת מגן בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירות אי חבישת קסדת מגן, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250