ביטול אישום בטענה של סיכון כפול

ביטול אישום בטענה של סיכון כפול

החוק הישראלי קובע כי לא ניתן להעמיד לדין פעמיים אדם לדין בגין אותה עבירה.
זה נשמע דבר טבעי ומתבקש אבל יכול בהחלט לקרות מצב בו המדינה מגישה שני כתבי אישום בגין מעשה אחד כאשר בכל אישום מיוחס לנאשם עבירה שונה.

מהו סיכון כפול?

 סעיף 5 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ"ב-1982 קובע כי אין דנים אדם על מעשה שזוכה או הורשע קודם לכן בשל עבירה שבו; אולם אם גרם המעשה למותו של אדם, דנים אותו על כך אף אם הורשע קודם לכן בשל עבירה אחרת שבאותו מעשה; "הרשעה", לענין סעיף זה – לרבות העמדה למבחן ללא הרשעה תחילה.

החוק קובע איסור להעמיד לדין אדם שכבר הורשע או זוכה ממעשה בשל עבירה שבו.

טענות מקדמיות 

סעיף 149 (5) לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], תשמ"ב-1982 קובע כי לאחר תחילת המשפט רשאי הנאשם לטעון טענות מקדמיות, ובהן זיכוי קודם או הרשעה קודמת בשל המעשה נושא כתב האישום. כאשר נתקבלה טענה מקדמית, רשאי בית המשפט לתקן את כתב האישום או לבטל את האישום.
הסעיף הזה מתייחס לעצם הרשעה או זיכוי במעשה וזאת במנותק מהעבירה שבו, בניגוד לסעיף 5 שמקשר את הזיכוי או ההרשעה במעשה לעבירה שבו.

ביטול כתב אישום כפול נגד לקוח המשרד

שוטר עצר את לקוח המשרד בגין נהיגה ברכב בניגוד לתמרור "אין כניסה" המופיע במקום(עבירה שלצידה 6 נקודות חובה במשרד הרישוי). בשל תקלה שהיתה לשוטר בניידת לא היה באפשרותו להפיק לנהג דו"ח במקום והוא אמר לנהג שיופק לו דו"ח שישלח אליו בדואר.
לאחר מספר ימים הנהג הופתע לקבל לכתובת ביתו שני דו"חות בגין אותו אירוע ממש.

הלקוח שפנה בעצמו למשטרה נתקל בסירוב מצידם לבטל את הדו"ח "העודף" ומשכך פנה למשרדנו בכדי שייצג אותו בנושא אל מול בית המשפט לתעבורה.
לאחר שמשרדנו הביא את הטיעון המשפטי אל מול מחלקת התביעות לתעבורה סוכם כי דו"ח אחד יבוטל לאלתר ואילו הדו"ח השני יתוקן לעבירה שאין בצידה נקודות וזאת לצד תשלום קנס מינימאלי לנהג.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירות תעבורה.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות תעבורה. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בייצוג בעבירות תעבורה ומחיקת נקודות, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250