עורך דין תעבורה – עבירות אי ציות לרמזור אדום

עבירות רמזור מעוגנות בתקנות התעבורה ומתחלקות למספר דרגות חומרה הנמדדות על פי רמת הסיכון בביצוע העבירה. מדובר בעבירה שתכליתה להבטיח את בטיחותם של המשתמשים בכביש, בין אם מדובר בבטיחותם של הולכי רגל ובין אם מדובר במשתמשי הדרך הנוהגים בכביש. לאחרונה אנו עדים משמעותית הן לאכיפה משטרתית מוגברת והן בענישה מחמירה ומרתיעה של בתי המשפט בכל הנוגע לעבירות רמזור וזאת עקב מספר תאונות הדרכים הנגרמות מדי שנה בעקבות אי ציות לרמזור. מהי ההבחנה בין העבירות השונות וכיצד ניתן להתמודד עימן? הפרטים בהמשך.

נהיגה כשברמזור אור אדום בצומת

עבירה זו קבועה בתקנה 22(א) לתקנות התעבורה. העבירה מתקיימת כאשר נהג לא ציית לאור אדום ברמזור בכיוון נסיעתו, בכך שלא עצר את רכבו לפני קו העצירה או מעבר חצייה או סמוך לרמזור הקרוב ונכנס לצומת בניגוד לאור האדום. הסנקציה הקבועה בצד עבירה זו היא ברירת משפט של 1500 ₪ ו-10 נקודות חובה.

נהיגה כשברמזור אור אדום (לא בצומת)

עבירה זו קבועה בתקנה 22(א) לתקנות התעבורה. העבירה מתקיימת כאשר נהג לא ציית לאור אדום ברמזור בכיוון נסיעתו, בכך שלא עצר את רכבו לפני קו העצירה או מעבר חצייה או סמוך לרמזור הקרוב והמשיך בנסיעה בניגוד לאור האדום. הסנקציה הקבועה בצד עבירה זו היא ברירת משפט של 1500 ₪ ו-10 נקודות חובה.

אי ציות לכיוון הנסיעה ברמזור (תמרורי 201 עד 208 ברמזור)

עבירה זו קבועה בתקנה 22(א) לתקנות התעבורה. העבירה מתקיימת כאשר נהג נוהג ברכב ולא נוסע בכיוון הנסיעה המותר על ידי הרמזור. הסנקציה הקבועה בצד עבירה זו היא ברירת משפט של 500 ₪ ו-6 נקודות חובה.

נהיגה כשברמזור אור אדום בצומת (נסיבות מחמירות-הפרעה לעובר דרך)

עבירה זו קבועה בתקנה 22(א) לתקנות התעבורה. העבירה מתקיימת כאשר נהג איננו מציית לאור האדום, דלק ברמזור בכיוון נסיעתו, בכך שלא עצר את רכבו לפני קו העצירה או לפני מעבר חצייה או בסמוך לרמזור הקרוב ונכנס לצומת בניגוד לאור האדום, בשעה שבצומת היה רכב אחר שהגיע מכיוון נסיעה אחר. הסנקציה הקבועה בצד עבירה זו הינה הזמנה לדין ו-10 נקודות חובה.

נהיגה כשברמזור אור אדום בצומת (נסיבות מחמירות-הימצאות רכב אחר)

עבירה זו קבועה בתקנה 22(א) לתקנות התעבורה. העבירה מתקיימת כאשר נהג ברכב ואינו ציית לאור האדום ברמזור שדלק ברמזור בכיוון נסיעתו, בכך שלא עצר את רכבו לפני קו העצירה או לפני מעבר חצייה או סמוך לרמזור הקרוב ונכנס לצומת בניגוד לאור האדום, בשעה שבצומת היה רכב אחר שהגיע מכיוון אחר. הסנקציה הקבועה בצד עבירה זו הינה הזמנה לדין ו-10 נקודות חובה.

נהיגה כשברמזור אור אדום בצומת (נסיבות מחמירות אחרות)

עבירה זו קבועה בתקנה 22(א) לתקנות התעבורה. עבירה זו מתקיימת כאשר הנהג ברכב לא ציית לאור האדום שדלק ברמזור בכיוון נסיעתו, בכך שלא עצר את רכבו לפני קו העצירה או לפני מעבר החצייה או סמוך לרמזור הקרוב ונכנס לצומת בניגוד לאור האדום. הסנקציה הקבועה בצד עבירה זו הינה הזמנה לדין ו-10 נקודות חובה.

נהיגה שברמזור אור אופקי 708 (בצומת)

עבירה זו קבועה בתקנה 22(א) לתקנות התעבורה. עבירה זו מתקיימת כאשר הנהג לא ציית לאות האופקי שהיה ברמזור בכיוון נסיעתו, בכך שלא עצר את רכבו לפני קו העצירה או לפני מעבר חצייה או בסמוך לרמזור הקרוב ונכנס לצומת בניגוד לאות האופקי. הסנקציה הקבועה בצד עבירה זו היא הזמנה לדין ללא נקודות חובה.

נהיגה שברמזור אור אופקי 708 (לא בצומת)

עבירה זו קבועה בתקנה 22(א) לתקנות התעבורה. העבירה מתקיימת כאשר נהג לא ציית לאור האופקי שהיה ברמזור בכיוון נסיעתו, בכך שלא עצר את רכבו לפני קו העצירה או לפני מעבר חצייה או סמוך לרמזור הקרוב והמשיך בנסיעה בניגוד לאות האופקי. הסנקציה הקבועה בצד עבירה זו הינה הזמנה לדין ללא נקודות חובה.

ענישה

עבירות אי ציות לרמזור אדום מהוות עבירות הנושאות בצידן הזמנה לדין או קנס ונקודות חובה. חשוב לדעת כי לבית המשפט לתעבורה יש סמכות ענישה רחבה ביותר הכוללת רכיבים מסוג מאסר, מאסר על תנאי, פסילה, פסילה על תנאי, חתימה על התחייבות כספית וכן הטלת קנסות כספיים. רכיבי הענישה נגזרים לרוב מעברו התעבורתי של הנהג, וכן מרמת הסיכון שגרם הנהג בעבירה שביצע. כמו כן, לאור התיקון "בשיטת הניקוד", צבירת נקודות חובה לנהג במשרד הרישוי עלולה לגרור בצידה אמצעי תיקון הכוללים פסילות רישיון, צורך במעבר קורסים, מעבר מבחן עיוני ומבחן מעשי ואף הפניה לבדיקות כשירות נהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

עורך דין תעבורה

לאור העובדה שעבירות אי ציות לאור אדום ברובן גוררות עימן הזמנה לדין ונקודות חובה ונרשמות לחובת נהג במרשמו התעבורתי, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן ישנם נהגים שרישיון הנהיגה הוא מטה לחמם ונחוץ להם לשמור על רישיונם ועל מרשם תעבורתי תקין ונקי.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת אי ציות לאור אדום בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בעבירות הפרעה לתנועה, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250