נקודות משרד הרישוי

נקודות משרד הרישוי

אם קיבלת דו"ח משוטר/מצלמה בין אם מדובר בברירת משפט לתשלום(קנס) או הזמנה לבית המשפט לתעבורה חשוב שתדע, בצד הדו"ח יש רישום נקודות חובה במשרד הרישוי.
קיימת חשיבות עצומה למספר נקודות החובה שנצברות לחובתך בגין כל עבירה שכן צבירת נקודות עלולה לחייב אותך באמצעי תיקון מחמירים כתנאי להמשך נהיגה. אז מה ניתן לעשות? ומה המשמעות של נקודות?

למה יש נקודות במשרד הרישוי?

בכדי להתמודד עם הקטל בכבישים שנגרם כתוצאה מביצוע עבירות תעבורה, הומצאה שיטת הניקוד שמהווה כלי מנהלי מכח חוק, המאפשר למשרד הרישוי לאתר נהגים בעייתיים ולחייב אותם בביצוע אמצעי תיקון. התכלית העיקרית של השיטה היא להרתיע נהגים שמבצעים עבירות מלהמשיך לבצע עבירות תעבורה ובכך להגן ולשמור על בטיחותם של שאר הנהגים והמשתמשים בדרך מפני עבירות שיכולות לגרום לתאונות ונפגעים. בנוסף, השיטה כוללת בתוכה מגוון אמצעים שנועדו לתת לאותם נהגים בעייתיים כלים ואמצעים שיסייעו להם לקבל הדרכות ומידע שעתיד לעזור להם לשוב אל הכביש כנהגים יותר זהירים.

כיצד יודעים כמה נקודות משרד הרישוי יש בדו"ח?

כאשר נהג מקבל דו"ח או הזמנה לדין בין משוטר ובין מתיעוד מצלמה אלקטרונית, בצד הדו"ח קיים רישום של סמל סעיף העבירה שעבר הנהג וכן רישום של מספר נקודות משרד הרישוי שיש בגין אותה עבירה.
ברגע שנהג הורשע בעבירה בבית המשפט ו/או שילם את הדו"ח ו/או חלף המועד האחרון לתשלום המופיע בדו"ח מבלי שהוגשה בטרם לכך בקשה להישפט, משרד הרישוי מקבל דיווח ממשטרת ישראל על קיומה של ההרשעה ומשרד הרישוי רושם לחובת הנהג את הנקודות שמופיעות בצד העבירה בהתאם.

מתי נמחקות נקודות משרד הרישוי?

נקודות משרד הרישוי תקפות מיום ביצוע העבירה למשך שנתיים וזאת למי שצבר לחובתו עד 20 נקודות במשרד הרישוי. חשוב לדעת שתקופת המחיקה לנהג שצבר לחובתו 22 נקודות או יותר במשרד הרישוי עומדת על תקופה של 4 שנים. חשוב לדעת שהנקודות נשארות בתוקף כל עוד נהג לא ביצע את אמצעי התיקון שהוטל עלי ממשרד הרישוי.

מהם אמצעי התיקון בגין צבירת נקודות משרד הרישוי?

אמצעי התיקון מדורגים עפ"י כמות צבירת הנקודות כדלהלן:

צבירה של בין 12-22 נקודות – תחייב את הנהג בקורס בסיסי לנהיגה נכונה, הכולל 12 שעות לימוד שבסיומו מתקיים מבחן.

צבירה של בין 24-34 נקודות – תחייב את הנהג בקורס מתקדם (קורס ייעודי בנהיגה נכונה) הכולל 12 שעות לימוד שבסופו מתקיים מבחן.

צבירה של 36 נקודות ומעלה – תחייב את הנהג בפסילת רישיון נהיגה למשך שלושה חודשים שבסופם הנהג יצטרך לעמוד במבחן נהיגה עיוני(מבחן תיאוריה).

צבירה של 72 נקודות ומעלה, או לחלופין צבירה בפעם השנייה תוך 6 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה 36 נקודות נוספות – תחייב את הנהג בפסילת רישיון נהיגה למשך תשעה חודשים שבסופם הנהג יחויב לעבור בדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים(מרב"ד)+מבחן נהיגה עיוני (תיאוריה)+מבחן נהיגה מעשי (טסט).

מה ניתן לעשות עם נקודות משרד הרישוי?

נהג שמקבל דו"ח יכול לבחור בשתי אפשרויות:
א.  לשלם את הקנס ואז באופן אוטומטי נקודות משרד הרישוי המופיעות בדו"ח יצברו לחובתו וירשמו לו במרשם הנקודות במשרד הרישוי.
ב.  להגיש בקשה להישפט לבית המשפט לתעבורה כאשר במצב זה עומדות בפני הנהג שתי אפשרויות:
1. לנהל את ההליך המשפטי כאשר בסופו של יום בית המשפט לתעבורה יכריע האם הנהג אשם או זכאי בעבירה שיוחסה לו, במידה והנהג יזוכה כמובן שהנקודות יבוטלו, אולם אם הנהג יורשע נקודות משרד הרישוי יזקפו לחובתו וזאת בנוסף לענישה שבית המשפט לתעבורה יחליט להטיל עליו.
2. להגיע עם התביעה(במידה והיא מוכנה לכך) להסדר טיעון, כאשר לרוב המשמעות של הסדר טיעון הינה שכתב האישום יתוקן לעבירה אחרת ללא נקודות משרד הרישוי, הנאשם יודה ויקבל עונש מוסכם עליו סוכם עם התביעה.

חשוב לדעת שכאשר מוגשת בקשה להישפט, בית המשפט אינו מוגבל רק לקנס שנתן השוטר לנהג במעמד רישום הדו"ח, לבית המשפט לתעבורה סמכות לתת לנהג כל עונש שיראה לו לנכון בנסיבות הענין.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהורדת נקודות מדו"חות ובכך הציל לנהגים רבים את רישיון הנהיגה.

משרדנו זוקף לזכותו זיכויים והצלחות משמעותיות בתחום.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה ביותר עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בהורדת נקודות משרד הרישוי מדו"חות תעבורה.

במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בהורדת נקודות משרד הרישוי, אל תהסס
והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250