עבירות הובלת מכולה

עבירות הובלה במכולה קבועות בתקנה 85א לתקנות התעבורה והענישה בצידה הינה ברירת משפט(קנס) וזאת לצד רישום נקודות חובה במרשם משרד הרישוי. מדובר בעבירה שתכליתה להבטיח את ביטחון משתמשי הדרך. מהי מכולה? מהם הקריטריונים שנקבעו בחוק? מה ההבחנה בין העבירות השונות?

מהי מכולה?

על פי תקנה 85א(ט) לתקנות התעבורה, מכולה הינה מכל או ארגז משלוח או כל אמצעי דומה, למעט רכב או חומרי אריזה, שנתקיימו בו כל אלה:

  1. הוא בעל אופי של קבע ומתוכנן במיוחד להקל על הובלת טובין באמצעי תובלה אחד או יותר ללא צורך בשטעון נוסף.
  2. מצוייד במתקנים המאפשרים העברה נוחה מאמצעי תובלה אחד למשנהו ולהצמדתו לרכב על ידי התקני חיבור סובב.
  3. רחבו אינו עולה על 250 ס"מ.

קריטריונים להובלת מכולה

תקנה 85א לתקנות התעבורה קובעת כי:

  1. לא יוביל אדם ולא ירשה לאחר להוביל מכולה (Container) ברכב אלא אם מותקנים ברכב התקני חיבור סובב.
  2. לא יותקנו התקני חיבור סובב אלא ברכב מסחרי, למעט גרור או נתמך, שמשקלו הכולל המותר אינו פחות מ-16,000 ק"ג, אולם מותר להתקין התקני חיבור סובב בגרור שמשקלו הכולל המותר הוא 15,000 ק"ג לפחות. על אף זאת  מותר להתקין – בנתמך בעל סרן אחד לפחות התקני חיבור סובב למכולה שאורכה 6.10 מטר (20 רגל), ובלבד שמשקלו הכולל המותר הוא 15,000 ק"ג לפחות.
  3. בנתמך בעל 2 סרנים או יותר מותר להתקין חיבור סובב למכולה בכל הגדלים, ובלבד שמשקלו הכולל המותר 29,000 ק"ג לפחות.

מספר התקני חיבור סובב והדרך להתקנתם ברכב

סעיף 85א(ה) לתקנות התעבורה קובע כי:

  1.  4 התקני חיבור סובב שיותקנו בארבע פינות המסגרת או המשטח של הרכב ושיוצמדו למכולה ברכב המותאם להובלת מכולה אחת.
  2.   8 התקני חיבור סובב שיותקנו במסגרת או במשטח הרכב שארבעה מהם יוצמדו לכל   מכולה ברכב המותאם להובלת שתי מכולות.
  3. על מנת להוביל מכולה יש צורך באישור התקנת חיבור סובב מרשות הרישוי ובכפוף לתנאי האישור מהרשות.
  4. על פי תקנה 85א(ז) ישנה מגבלת אורך להובלה במכולה ולפיכך לא יינתן אישור להובלת מכולה שאורכה עולה על 6.10 מטר אלא בנתמך.

עבירות הובלת מכולה

תקנה 85א(א) לתקנות התעבורה קובעת חובה שברכב המסיע מכולה יהיה התקני חיבור סובב. במידה שהובלת/ הרשית לאחר להוביל מכולה ברכב ללא התקני סובב הינך צפוי לברירת משפט בסך 500 ₪ ללא נקודות חובה במשרד הרישוי.

במידה והובלת/ הרשית לאחר להוביל מכולה ברכב שאינו אושר/ שלא בהתאם לתנאי האישור להובלת מכולה כאשר הדבר מנוגד לתקנה 85א (ו)(1) לתקנות התעבורה הינך צפוי לברירת משפט בסך 500 ₪ ו-8 נקודות חובה במשרד הרישוי.

תקנה 85א (ו) (2) לתקנות התעבורה קובעת כי במידה והובלת מכולה או הרשית להוביל מכולה הבולטת מן החלק האחורי הינך צפוי לברירת משפט בסך 500 ₪ ללא נקודות חובה במשרד הרישוי.

תקנה 85 לתקנות התעבורה קובעת כי לא יהיה בארגז הרכב דפנות צדדיות או דלתות בשעת הובלת המכולות או הרשאת הובלתה , אולם מותר להוביל מכולה כאשר אחת משתי הדפנות – הקדמית או האחורית – של הרכב סגורה, ובלבד שמשטח הרכב ארוך מהמכולה המובלת ברכב.

הסנקציה הקבועה בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 500 ₪ ו-8 נקודות חובה במשרד הרישוי.

תקנה 85א(ו)(4) קובעת כי במידה הובלת/ הרשית לאחר להוביל מכולה מבלי שהתקני החיבור הסובב היו נעולים וצמודים למכולה על מנת למנוע הזזתה או את הישמטותה בעת הנסיעה בכל תנאי דרך הינך צפוי לברירת משפט בסך 500 ₪ ו-8 נקודות חובה במשרד הרישוי.

ישנה מגבלת אורך להובלה במכולה ולפיכך לא יינתן אישור להובלת מכולה שאורכה עולה על 6.10 מטר אלא בנתמך.

על מנת להוביל מכולה יש צורך באישור התקנת חיבור סובב מרשות הרישוי ובכפוף לתנאי האישור מהרשות.

עורך דין תעבורה

לאור העובדה שעבירות ברירת משפט נרשמות ומתועדות לחובת נהג במרשמו התעבורתי, חשוב והכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן נהגי משאיות הינם נהגים מקצועיים שהרישיון מהווה עבורם מטה לחמם ולכן נחוץ להם לשמור על מרשם תעבורתי תקין ונקי ולהימנע מצורך במעבר אמצעי תיקון בגין נקודות במשרד הרישוי.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת הובלת מכולה בפרט.

במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בעבירות סטיה ללא מתן אות או איתות, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250