פגיעות ברגשי דת ומסורת

פגיעות ברגשי דת ומסורת כוללות עבירות שונות ומגוונות כאשר כל עבירה מכילה בתוכה יסודות משתנים בהתאם לסוג העבירה. תכלית החוק הינו להגן על חופש הפולחן והדת לכל אדם בהתאם לאמונתו. המחוקק קבע סנקציה עונשית משתנה בהתאם לסוג העבירה וחומרתה.


עלבון דת

סעיף 170 לחוק העונשין קובע כי ההורס, מזיק או מחלל מקום פולחן, או כל עצם המוחזק מקודש לקהל אנשים, בכוונה לבזות דתם, או ביודעין שהם עשויים לראות במעשה זה עלבון לדתם, דינו – מאסר שלוש שנים.

הפרעה לפולחן

סעיף 171 לחוק העונשין קובע כי המפריע במזיד אסיפת אנשים שנתאספו כדין לשם פולחן דתי, או תוקף במזיד אדם הממלא תפקיד באסיפה כאמור או את אחד מבאיה, ואין בידו להוכיח צידוק או הצדק כדין, דינו – מאסר שלוש שנים.


כניסה ללא רשות למקום פולחן או קבורה

סעיף 172 לחוק העונשין קובע כי הנכנס שלא ברשות למקום פולחן או קבורה או למקום שיוחד לצרכי לוויית המת או לשמירת עצמותיו של מת, או נוהג במת שלא בכבוד, או גורם הפרעה לאנשים שנתקהלו ללוויית המת, והכל בכוונה לפגוע ברגשותיו של אדם או לבזות דתו, או כשהוא יודע שהדבר עשוי לפגוע ברגשותיו של אדם או לבזות דתו, דינו – מאסר שלוש שנים.


מתן הטבות כפיתוי להמרת דת

סעיף 174א לחוק העונשין קובע כי הנותן או מבטיח לאדם כסף, שווה כסף או טובת הנאה חמרית אחרת כדי לפתות אותו להמיר דתו או כדי שיפתה אדם אחר להמיר דתו, דינו – מאסר חמש שנים או קנס 50,000 לירות.


קבלת הטבות תמורת המרת דת

סעיף 174ב לחוק העונשין קובע כי המקבל או מסכים לקבל כסף, שווה כסף או טובת הנאה חמרית אחרת תמורת הבטחה להמיר דתו או לגרום לכך שאדם אחר ימיר דתו, דינו – מאסר שלוש שנים או קנס 30,000 לירות.

עורך דין פלילי

לאור חומרת הענישה וההתייחסות הרצינית והמחמירה לעבירות הקשורות לפגיעות ברגשות דת ומסורת, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעו"ד פלילי הבקיא ברזי המשפט הפלילי בטרם ימסור חשוד את גרסתו בפני חוקרי המשטרה. התנהלות נכונה ומושכלת בפני גורמי החקירה ובתי המשפט יכולה למנוע מצב של הגשת כתב אישום כנגד חשוד או לחלופין למזער נזקים שעתידים לסייע לחשוד עת יתנהל כנגדו כתב אישום בפני בית המשפט.

משרדנו מתמחה בייצוג בהליכים פליליים בכלל ובעבירות הקשורות לפגיעה ברגשות דת ומסורת בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד פלילי המתמחה בייצוג בעבירות הקשורות לפגיעה ברגשות דת ומסורת, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250