התחזות כאדם אחר-עורך דין פלילי

עבירת התחזות כאדם אחר מכילה בתוכה יסודות משתנים בהתאם לחומרת העבירה, מהי התחזות כאדם אחר? מתי מתקיימות נסיבות המחמירות את העבירה? כל הפרטים בהמשך.

מהי התחזות כאדם אחר

סעיף 441 לחוק העונשין קובע כי:
"המתייצג בכזב כאדם אחר, חי או מת, בכוונה להונות, דינו – מאסר שלוש שנים; התייצג כאדם הזכאי על פי צוואה או על פי דין לנכס פלוני והוא עושה זאת כדי להשיג את הנכס או את החזקתו, דינו – מאסר חמש שנים"

יסוד התנהגותי

בכדי לקיים את העבירה יש להוכיח כי היה מצג שקרי להתחזות לאדם אחר, תנאי נוסף הינו שהאדם אליו ניסו להתחזות הוא אדם חי או מת, קרי, יש נחיצות להוכיח שאכן יש או היה אדם כזה, ובנוסף יש להוכיח את הכוונה להונות באמצעות אותה התחזות, קרי, הפסיקה הרחיבה את הפרשנות לסעיף ונקבע כי אין חובה להוכיח שאכן קיים אדם אליו התחזו.

יסוד נפשי

התקיימותה של עבירה פלילית תלויה בין השאר בהתקיימותו של יסוד נפשי שתכליתו להבטיח כי מי שביצע את המעשה ההתנהגותי היה מודע למה שהוא מבצע. לעבירת התחזות לאדם אחר  נדרש יסוד נפשי מסוג מחשבה פלילית וכן הוכחת מניע שמתוכו נעשה המעשה או המטרה להשיג את היעד כתוצאה מההתחזות.

נסיבות מחמירות

המחוקק קבע קיומם של נסיבות המחמירות את העבירה וזאת במצב בו ההתחזות נעשתה לאדם הזכאי לקבל מכח צוואה או עפ"י דין אחר נכס ומעשה ההתחזות נעשה בכדי להשיג את אותו נכס או ההחזקה בו.

ענישה

עבירת התחזות לאדם אחר כוללת סנקציה עונשית של עד 3 שנות מאסר לצד ענישה נלווית נוספת. במידה ומדובר בעבירה עם בנסיבות מחמירות של התחזות לקבל נכס מכח צוואה או עפ"י דין אחר במטרה לקבל את הנכס או את ההחזקה בו הענישה הינה עד 5 שנות מאסר לצד ענישה נלווית.

אי הרשעה

במסגרת ניהול תיק פלילי בכלל ובעבירת התחזות בפרט ישנו מתווה בו ניתן לסיים את ההליך המשפטי באי הרשעה. דהיינו, בכדי לא לפגוע בעתידו של הנאשם למרות שבפועל נקבע שביצע את עבירה שיוחסה לו בכתב האישום, בית המשפט קובע שלא תוטל על הנאשם הרשעה בפלילים שעלולה להעיב על עתידו והמשך תעסוקתו בעתיד. מדובר במהלך חשוב ומשמעותי שיש בו לעיתים להשפיע בצורה ניכרת על עתידו ואפשרויות העסקתו של הנאשם.

עורך דין פלילי

לאור חומרת הענישה וההתייחסות הרצינית והמחמירה לעבירות התחזות בכלל ולעבירת התחזות כאדם אחר בפרט, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין פלילי הבקיא ברזי המשפט הפלילי בטרם ימסור חשוד את גרסתו בפני חוקרי המשטרה. התנהלות נכונה ומושכלת בפני גורמי החקירה ובתי המשפט יכולה למנוע מצב של הגשת כתב אישום כנגד חשוד או לחלופין למזער נזקים שעתידים לסייע לחשוד עת יתנהל כנגדו כתב אישום בפני בית המשפט.

משרדנו מתמחה בייצוג בהליכים פליליים בכלל ובעבירת תקיפת סתם בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד פלילי המתמחה בייצוג בעבירת התחזות כאדם אחר, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250