ייעוץ והכנה לחקירת משטרה

עורך דין פלילי – ייעוץ והכנה לחקירה

ההליך הפלילי מתחיל כתוצאה מתלונה או מידע מודיעני המגיע למשטרה בדבר התרחשות עבירה.
בשלב זה, פותחת המשטרה בחקירה אשר במסגרתה נאספות ראיות שתכליתן לבנות "תיק משפטי" אשר עתיד להחזיק מים ולהוביל להרשעת החשוד עת יהפוך לנאשם בבית המשפט.
לפיכך, שלב החקירה הינו השלב החשוב ביותר בהליך הפלילי שכן בשלב זה גורמי אכיפת החוק אוספים ראיות ובכך קובעים את המסגרת הראייתית אשר תוצג בבוא היום בפני בית המשפט
התנהלות מושכלת ונכונה בשלב זה של ההליך יכולה להוביל לגניזת התיק והימנעות מהגשת כתב אישום, מציאות שיש בה למנוע עוגמת נפש רבה וכן חיסכון של הוצאות כספיות גבוהות.
ישנה טעות נפוצה, לפיה, אם הם יגיעו למשטרה "יספרו את האמת ויסיימו עם זה" רשויות אכיפת החוק יתחשבו בכך ויניחו לחשוד לנפשו. מדובר בטעות נפוצה וגסה אשר גורמת לרוב למציאות בה אדם מוצא עצמו בתום חקירה בסטטוס של "עצור" כאשר הוא כבול באזיקים ונשלח לבית מעצר ובשלב מאוחר יותר לדיון הארכת מעצר בפני בית המשפט יתרה מזאת, הודית החשוד עתידה לעמוד לו לרועץ עת יתנהל כנגדו הליך בבית המשפט על העבירה בה הוא נאשם.

זכויות החשודים

רבים מהחשודים כלל אינם מודעים לעובדה כי במסגרת חקירת משטרה עומדות להם זכויות יסוד המוקנות להם מכוח דין, כמו זכות השתיקה וזכות ההיוועצות בעורך דין.
זכויות אלו נועדו בכדי לאזן ולו במעט את פערי הכוחות הגדולים שקיימים בין חשוד לחוקר בחדר חקירות. על מנת להשתמש בזכויות הללו  בצורה מושכלת ויעילה יש להיוועץ בעורך דין הבקיא בהליכי חקירה. שכן, שימוש נכון בזכויות הללו שומר על יחס שווה והוגן בין החשוד לחוקר ואף יכול לשפר את מצבו של התיק או לחלופין לגרום לגניזתו.
יש לזכור כי הליך החקירה הינו הליך אשר מופעל בו לחץ מנטאלי רב על הנחקר, נוכחות עו"ד פלילי המייעץ לנחקר מהווה אף נדבך חשוב לשמירה על זכויותיו וחוסנו הנפשי של החשוד בפני חוקריו, שכל מטרתם הינה לשבור את רוחו ולגרום לו להודות ולספק ראיות אשר ישמשו כנגדו ביום מן הימים בפני בית המשפט.
לפיכך, לא מן הנמנע להיוועץ בעורך דין הבקיא ברזי המשפט הפלילי עוד בטרם חקירה, שכן בניית אסטרטגיה בטרם שלב זה, מצמצמת נזקים ואף עלולה למנוע מעצר או הגשת כתב אישום בהמשך

משרדנו מתמחה במתן ייעוץ והכנה לחקירת משטרה. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7. 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד פלילי המתמחה בייעוץ לפני חקירה,
אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן להתקשר לטלפון 050-9920250