אישום בהחזקת סם שלא לצריכה עצמית שהסתיים ללא הרשעה

כתב אישום

המשך פסק דין

פסק דין

המשך פסק דין

אישום בהחזקת סם שלא לצריכה עצמית שהסתיים ללא הרשעה

לקוח המשרד שנתפס עם כמות של למעלה מאה גרם של סם מסוג קנאביס סיים לבסוף את התיק נגדו עם תיקון משמעותי בעבירה שיוחסה לו בכתב האישום תוך סיום ההליך המשפטי ללא הרשעה פלילית

מהו סם?

עפ"י פקודת הסמים המסוכנים כל  חומר המפורט בתוספת של הפקודה וכן כל מלח, תכשיר, תרכובת, תערובת או תמיסה של חומר כזה מהווה סם מסוכן.

מהי החזקת סם שלא לצריכה עצמית?

החוק מגדיר כמויות "סף" שתוגדר כהחזקה ושימוש לצריכה עצמית לסוגי סמים שונים.
החזקה של סם בכמות העולה על הכמות המוגדרת בחוק לאותו סוג סם מהווה חזקה כי מדובר בהחזקה שלא לצריכה עצמית וכן מי שרוצה לסתור חזקה זו חובת ההוכחה עליו.
חשוב לדעת כי עבירה של החזקה ושימוש לצריכה עצמית הינה עבירה שהעונש בצידה הוא עד שלוש שנות מאסר, בעוד החזקה ושימוש שלא לצריכה עצמית הינה עבירה שהעונש בצידה הוא עד עשרים שנות מאסר.

מהו העונש שצפוי למי שיורשע בעבירה של החזקה שלא לצריכה עצמית?

החוק קובע עונש מאסר של עד עשרים שנות מאסר לצד ענישה נלווית נוספת כמו מאסר על תנאי, קנס, פסילת רישיון נהיגה בפועל ופסילת רישיון נהיגה על תנאי למי שיורשע בעבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית. עם זאת, מדובר בענישת מקסימום והלכה למעשה הענישה בעבירות סמים נגזרת בעיקרה מסוג הסם וכמות הסם. כיום בסם מסוג קנאבוס(קנאביס/גראס/חשיש וכו') הענישה מקלה באופן משמעותי מאשר בסמים הזייתיים או קשים כמו קוקאין, הירואין, L.S.D, MDMA וכו'.

אז למה התיק הסתיים באי הרשעה?

לאחר בחינה מעמיקה של חומר הראיות ולאחר שהוצגה לתביעה המשטרתית הבעיה החמורה שקיימת בחיפוש שנערך לנאשם וכן לאור שהוצגו ממצאים המעידים כי ההחזקה של הסם על ידי הנאשם הינה לצריכה עצמית הוסכם לשנות את הסעיף עבירה להחזקה ושימוש בסם לצריכה עצמית ולעתור במשותף לאי הרשעה כך שעברו הפלילי של הנאשם ישאר נקי מכל רישום פלילי.

עורך דין פלילי

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות פליליות בכלל ובעבירות סמים בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין פלילי המתמחה בעבירות סמים, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.                                                                                                                                       
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250