נהיגה בשכרות עונש

נהיגה בשכרות עונש

לאור הסיכון המובנה שיש בנהיגה לאחר שימוש בחומרים משכרים בין אם מדובר בסמים ובין אם מדובר באלכוהול, המחוקק קבע ענישת מינימום מחמירה ביותר למי שיורשע בעבירה של נהיגה בשכרות בדמות של מינימום פסילת רישיון למשך שנתיים וזאת לצד עונשים נוספים שיכולים לכלול אף רכיב מאסר בפועל

מהי עבירת נהיגה בשכרות?

פקודת התעבורה קובעת כי מי שנוהג כאשר  בגופו "משקה משכר", קרי, משקה שריכוז האלכוהול בו גבוה מהריכוז שקבע השר בהתייעצות עם שר הבריאות ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת; לענין זה, רישום ריכוז האלכוהול על גבי מכל המשקה יהיה ראיה לכאורה לריכוז האלכוהול המצוי במשקה או "סם מסוכן" כהגדרתו בפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], התשל"ג-1973, למעט סם שקבע שר הבריאות ובתנאים שקבע הרי שהוא מי שנוהג בשכרות.

מדיניות משפטית

עבירת נהיגה בשכרות הינה התנהגות שבית המשפט רואה בחומרה יתרה וזאת לאור הסיכון המובנה שגלום בכך שאדם נוהג ברכב כאשר הוא מצוי תחת השפעת משקאות משכרים שעלולים לפגוע בחדות ובכשירות לנהיגה באופן שעלול לגרום להתרחשות תאונת דרכים.

הליכים מנהליים

לקצין משטרה קיימת סמכות לתת צו פסילה מנהלית וכן לתת הודעת איסור שימוש ברכב למשך 30 יום לנהג שחשוד בעבירת נהיגה בשכרות. בטרם מתן ההחלטה הנהג יכול להעלות בפני קצין המשטרה את טיעוניו כדי לנסות ולשכנע אותו שלא לפסול את הרישיון.
על החלטת קצין המשטרה ניתן להגיש בקשה לבית המשפט לתעבורה.

ענישה

נאשם שהורשע בבית המשפט בעבירה של נהיגה בשכרות צפוי לענישת מינימום של 24 חודשי פסילה וזאת לצד פסילה בפועל, פסילה על תנאי, מאסר על תנאי, התחייבות כספית וקנס וכאשר מדובר בעבירה חוזרת אף לרכיב מאסר בפועל.

עורך דין לתעבורה

עורך דין לתעבורה מסייע לנהג הנאשם בפני בית המשפט לתעבורה להימנע מהרשעה חמורה בעבירה של נהיגה בשכרות או לחלופין לתקן את כתב האישום לעבירה מקלה יותר של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים או סמים שהעונש בצידה מקל בצורה משמעותית מאשר בעבירת נהיגה בשכרות. צמצום הענישה למינימום האפשרי תוך שימת דגש על הימנעות מרכיב של מאסר ורכיבי ענישה מכבידים אחרים כגון פסילה בפועל ארוכה, מאסר על תנאי וקנס משמעותי הינם חלק מעבודת הסנגור בתיקי נהיגה בשכרות. יש לזכור שמדובר בעבירה מהחמורות שבעבירות התעבורה, לפיכך, במידה ונהג מקבל הזמנה לדין לבית משפט לתעבורה בעבירת נהיגה בשכרות יש להיוועץ באופן מיידי עם עו"ד לתעבורה.

עו"ד חזי כהן

עו"ד חזי כהן מתמחה בייצוג בעבירת נהיגה בשכרות.
הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה יותר בסוף ההליך המשפטי עבור הנאשם.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת נהיגה בשכרות בפרט.
במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירת נהיגה בשכרות, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250