עבירת אי ציות להוראות שוטר

מהי עבירת אי ציות להוראות שוטר

עבירת אי ציות להוראת שוטר הינה עבירה מהחמורות ביותר בפקודת התעבורה וזאת בשל הזלזול שגלום בעבירה זאת ברשויות אכיפת החוק. בשנים האחרונות בייחוד בעידן הרשתות החברתיות בהן אירועים מתפרסמים כדבר שבשגרה, אנו עדים לתופעה הולכת ומתרחבת בה נהגים מנסים לברוח משוטרים המורים להם לעצור, התרחבות התופעה והחשיפה של הציבור אליה הובילה בסופו של יום להחמרה משמעותית בענישה של בתי המשפט בעבירה

מהי עבירת אי ציות להוראות שוטר?

תקנה 23 ותקנה 24 לתקנות התעבורה קובעות דלהלן:

עובר דרך חייב לציית ל-

  1. הוראות שנותן שוטר במדים, שוטר שהזדהה בתעודת מינוי, או אדם הנמנה עם הג"א כשהוא בתפקיד רשמי בפועל מטעם משטרת ישראל ובמדים, או שיש עליו סימן זיהוי חיצוני בולט אחר שאושר, או שוטר צבאי במדים או פקח עירוני במדים שהוא עובד רשות מקומית שהוסמך בידי מפקד מחוז או ראש אגף התנועה במשטרת ישראל לאחר שקיבל הכשרה מתאימה.
  2. להוראות שנותן עובד במדים של רשות תמרור מקומית או מטעמה, שהוסמך לכך בידי מפקד מחוז או ראש אגף התנועה במשטרת ישראל לאחר שקיבל הכשרה מתאימה, לצורך הכוונת התנועה במקום שבו מבצעת רשות התמרור המקומית עבודת סלילה או אחזקה של כביש המצוי בתחומה.
  3. לאותות הניתנים על ידי שוטר במדים או על ידי שוטר צבאי במדים, או על ידי פקח עירוני, או על ידי עובד חברת נתיבי ישראל בע"מ או על ידי עובד נת"א במדים.
  4. הציות כאמור חובה הוא אף אם ההוראה או האות הם בניגוד לתקנות או בניגוד לתמרורים או להוראות כלליות אחרות בענין סדרי תנועה שניתנו על ידי כל רשות מוסמכת לכך.
  5. תמרור נייד שהוצב בדרך על ידי שוטר יראוהו כתמרור שהוצב כדין.
  6. האות "התקדם" יינתן בהושטת זרוע או שתיהן במקביל לכיוון התנועה כשכף היד פתוחה, או על ידי אור לבן בזמן תאורה.
  7. האות "עמוד" יינתן בהרמת היד כשכף היד פתוחה לכיוון התנועה, או על ידי סימון באור אדום בזמן תאורה; האות "עמוד" יכול להינתן גם בהרמת היד או הידיים אפקית לצדדים כשכף היד פתוחה לכיוון התנועה; על הנוהגים ברכב, הבאים מהכיוון שאליו מופנית היד או מהכיוון שאליו מופנה גבו של השוטר או של הפקח העירוני, לעצור את רכבם.
  8. האות שיינתן על ידי שוטר או על ידי פקח עירוני, יחייב גם אם ניתן בצורה לא מדוייקת, ובלבד שלא היה ספק סביר לגבי משמעות האות.

החמרת המדיניות המשפטית

אי ציות להוראת שוטר הינה התנהגות שבית המשפט רואה בחומרה יתרה וזאת בשל הפגנת הזלזול הבוטה ברשויות אכיפת החוק שיש במי שבורח משוטר ולא ממלא אחר הוראותיו החוקיות.

ענישה

נאשם שהורשע בבית המשפט בכך שלא ציית להוראות שוטר עלול לשאת בענישה מכבידה הכוללת עד שנתיים מאסר, פסילה בפועל של רישיון הנהיגה לתקופה ארוכה, פסילה על תנאי, מאסר על תנאי, חתימה על התחייבות כספית וקנס כספי מכביד.

מהו תפקידו של עורך דין לתעבורה בתיק המשפטי?

עורך דין לתעבורה יכול לסייע למי שהוגש נגדו כתב אישום על עבירה של אי ציות להוראת שוטר בשתי דרכים עיקריות:

בחינת האשמה- ההיבט הראשון הוא בחינת האשמה שעולה מחומר הראיות, עורך דין לתעבורה שמקבל את חומר החקירה מהמשטרה בודק האם ניהול התיק יחזיק מים מבחינה משפטית בבית המשפט.
במידה ועורך הדין סבור שמדובר בתיק שלא יחזיק מים למעשה ההמלצה ללקוח תהיה לנהל את התיק כאשר המטרה היא לגרום לתביעה המשטרתית לחזור בה מהכתב האישום או לחילופין לגרום לבית המשפט לאחר שמיעת התיק לקבוע כי הנאשם זכאי מהעבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

צמצום נזקים והקלה ענישתית- אם עורך הדין לתעבורה סבור שבסופו של יום התיק יוביל להרשעה בעבירה של אי ציות להוראת שוטר, גם שם יש תפקיד חשוב ומרכזי לעורך הדין והוא להוביל ככל הניתן לתיקון כתב האישום לעבירה מקלה יותר וכן לצמצם ככל הניתן את רכיבי הענישה שיוטלו על הנהג בעיקר בכל הקשור לרכיב המאסר בפועל וברכיב הפסילה בפועל שתוטל על הנהג בסופו של יום בין בהסדר טיעון ובין בטיעון פתוח בפני בית המשפט.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בייצוג חשודים ונאשמים מול משטרת ישראל ובית המשפט לתעבורה.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה ראשונית טובה יותר וקבלת הערכת מצב ראשונית שתעזור לנהג להתמודד טוב יותר עם האישומים שעתידים להיות מופנים כלפיו בהמשך בבית המשפט לתעבורה.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בפני בתי המשפט לתעבורה בכל הארץ, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בעבירת אי ציות להוראת שוטר, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד:
050-9920250