עצר אותך שוטר? קח כמה טיפים מעורך דין תעבורה

עצר אותך שוטר? קח כמה טיפים מעורך דין תעבורה

הרבה נהגים מגיעים אליי עם דו"חות תנועה בהם הם רוצים להוריד נקודות, לבטל את הקנס, או סתם חושבים שנעשה להם עוול. כשאני קורא את הדו"ח, בסופו נרשמת גם תגובת הנהג. בהרבה מהמקרים אני מבחין שתגובת הנהג כוללת תגובה מודה או מתנצלת כמו "סליחה אני לא נוהג ככה בדרך כלל", "מיהרתי הביתה", "בבקשה תוותר לי זה לא יקרה שוב" וכו'
למעשה מדובר בתגובה ממנה ניתן ללמוד שהנהג מודה בביצוע העבירה וכאשר התיק יגיע לפתחו של בית המשפט יש משמעות ראייתית לעובדה שהנהג הודה במיוחס לו. אז מה כן כדאי לומר?

אופן עריכת הדו"ח

כאשר שוטר מבחין בעבירת תעבורה והוא מחליט לתת לך דו"ח, עליו לתעד את פרטיך האישיים, את המקום, התאריך והשעה, הרכב בו נעברה העבירה, נסיבות התרחשות העבירה ואף את תגובת הנהג. עריכת הדו"ח נועדה לכך שבמידה והנהג יחליט שברצונו להישפט על העבירה, בית המשפט יוכל להתרשם מאופן התרחשות האירוע לאחר שהוא שמע את עדות השוטר(שערך את הדו"ח), ישמע את גרסת הנהג ולאחר מכן יקבל החלטה אם הנהג שבפניו עבר את העבירה הנטענת או לא.

מה המשמעות של עריכת דו"ח חסר מצד שוטר

במידה והשוטר תיעד את הדו"ח באופן לאקוני וחסר אז התביעה המשטרתית שהיא נציגת המדינה תתקשה להוכיח את אשמת הנהג במידה והנושא יובא לבירור אל מול בית משפט.

תגובת הנהג 

תגובת הנהג מתועדת הן בדברי מקבל הדו"ח בסוף הדו"ח והן בתיעוד מצלמת גוף של השוטר שלרוב יתעד באופן חזותי את המפגש שבינו לבין האזרח. במידה ותגובת הנהג היא תגובה מתנצלת/מודה/מסבירה, הנטיה תהיה לראות בכך הודאה של הנהג במיוחס לו, מה שמהווה כשלעצמו ראיה מפלילה כנגד הנהג. לכן, לא מומלץ להגיב בצורה שכזו אל מול שוטר שכן התגובה הזאת תעמוד נגדכם בבוא היום מול בית המשפט.

איך כן נכון להגיב?

במידה ועצר אתכם שוטר, דבר ראשון תבררו למה הוא עצר אתכם. לדוגמא, במידה והשוטר שואל אתכם אם אתם יודעים למה הוא עצר אתכם, תענו שלא ותבקשו אתם לברר על מה הוא עצר אתכם. בנוסף, מומלץ להגיב בפני השוטר בצורה שלא תתפרש כהודאה בעבירה. לדוגמא, ניתן לומר לשוטר "אני חושב שאתה טועה", אני לא מסכים עם מה שאתה אומר", "אני לא נהגתי ככה" וכו'. שכן אז מדובר בתגובה כללית שלא מודה/מתנצלת/מסבירה ומשכך הדבר לא יוכל לשמש נגדכם בהמשך בפני בית המשפט.

אם אני אתנצל השוטר יוותר לי?

ברוב מוחלט של המקרים התנצלות רק תתועד בדברי מקבל הדו"ח ותשמש נגדכם כפי שהוסבר לעיל. אם תתנצלו ותבקשו סליחה השוטר רק יתחזק בדעתו שהוא הבחין נכון בעבירה ורוב הסיכויים שהוא לא יוותר לכם.

מה כן כדאי לי לעשות?

ראשית מומלץ לדבר עם השוטר באופן יפה ומכבד ואין להתנהג בצורה מזלזלת ומתריסה. התנהגות מתריסה ומזלזלת לרוב תתועד בדו"ח ע"י השוטר והדבר ככל הנראה יגרום לתביעה המשטרתית לאנטי כנגד נהג שכזה לאור ההתנהלות המזלזלת מול השוטר-זכרו, השוטר בסך הכל מבצע את תפקידו ואין לו כנגדכם שום דבר אישי.
בנוסף, המפגש עם השוטר הוא לרוב מפגש קצר של דקות ספורות, לכן מומלץ להוציא מצלמת טלפון ולתעד בתמונות ו/או בסרטון ווידאו ראיות שיכולות לעזור להוכיח את הטיעון שלכם בהמשך. חשוב לתעד את מקום עצירת הרכב, את השוטר והניידת, את מצב התנועה בכביש וכן כל נתון שיכול להוכיח את טענותיכם בהמשך בפני בית המשפט.
פנו עם הדו"ח באופן מיידי לעורך דין תעבורה שיבחן את האפשרות והדרך הנכונה לטפל לכם בצורה מקצועית בדו"ח-זכרו, צבירת נקודות חובה תכניס אתכם לאמצעי תיקון מכבידים אל מול משרד הרישוי.

עורך דין תעבורה

עבירות תעבורה רבות נושאות בצידן רישום נקודות חובה במשרד הרישוי. לכן, אם קיבלתם דו"ח משוטר חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובהורדת נקודות חובה מעבירות קנס בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בהורדת נקודות חובה, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250