שלילת רישיון נהיגה עקב קנאביס – כל מה שאתם חייבים לדעת

שלילת רישיון נהיגה עקב קנאביס – כל מה שאתם חייבים לדעת

לאחרונה אנו עדים לתופעה נפוצה של שלילת רישיון נהיגה עקב שימוש בקנאביס. למרות השיח התקשורתי סביב לגליזציה חשוב לדעת שמבחינת דיני התעבורה נהיגה תחת השפעת קנאביס היא עבירה חמורה במיוחד היכולה לכלול פסילת רישיון נהיגה לתקופת מינימום של 24 חודשים וזאת לצד רכיבי ענישה נוספים שבמצבים מסוימים יכולים להגיע עד כדי מאסר מאחורי סורג ובריח

מהי נהיגה תחת השפעת קנאביס?

חשוב לדעת שמגמת אי הפללת משתמשי קנאביס אינה חלה לגבי רישיון הנהיגה.
נכון להיום, נהיגה כשבגופכם מצוי סם או תוצרי חילוף של סם מהווה עבירה חמורה של נהיגה בשכרות שלצידה ענישת מינימום של לפחות שנתיים פסילת רישיון נהיגה וזאת לצד ענישה נלווית נוספת. לכן גם שרידי סם בגוף אף אם מדובר בשרידים משימוש רחוק במיוחד מהווה עבירה של נהיגה בשכרות בנסיבות של שימוש בסמים.

כיצד ניתן לאתר סם בגופו של נהג?

בכדי לבצע בדיקה לאיתור סמים בגופכם על השוטר להצביע על יסוד סביר לחשד שאתם נוהגים בשכרות בנסיבות סמים או לחילופין עליו לקבל את הסכמתכם לביצוע הבדיקה.
במידה ואין לשוטר יסוד סביר לחשד או במידה והשוטר מבקש את הסכמתכם לביצוע בדיקה זכותכם לסרב לביצוע בדיקה וזאת מבלי שהסירוב ישמש נגדכם.


מה יקרה אם אסרב לבדיקה?

חשוב לדעת ולהבין שעבירת סירוב לבדיקת שתן או בדיקת דם מהווה עבירה חמורה כשלעצמה השקולה בתוצאותיה לעבירת נהיגה בשכרות, באם יש לכם ספק לגבי מצבכם המשפטי, ובטרם מתן הבדיקה או סירוב למתן בדיקה תבקשו מהשוטר לממש את זכותכם ולאפשר לכם להתייעץ עם עורך דין כדי שתוכלו לברר את מצבכם המשפטי.

אם אני יודה יוותרו לי?

במסגרת ההליך החקירתי אתם צפויים להישאל שאלות לגבי עצם השימוש בסמים, תדירות השימוש וסוג הסם. באם תודו בשימוש בסמים, אף אם בשימוש רחוק, הדבר יהווה הודאה שתשמש כנגדכם במהלך ניהול ההליך המשפטי-לכן מומלץ בחום שלא להודות כלל בכל שימוש בסם מכל סוג ובכל זמן.

פסילה מנהלית והחרמת רכב

לקצין משטרה סמכות מוקנית בחוק לפסול את רשיונו ו/או להחרים את רכבו של מי שנהג לכאורה תחת השפעת סמים למשך 30 ימים וזאת בכפוף להליך של שימוע בו הנהג יוכל להעלות את טענותיו בפני הקצין שמקבל את ההחלטה.
לנהג יש זכות לבוא להליך השימוע מלווה בעורך דין.
העלאת טיעונים נכונים ועניינים בפני קצין המשטרה בהליך השימוע יכולים להשפיע הן על הפסילה המנהלית והחרמת הרכב. והן על ההליך שעתיד להתנהל בפני בית המשפט לתעבורה.

 עורך דין תעבורה

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת נהיגה תחת השפעת קנאביס בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בעבירת נהיגה תחת השפעת קנאביס, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.                                                                    
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250