You are currently viewing עקיפה בדרך לא פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף

עקיפה בדרך לא פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף

עקיפה בדרך לא פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף – עורך דין תעבורה

עבירת עקיפה מסוכנת בדרך לא פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף מעוגנת בסעיף 47(ד) ו- 47(ה)(5) לתקנות התעבורה. בשנים האחרונות בעקבות התקדמות הטכנלוגיה והאפשרות לתעד עבירות במצלמות דרך אנו עדים לסיכון האדיר שיש לעבירה זו לגרום לתאונת דרכים חזיתית וזאת כתוצאה מעקיפה כשהדרך לא פנויה ותוך חציית קו הפרדה רצוף. משכך בתי המשפט נוקטים גישה עונשית מחמירה בעניין עבירות אלה. מהן יסודות העבירה וכיצד ניתן להתמודד עימה?

עקיפה כשהדרך לא פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף

עבירה זו הינה מצב בו רכב עוקף רכב אחר בקטע דרך עם סימון קו רצוף שאסור בעקיפה ובנוסף העקיפה מבוצעת כאשר המרחק בין הרכבים אינו גדול ומשכך העקיפה גם גורמת לסיכון נסיעתו של הרכב האחר. מדובר בעבירה חמורה הנושאת בצידה הזמנה לדין ופסילה מנהלית בת 30 ימים ע"י קצין משטרה, הרשעה בעבירה גוררת בצידה 10 נקודות חובה לחובת הנהג.

ענישה

עקיפה בדרך לא פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף הינה עבירה הזוכה ליחס מחמיר מאוד מצד בתי המשפט. ענישה של נאשם נגזרת בין השאר מחומרת המעשה וכן מעברו התעבורתי. יש לשים לב כי בעבירות מסוג עקיפה בדרך לא פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף קבע המחוקק פסילת מינימום של שלושה חודשים וזאת כביטוי לחומרת העבירה. חשוב לזכור כי לבית המשפט לתעבורה סמכות ענישה רחבה ומגוונת הכוללת מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילת רשיון נהיגה, פסילה מותנית, קנסות מכבידים ועוד.

פסילה מנהלית השבתת רכב ופסילה עד לתום ההליכים

לקצין משטרה סמכות חוקית לפסול את רשיונו ו/או להחרים את רכבו של מי שנהג לכאורה תוך עקיפה בדרך לא פנויה וחציית קו הפרדה רצוף למשך 30 ימים וזאת בכפוף להליך של שימוע במסגרתו הנהג יוכל להעלות את טענותיו בפני הקצין שמקבל את ההחלטה.

לנהג יש זכות לבוא להליך השימוע מלווה בעורך דין. יש לזכור שהליך השימוע עתיד לחרוץ את גורלו של רשיון הנהיגה ו/או הרכב בו נהג החשוד למשך 30 יום.

פסילה עד לתום ההליכים המשפטיים

במסגרת הגשת כתב אישום נגד נהג הנאשם בעקיפה בדרך לא פנויה וחציית קו הפרדה רצוף ישנה אפשרות לנקוט נגדו אף בהליך מקביל של פסילה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. מדובר בהליך במסגרתו המדינה סבורה שנשקפת מהמשך נהיגתו של הנאשם סיכון למשתמשי הדרך ומשכך היא מבקשת מבית המשפט לפסול את הנאשם למשך שישה חודשים ובמקרים חריגים אף מעבר לכך. במסגרת בקשה זו על המדינה להוכיח לבית המשפט כי קיימות ראיות לכאורה כנגד הנהג הנאשם וכי נשקפת ממנו מסוכנות למשתמשי הדרך בהמשך נהיגתו, המסוכנות נלמדת מנסיבות מעשה העבירה ובעיקר מעברו התעבורתי של הנהג.

עורך דין תעבורה

לאור חומרת הענישה הצפויה לנהג שיורשע בעבירה של עקיפה בדרך לא פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן התביעה עותרת בעבירה זו לעונשי פסילה משמעותיים שיש בהן להשפיע באופן ישיר על פרנסתו ואיכות חייו של הנאשם. 

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת עקיפה בדרך לא פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7. 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בייצוג בעבירת עקיפה בדרך לא פנויה תוך חציית קו הפרדה רצוף, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250