מהירות מופרזת 160 קמ"ש מסתיימת ללא פסילה נוספת-כל המידע מעורך דין תעבורה

מהירות מופרזת 160 קמ"ש מסתיימת ללא פסילה נוספת-כל המידע מעורך דין תעבורה

נהג הגיע למשרדנו עם הזמנה לדין בגין נהיגה במהירות של 160 קמ"ש. במסגרת פסילה שימוע בטרם החלטה על פסילה מנהלית הנהג נפסל למשך 30 יום ע"י קצין משטרה וכן קיבל הזמנה להליך שיפוט מהיר עם בקשה לפסול את הנהג עד תום ההליכים בעניינו. אז איך התיק הסתיים?

פסילה עד תום ההליכים

פסילה עד תום ההליכים היא הליך בו ניתן לנקוט כאשר יש חשש שהנאשם בנהיגתו יסכן את עצמו ואת משתמשי הדרך. נקיטה בהליך זה מתבצע כאשר מדובר במי שיש לחובתו עבר תעבורתי מכביד ו/או כאשר מדובר בעבירה המלמדת על מסוכנות יתרה מצד הנהג.

כתב האישום + גזר הדין – לחץ 

מה צפוי לנהג שיורשע בעבירת מהירות של 160 קמ"ש

במידה והנהג היה מורשע בעבירת מהירות של 160 קמ"ש הוא היה צפוי לקבל פסילת רישיון נהיגה ארוכה במיוחד, פסילה על תנאי, (לעיתים אף מאסר על תנאי), קנס כספי ורישום 10 נקודות חובה במשרד הרישוי.
חשוב לדעת שבמידה ונהג מקבל פסילת רישיון נהיגה העולה על שנה, הוא צפוי כתנאי לחידוש רישיון נהיגה לעבור מבחן מעשי(טסט)+מבחן תיאורטי(תיאוריה).

תגובת הנהג

כאשר הנהג נעצר ע"י השוטר הוא טען בפני השוטר שהוא לא נהג במהירות הזו. יואר כי במידה והנהג היה מודה במהירות בפני השוטר הדבר היה משמש כראיה נגדו. משכך, במידה ושוטר עוצר אתכם תדעו שבמידה ותודו ההודאה שלכם תשמש כנגדכם בפני בית המשפט. ישנה טעות נפוצה בקרב נהגים לפיה במידה והם יודו ויביעו צער השוטר יוותר להם וישחרר אותם לדרכם-מדובר בטעות חמורה שכן ההיפך הוא הנכון, לא רק שלא יוותרו לך, אלה אתה מייצר ראיה נוספת לתביעה נגדך-ראיה שיוצאת מפיך ממש.

איך כן נכון להגיב?

במידה ועצר אתכם שוטר, דבר ראשון תבררו למה הוא עצר אותכם. לדוגמא, במידה והשוטר שואל אותכם אם אתם יודעים למה הוא עצר אותכם, תענו שלא ותבקשו אתם לברר על מה הוא עצר אותכם. בנוסף, מומלץ להגיב בפני השוטר בצורה שלא תתפרש כהודאה בעבירה. לדוגמא, ניתן לומר לשוטר "אני חושב שאתה טועה", אני לא מסכים עם מה שאתה אומר", "אני לא נהגתי ככה" וכו'. שכן אז מדובר בתגובה כללית שלא מודה/מתנצלת/מסבירה ומשכך הדבר לא יוכל לשמש נגדכם בהמשך בפני בית המשפט.

אם אני אתנצל השוטר יוותר לי?

ברוב מוחלט של המקרים התנצלות רק תתועד בדברי מקבל הדו"ח ותשמש נגדכם כפי שהוסבר לעיל. אם תתנצלו ותבקשו סליחה השוטר רק יתחזק בדעתו שהוא הבחין נכון בעבירה ורוב הסיכויים שהוא לא יוותר לכם.

מה כן כדאי לי לעשות?

ראשית מומלץ לדבר עם השוטר באופן יפה ומכבד ואין להתנהג בצורה מזלזלת ומתריסה. התנהגות מתריסה ומזלזלת לרוב תתועד בדו"ח ע"י השוטר והדבר ככל הנראה יגרום לתביעה המשטרתית לאנטי כנגד נהג שכזה לאור ההתנהלות המזלזלת מול השוטר-זכרו, השוטר בסך הכל מבצע את תפקידו ואין לו כנגדכם שום דבר אישי.
בנוסף, המפגש עם השוטר הוא לרוב מפגש קצר של דקות ספורות, לכן מומלץ להוציא מצלמת טלפון ולתעד בתמונות ו/או בסרטון ווידאו ראיות שיכולות לעזור להוכיח את הטיעון שלכם בהמשך. חשוב לתעד את מקום עצירת הרכב, את השוטר והניידת, את מצב התנועה בכביש וכן כל נתון שיכול להוכיח את טענותיכם בהמשך בפני בית המשפט.
פנו עם הדו"ח באופן מיידי לעורך דין תעבורה שיבחן את האפשרות והדרך הנכונה לטפל לכם בצורה מקצועית בדו"ח-זכרו, צבירת נקודות חובה תכניס אותכם לאמצעי תיקון מכבידים אל מול משרד הרישוי.

איך התיק הסתיים?

לאחר שמשרדנו קלט את התיק, חומר החקירה צולם ולאחר שעברנו על החומר מצאנו מספר בעיות בהתנהלות השוטר. שהגענו לדיון בבית המשפט לתעבורה והצגנו בפני התביעה את הבעייתיות בעבודת השוטר, הגענו להסכמה עם התביעה שכתב האישום יתוקן לעבירה מקלה(ללא נקודות חובה), המדינה תסתפק ב-30 יום פסילה שהנהג ריצה מהחלטת קצין המשטרה, פסילה על תנאי מאוזנת וקנס כספי סביר. בכך למעשה הנהג ניצל מסיכון משמעותי ביותר לקבלת פסילת רישיון נהיגה ארוכה במיוחד, לרבות פסילה על תנאי ארוכה וקנס כספי מכביד.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירות מהירות מופרזת.

משרדנו זוקף לזכותו זיכויים והצלחות משמעותיות בתחום עבירות נהיגה במהירות מופרזת.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות נהיגה במהירות מופרזת. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בעברות נהיגה במהירות מופרזת, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250