נהיגה ברכב שנאסר בו השימוש מסתיים ללא פסילה כלל-כל המידע מעורך דין תעבורה

נהיגה ברכב שנאסר בו השימוש מסתיים ללא פסילה כלל-כל המידע מעורך דין תעבורה

נהג הגיע למשרדנו עם הזמנה לדין בגין נהיגה ברכב שניתנה לגביו הודעת אי שימוש ברכב ע"י בוחן תנועה משטרתי. מדובר בעבירה שיש בצידה מינימום פסילה של 3 חודשי פסילה בפועל. אז איך הסתיים התיק?

הודעת אי שימוש ברכב

החוק מאפשר לבוחן של רשות הרישוי ולשוטר הנושא עמו תעודת בוחן תנועה של המשטרה לבצע בדיקות תקינות לרכב. במידה והבוחן סבור הרכב עלול לסכן את התנועה או לא נתמלאו בו תנאים שנקבעו לגביו כדין הוא רשאי לתת עליו הודעת אי שימוש ברכב.

מה צפוי לנהג שיורשע בעבירה של נהיגה ברכב שניתנה לגביו הודעת אי שימוש

במידה והנהג היה מורשע בעבירה של נהיגה ברכב שניתנה לגביו הודעת אי שימוש הוא היה צפוי לקבל פסילת רישיון נהיגה של לפחות 3 חודשים, פסילה על תנאי, קנס כספי ורישום 8 נקודות חובה במשרד הרישוי.

תגובת הנהג

כאשר הנהג נעצר ע"י השוטר הוא טען בפני השוטר שהוא עשה טעות חמורה אך כוונתו היתה לגבי סמים שנמצאו אצלו במהלך חיפוש בקטנוע. יואר כי במידה והנהג היה מודה במיוחס לו בפני השוטר הדבר היה משמש ראיה כנגדו. משכך, במידה ושוטר עוצר אתכם תדעו שבמידה ותודו ההודאה שלכם תשמש כנגדכם בפני בית המשפט. ישנה טעות נפוצה בקרב נהגים לפיה במידה והם יודו ויביעו צער השוטר יוותר להם וישחרר אותם לדרכם-מדובר בטעות חמורה שכן ההיפך הוא הנכון, לא רק שלא יוותרו לך, אלה אתה מייצר ראיה נוספת לתביעה נגדך-חבל.

איך כן נכון להגיב?

במידה ועצר אתכם שוטר, דבר ראשון תבררו למה הוא עצר אותכם. לדוגמא, במידה והשוטר שואל אותכם אם אתם יודעים למה הוא עצר אותכם, תענו שלא ותבקשו אתם לברר על מה הוא עצר אותכם. בנוסף, מומלץ להגיב בפני השוטר בצורה שלא תתפרש כהודאה בעבירה. לדוגמא, ניתן לומר לשוטר "אני חושב שאתה טועה", "אני לא מסכים עם מה שאתה אומר", "אני לא נהגתי ככה" וכו'. שכן אז מדובר בתגובה כללית שלא מודה/מתנצלת/מסבירה ומשכך הדבר לא יוכל לשמש נגדכם בהמשך בפני בית המשפט. בנוסף, כדאי שתדעו שכיום שוטרים מצוידים במצלמות גוף שמתעדות את המפגש עם האזרח ולכן כל מה שתאמרו לשוטר מוקלט גם חזותית.

אם אני אתנצל השוטר יוותר לי?

ברוב מוחלט של המקרים התנצלות רק תתועד בדברי מקבל הדו"ח ותשמש נגדכם כפי שהוסבר לעיל. אם תתנצלו ותבקשו סליחה השוטר רק יתחזק בדעתו שהוא הבחין נכון בעבירה ורוב הסיכויים שהוא לא יוותר לכם.

מה כן כדאי לי לעשות?

ראשית מומלץ לדבר עם השוטר באופן יפה ומכבד ואין להתנהג בצורה מזלזלת ומתריסה. התנהגות מתריסה ומזלזלת לרוב תתועד בדו"ח ובמצלמת הגוף של השוטר והדבר ככל הנראה יגרום לתביעה המשטרתית לאנטגוניזם כנגד נהג שכזה.
זכרו, השוטר בסך הכל מבצע את תפקידו ואין לו כנגדכם שום דבר אישי.
בנוסף, המפגש עם השוטר הוא לרוב מפגש קצר של דקות ספורות, לכן מומלץ להוציא מצלמת טלפון ולתעד בתמונות ו/או בסרטון ווידאו ראיות שיכולות לעזור להוכיח את הטיעון שלכם בהמשך. חשוב לתעד את מקום עצירת הרכב, את השוטר והניידת, את מצב התנועה בכביש וכן כל נתון שיכול להוכיח את טענותיכם בהמשך בפני בית המשפט.
פנו עם הדו"ח באופן מיידי לעורך דין תעבורה שיבחן את האפשרות והדרך הנכונה לטפל לכם בצורה מקצועית בדו"ח-זכרו, צבירת נקודות חובה תכניס אותכם לאמצעי תיקון מכבידים אל מול משרד הרישוי.

איך התיק הסתיים?

לאחר שמשרדנו קלט את התיק ועברנו על חומר הראיות מצאנו מספר בעיות ביכולת להוכיח שאכן ניתנה לנהג הודעת אי שימוש ברכב כפי שנטען. שהגענו לדיון בבית המשפט לתעבורה והצגנו בפני התביעה את הבעייתיות בעבודת השוטר, הגענו להסכמה עם התביעה שכתב האישום יתוקן לעבירה מקלה(ללא נקודות חובה), המדינה תסתפק בקנס בלבד. בכך למעשה הנהג ניצל מסיכון משמעותי ביותר לקבלת פסילת רישיון נהיגה לתקופה של לפחות 3 חודשים ופסילה על תנאי.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירות נהיגה ברכב שניתנה לגביו הודעת איסור שימוש.

משרדנו זוקף לזכותו זיכויים והצלחות משמעותיות בתחום עבירות תעבורה.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירה של נהיגה ברכב שניתנה לגביו הודעת איסור שימוש. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בעבירת נהיגה ברכב שניתנה לגביו הודעת אי שימוש,
אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250