ביטול כתב אישום בתיק תאונה של כניסה לצומת באור אדום

ביטול כתב אישום בתיק תאונה של כניסה לצומת באור אדום

תאונת דרכים בנסיבות של חציית צומת באור אדום מהווה עבירה חמורה שבצידה פסילת מינימום של רישיון הנהיגה למשך שלושה חודשים וזאת לצד ענישה נוספת כמו פסילה על תנאי וקנס כספי, כיצד תיק כזה מסתיים בביטול כתב אישום?

מהי נהיגה בקלות ראש?

כאשר מדובר בעבירה של תאונת דרכים שנגרמה כתוצאה ממעבר צומת בניגוד לאור אדום, הרי שמדובר בעבירה של נהיגה בקלות ראש ביחס לגרם תאונת דרכים שמהווה עבירה בעלת יסוד נפשי של רשלנות, במידה ונהג יורשע בתאונת דרכים שנגרמה כתוצאה מנהיגה בקלות ראש הוא צפוי למינימום פסילת רישיון נהיגה של שלושה חודשים וזאת לצד ענישה נלווית אחרת כמו פסילה על תנאי ותשלום קנס.

מילה מול מילה?

כחלק מפעולות החקירה שמבוצעות במסגרת חקירת תאונת דרכים בוחן תאונות הדרכים גובה גרסאות מהמעורבים. במידה וצד לתאונה מודה בביצוע עבירה ההודאה הזאת עתידה לשמש נגדו אם יוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט. ישנם מצבים בהם אין ראיות אובייקטיביות לתאונה כמו סרטון ממצלמת רכב או ממצלמת צומת ואז כל שנותר הוא גרסאותיהם של המעורבים. במידה ובסופו של יום כל צד טוען לאשמת הצד השני הרי שבהיעדר ראיה תומכת אחרת אין להעדיף גרסה של מעורב אחד על פני הגרסה של חברו ומשכך יש לסגור את התיק מחוסר ראיות.

 עד אובייקטיבי

במצב בו יש גרסאות של מעורבים ומנגד יש עד אובייקטיבי שתומך בגרסה של אחד מהם, הרי שכבר לא מדובר במילה מול מילה ולרוב התביעה תעדיף את הצד שיש יותר תמיכה בגרסתו ותגיש כתב אישום כנגד המעורב השני על סמך אותה אמרה של העד האובייקטיבי בתיק.

חשוב לדעת שזה שלכאורה קיימת גרסה של עד אובייקטיבי לא הופכת את התיק לגמור וזאת נוכח העובדה שפעמים רבות חקירה נגדית נכונה של אותו עד אובייקטיבי גורמת להפרכה או לערעור של גרסתו באופן שמקים ספק בדבר מהימנות דבריו והיכולת להישען עליהם כדי לבסס הרשעה בהליך פלילי.

ביטול כתב אישום בתיק תאונה של כניסה לצומת באור אדום

לקוח המשרד הגיע עם כתב אישום והזמנה לדין המייחסת לו אחריות לתאונת במהלכה נטען שהוא נכנס לצומת בניגוד לאור אדום שהופיע ברמזור.
לאחר שמשרדנו בחן את חומר החקירה בתיק התגלה כי הלקוח מתחילת הדרך טען שהוא מנגד, היתה קיימת בתיק גרסה שנגבתה מעדה אובייקטיבית, גרסה שטענה שהיא לא ראתה כלום אבל היא יודעת שהנהג שהרכיב אותה על הקטנוע נסע באור ירוק.
לאחר דין ודברים עם תביעות תעבורה התיק הסתיים התביעה השתכנעה שאכן מדובר בגרסה דלה שאינה יכולה להחזיק מים בפני בית המשפט ולכן צודק ונכון לבטל את כתב האישום כנגד הנאשם שכן לא ניתן להפריך את גרסתו שהוא אכן נהג בירוק ומשכך המדינה חזרה בה מכתב האישום.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירות תעבורה.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות תעבורה, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בייצוג בעבירות תאונת דרכים ומעבר באור אדום, אל תהסס והתקשר 072-3319414 

או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250