נהיגה בקלות ראש

נהיגה בקלות ראש היא עבירה מהחמורות בדיני תעבורה, עבירה שיש בה להעיד על זילות כלפי ביטחון משתמשי הדרך וחוקי התעבורה באופן מכוון ומשכך עבירה זו הינה עבירה מסוג הזמנה לדין לבית משפט לתעבורה. מהן יסודות העבירה? מה ניתן לעשות? כל הפרטים בהמשך

מהי נהיגה בקלות ראש?

סעיף 62 לפקודת התעבורה קובע:
"נוהג רכב בדרך קלות ראש, או ברשלנות, או במהירות שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור, אף אם היא פחותה מן המהירות המקסימלית שנקבעה"

יסודות העבירה

העבירה מצריכה קיומן של מספר יסודות, היסוד הראשון הוא נהיגה, קרי, יש להוכיח שהנאשם נהג ברכב. היסוד השני הוא שהנהיגה התבצעה בדרך, הפקודה הגדירה דרך:
"לרבות כל מסילה, דרך, רחוב, סמטה, ככר, מעבר, גשר או מקום פתוח שיש לציבור זכות לעבור בהם", קרי מדובר בהגדרה רחבה מאוד שכוללת את המילה "לרבות" שמלמדת אותנו שלא מדובר ברשימה סגורה. היסוד השלישי הוא קלות הראש, או רשלנות, או מהירות שיש בה בנסיבות המקרה סכנה לציבור, היסוד השלישי הוא למעשה היסוד הנפשי, העבירה מצריכה הוכחת התנהגות רשלנית חמורה שמבחינה פרקטית מיוחסת במקרים בהם נעשה מעשה אקטיבי של חוסר זהירות חמור כלפי המשתמשים בדרך שניתן ללמוד ממנו על כוונת מכוון, כמו עשיית חאריקות וצלחות בכביש, נהיגה פרועה במיוחד שגורמת לסיכון המשתמשים בדרך וכו'

מדיניות משפטית

נהיגה בקלות ראש היא עבירה שבית המשפט רואה בחומרה רבה במיוחד, בעיקר משום שיש בה הפגנת זלזול בוטה בחוק ובביטחון שאר המשתמשים בדרך. 

ענישה

נאשם שהורשע בבית המשפט בכך שלא ציית להוראות שוטר עלול לשאת בענישה הכוללת עד שנתיים מאסר, פסילה בפועל, פסילה על תנאי, מאסר על תנאי, התחייבות כספית וקנס.

עורך דין לתעבורה

עורך דין לתעבורה מסייע לנהג הנאשם בפני בית המשפט לתעבורה להימנע מהרשעה חמורה בעבירת של נהיגה בקלות ראש או לחלופין לצמצם את הענישה למינימום האפשרי תוך שימת דגש להימנע מרכיב של מאסר ורכיבי ענישה מכבידים אחרים כגון פסילה בפועל, מאסר על תנאי וקנס משמעותי. יש לזכור שמדובר בעבירה מהחמורות שבעבירות התעבורה, לפיכך, במידה ונהג מקבל הזמנה לדין לבית משפט לתעבורה בעבירת נהיגה בקלות ראש יש להיוועץ באופן מיידי עם עו"ד לתעבורה.

 עו"ד חזי כהן

עו"ד חזי כהן מתמחה בייצוג בעבירת נהיגה בקלות ראש.
הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנאשם.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת נהיגה בקלות ראש בפרט.
במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירת נהיגה בקלות ראש, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250