איך לבחור עורך דין פלילי?

  • מחבר:
  • קטגוריה:פלילי

ההליך הפלילי הינו הליך משמעותי שעלול להשפיע על שמו וחירותו של אדם. עורך הדין שתבחרו לייצג אתכם בשלב החקירה ובהליך המשפטי באם יוגש נגדכם כתב אישום עלול להיות הגורם המשפיע לדרך בה ההליך המשפטי נגדכם יסתיים. איך בוחרים עורך דין פלילי?

מהו משפט פלילי?

ההליך הפלילי מתחיל מחקירת משטרה כתוצאה מתלונה ו/או כתוצאה ממידע המגיע למשטרה על חשד לביצוע עבירה פלילית. לאחר הליך החקירה, מתקבלת החלטה ע"י קצין החקירות האם תיק החקירה עובר לעיון תובע או לחלופין נגנז. במידה והתיק מועבר לעיון תובע, התובע מחליט לאחר עיון בתיק האם לגנוז את התיק או לחלופין להגיש כתב אישום לבית המשפט בגין ביצועה של עבירה פלילית. במידה והוחלט להגיש כתב אישום לבית המשפט, מתנהל משפט פלילי במסגרתו יש להיות מיוצגים ע"י עורך דין פלילי לטובת הנאשם בהליך המשפטי שמתנהל נגדו.


למה לפנות לעורך דין פלילי

כיצד בוחרים עורך דין פלילי?

העורך דין שייצג אותך בהליך הפלילי הינו גורם מכריע להצלחת ההליך הפלילי ותוצאותיו. חשוב לפנות לעורך דין שמתמחה ועוסק בתחום הפלילי שכן ישנה משמעות חורצת גורלות לניואנסים  והקפדה על זכויות חשודים ונאשמים במשפט הפלילי כמו שמירה על זכויות חשודים ונאשמים במסגרת ההליך, ידע להתייחס לחוקיות פעולות של המשטרה, שימוש באמצעים פסולים לגבות הודיה מחשוד וכו'.
פניה לעורך דין שאינו בקיא במשפט הפלילי עלולה לגרום לחשוד או לנאשם נזק חמור ובלתי הפיך(הדבר נכון כמעט לכל תחומי המשפט בכלל-כך גם אם אתה קונה דירה תפנה לעו"ד שמתמחה במקרקעין ולא לעו"ד פלילי).
חשוב לברר עם עורך הדין שאתם פונים אליו את וותק שנותיו בתחום וניסיונו המקצועי בבעיה הספציפית בה אתם פונים לקבל שירות, בירור זה יעניק לך אינדיקציה לניסיונו ומומחיותו של עורך הדין בתחום. 

עורך דין פלילי

למשטרה ישנה סמכות מרחיקת לכת במקרים מסוימים לעצור חשוד לצורכי חקירה תוך ניתוק החשוד מסביבתו הטבעית, העדר יכולת של החשוד ליצור קשר עם המשפחה הקרובה וחברים וכן השמתו של החשוד בתנאי כליאה קשים במיוחד.
הגורם היחיד שיכול להיות בקשר עם החשוד וכן לבקר אותו הוא עורך דין פלילי המייצג את החשוד. החשיבות בשלב זה הינה ללוות את החשוד, לעודד אותו ולדאוג שלא ישבר מתנאי המעצר וכן ללוות את החשוד בחקירותיו במשטרה ובדיונים המתקיימים בעניינו בבית המשפט במטרה לשמור על זכויותיו ולצמצם את הפגיעה בו עד כמה שאפשר.
חשוב לדעת שלבית משפט ישנה סמכות ענישה רחבה במיוחד הכוללת שימוש ברכיבי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנסות מכבידים וכו'. במהלך ניהול הליך משפטי כאשר מוגש כתב אישום, עורך דין פלילי לוקח את תיק החקירה ומנתח אותו מבחינה עובדתית ומשפטית מתוך מטרה להוביל לזיכוי הנאשם או לחלופין לצמצם את האישומים והענישה שתינתן לו בסופו של יום.
עורך דין פלילי שבקיא ברזי החוק והפסיקה הינו גורם משמעותי להצלחת ההליך המשפטי כנגד הנאשם.

משרדנו מתמחה בייצוג בהליכים פליליים במגוון רחב ביותר של עבירות. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7. 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין פלילי אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250