תיק מהירות מופרזת של 173 קמ"ש-הסתיים בקנס סמלי בלבד

תיק מהירות מופרזת של 173 קמ"ש-הסתיים בקנס סמלי בלבד

נהג שהגיע לאחרונה למשרדנו עם הזמנה לדין במהירות חריגה של 173 קמ"ש לא האמין כאשר התיק בעניינו הסתיים בקנס סמלי של 1500 ₪ וללא רישום נקודות חובה. ההצלחה בתיק טמונה בפרטים הקטנים ולכן בחינה מקצועית של עורך דין תעבורה הובילה לכך שהתיק הסתיים ללא פסילה בפועל, ללא פסילה על תנאי וללא רישום נקודות

מהי הענישה במהירות מופרזת?  

הענישה בעבירה של מהירות מופרזת נגזרת מכמה פרמטרים עיקריים:

א. גובה המהירות בה נמדדת

ב. וותק שנות הנהיגה של הנהג

ג. הרישום התעבורתי שנזקף לחובתו

באם לקוח המשרד היה מורשע בנהיגה במהירות של 173 קמ"ש הוא היה צפוי לפסילת רישיון נהיגה ארוכה במיוחד, פסילה על תנאי, קנס ורישום 10 נקודות חובה במשרד הרישוי.

כיצד התיק הסתיים ללא כל פסילה?

מדובר בתיק מהירות שמתבסס על מכשיר למדידת מהירות שמכונה "דבורה".

מדובר במכשיר שדורש מספר פרמטרים מצטברים בכדי שהתוצאה שהוא מפיק תהיה ראיה מספקת להרשעה בהליך הפלילי שמתנהל בפני בית המשפט לתעבורה.

בחינה של חומר הראיות הציגה מצב ברור בו מסד הראיות בתיק היה בעייתי ביותר וככל הנראה לא היה מספיק כדי לבסס הרשעה כנגד הלקוח בבית המשפט ולכן התביעה המשטרתית הסכימה לשנות את האישום שמיוחס ללקוח "למהירות בלתי סבירה" שהיא עבירה שאין בצידה רישום נקודות חובה והתיק הסתיים בהסכמה בקנס של 1500 ₪ בלבד.

אז למה התיק הסתיים בהסדר טיעון ולא בזיכוי מוחלט?

בתיק הספציפי הזה הלקוח הודה בנהיגה במהירות מופרזת אל מול השוטר שעצר אותו בכביש.
מבחינה משפטית כאשר קיימת הודאה בעבירה כל שהתביעה צריכה להוכיח זה רף ראייתי קל במיוחד של "דבר מה נוסף". לכן, בנסיבות הענין היה כדאי ללקוח לקחת הסדר טיעון מקל שמשקף בתוכו את הבעייתיות שקיימת בתיק בחומר הראיות מאשר להסתכן בניהול התיק והרשעה (לאור ההודאה שלו) שכן באם הוא היה מורשע הוא היה צפוי לענישה חמורה במיוחד שכוללת רכיב פסילת רישיון נהיגה ארוך ומשמעותי.

במידה וקיבלתי דו"ח משוטר מה כדאי לעשות?

במידה וקיבלת דו"ח או הזמנה לדין משוטר פנה מיד להתייעץ עם עורך דין תעבורה שיבחן את המקרה וימליץ לך כיצד מומלץ לך לפעול בנסיבות הענין. קבלת ייעוץ מוקדם יכולה להשפיע בצורה משמעותית על האופן בו יתנהל התיק בפני בית המשפט לתעבורה, דבר שיכול למנוע מכם פסילת רישיון נהיגה ומעבר אמצעי תיקון מחמירים מצד משרד הרישוי שיכולים לכלול פסילת רישיון נהיגה, מעבר מבחנים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מעבר טסט, תיאוריה, קורסים בנהיגה נכונה ועוד.

עורך דין תעבורה

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירות מהירות בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בעבירת מהירות מופרזת, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.                                                                                                                                       
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250