תקיפת סתם עורך דין פלילי

עו"ד פלילי – תקיפת סתם

עבירות אלימות כוללות עבירות שונות ומגוונות וכל עבירה מכילה בתוכה יסודות משתנים בהתאם לחומרת העבירה, עבירת תקיפת סתם הינה עבירה התנהגותית, מהי עבירת תקיפת סתם? מתי היא מתקיימת? כל הפרטים בהמשך.

מהי תקיפת סתם

חוק העונשין קובע כי תקיפת סתם היא  הכאת אדם, נגיעה בו, דחיפה או הפעלת כוח על גופו בדרך אחרת, הן במישרין והן בעקיפין, בלא הסכמתו או בהסכמתו שהושגה בתרמית. גם הפעלת כוח לרבות בדרך של הפעלת חום, אור, חשמל, גאז, ריח או כל דבר או חומר אחר, אם הפעילו אותם במידה שיש בה כדי לגרום נזק או אי נוחות הרי שהדבר נחשב לתקיפה עפ"י חוק.  מכך אנו למדים שעצם התקיפה כוללת בתוכה מספר רב של התנהגויות שעלולות להקים את היסוד ההתנהגותי למעשה "תקיפה" כהגדרתו בחוק.
המחוקק קבע ענישת מקסימום של 2 שנות מאסר לעבירת תקיפת סתם.

יסוד התנהגותי

תקיפת סתם הינה עבירה שלא דורשת תוצאה ומשכך עצם ביצוע אחת מהפעולות המופיעות בסעיף מקימות את היסוד ההתנהגותי לעבירה. יש לשים לב שמדובר בסעיף סל היכול להכיל בתוכו התנהגויות נוספות שכן הסעיף מדבר במונחים כלליים כגון "הפעלת כוח על גופו בדרך אחרת", "או כל דבר או חומר אחר", "במידה שיש בה לגרום נזק או אי נוחות", דהיינו הסעיף מכיל ביטויים כלליים היכולים להכניס בתוכו גם התנהגויות שלא מופיעות במפורש בסעיף.

יסוד נפשי

התקיימותה של עבירה פלילית תלויה בין השאר בהתקיימותו של יסוד נפשי שתכליתו להבטיח כי מי שביצע את המעשה ההתנהגותי היה מודע למה שהוא מבצע. לעבירת תקיפת סתם נדרש יסוד נפשי מסוג מחשבה פלילית שבאה לידי ביטוי במודעות לטיב המעשה. דהיינו, בעבירת תקיפת סתם האדם שמבצע את היסוד ההתנהגותי צריך להיות במצב דברים בו הוא מודע לעצם המעשה שהוא מבצע, מדובר ברמת מודעות בסיסית ביותר.

הליכים נלווים

עבירת תקיפת סתם כוללת מעצם טיבה וטבעה פגיעה בריבונותו של אדם על גופו ומשכך מדובר בעבירה הזוכה ליחס רציני ומחמיר מצד גורמי החקירה ובתי המשפט.
כאשר מדובר בחשוד בעל עבר פלילי בכלל וכן עבר פלילי בתחום האלימות בפרט עצם החשד להתרחשותה של עבירת אלימות עלולה להקים מסוכנות הבאה לידי ביטוי בשימוש בסמכויות מעצר או השארת החשוד בתנאים מגבילים שיש בהם להעיב על חייו של החשוד הן בשלב מעצר הימים בו מתבצעת החקירה והן בשלב מעצר תום הליכים אשר במקביל אליו מתנהל כתב האישום עת החשוד הופך להיות לנאשם.

אי הרשעה

במסגרת ניהול תיק פלילי בכלל ובעבירת תקיפת סתם בפרט ישנו מתווה בו ניתן לסיים את ההליך המשפטי באי הרשעה. דהיינו, בכדי לא לפגוע בעתידו של הנאשם למרות שבפועל נקבע שביצע את עבירה שיוחסה לו בכתב האישום, בית המשפט קובע שלא תוטל על הנאשם הרשעה בפלילים שעלולה להעיב על עתידו והמשך תעסוקתו בעתיד. מדובר במהלך חשוב ומשמעותי שיש בו לעיתים להשפיע בצורה ניכרת על עתידו ואפשרויות העסקתו של הנאשם.

עו"ד פלילי

לאור חומרת הענישה וההתייחסות הרצינית והמחמירה לעבירות אלימות בכלל ולעבירת תקיפת סתם בפרט, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעו"ד פלילי הבקיא ברזי המשפט הפלילי בטרם ימסור חשוד את גרסתו בפני חוקרי המשטרה. התנהלות נכונה ומושכלת בפני גורמי החקירה ובתי המשפט יכולה למנוע מצב של הגשת כתב אישום כנגד חשוד או לחלופין למזער נזקים שעתידים לסייע לחשוד עת יתנהל כנגדו כתב אישום בפני בית המשפט.

משרדנו מתמחה בייצוג בהליכים פליליים בכלל ובעבירת תקיפת סתם בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד פלילי המתמחה בייצוג בעבירת תקיפת סתם,
אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.   
במקרים דחופים ניתן להתקשר לטלפון 050-9920250