תאונת דרכים קטלנית

זיכוי בתאונת דרכים במעבר חציה עם חבלות של ממש​

לצערנו אנו עדים בשנים האחרונות לריבוי הרוגים בתאונות דרכים, משכך ומתוך רצון להילחם בקטל הגובר בכבישים בתי המשפט החמירו את הענישה במצב בו נהג מורשע בעבירה שתוצאתה הינה מותו של אדם. מה ההבחנה בין העבירות השונות ומה כדאי לעשות במידה והיית מעורב בתאונת דרכים קטלנית?

מהי תאונת דרכים קטלנית?

תאונת דרכים קטלנית היא תאונה בסופה מצא אדם את מותו כתוצאה מהתאונה.

גרם מוות ברשלנות

עבירת גרם מוות ברשלנות מעוגנת בסעיף 304 לחוק העונשין וכאשר העבירה מבוצעת תוך שימוש ברכב העבירה הרלוונטית הינה סעיף 64 לפקודת התעבורה שקובעת כי הגורם ברשלנות למותו של אדם תוך שימוש ברכב, דינו – מאסר שלוש שנים ולא פחות משישה חודשים, אולם רשאי בית המשפט, אם ראה שהנסיבות מצדיקות זאת, שלא לפסוק מאסר מינימום כאמור מטעמים שיפרש בפסק הדין. בעבירה זו יש לגרום למותו של אדם מתוך יסוד נפשי של רשלנות.

המתה בקלות דעת

בעבר, כאשר היו נסיבות בהן נהג גרם למותו של אדם בתאונה בנסיבות חריגות כמו שהנהג היה במצב של שכרות מסמים או אלכוהול, השתמש בטלפון בזמן נהיגה וכתוצאה מכך התרחשה התאונה, עבר באור אדום וכו' הפרקליטות היו מייחסים לו עבירת הריגה שעונשה יכול להגיע עד ל-20 שנות מאסר. לאחרונה, בוצעה רפורמה בעבירות ההמתה ונחקקה עבירה של המתה בקלות דעת שמתאימה לסיטואציות המחמירות שצוינו לעיל ועונשה עד שתים עשרה שנות מאסר.  

ענישה

בית המשפט העליון בסדרה ארוכה של פסקי דין קבע כי במצב בו אדם הורשע בגרימת מותו של אדם אף בעבירה של גרימת מוות ברשלנות דינו יהיה מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח וזאת לצד מאסר מותנה, פסילת רישיון נהיגה לתקופה ארוכה, פסילה על תנאי, פיצוי כספי למשפחת המנוח וקנס כספי.

פסילה מנהלית מקצין המשטרה

כאשר נהג חשוד בגרימת מותו של אדם בתאונת דרכים פקודת התעבורה מחייבת את קצין המשטרה לפסול אותו ל-90 יום. לרוב, במהלך פרק זמן זה, המשטרה מבצעת את פעולות החקירה להשלמת התמונה הראייתית בתיק ולאחר מכן התיק עובר לעיון הפרקליטות שמחליטה אם להגיש כתב אישום ובקשה לפסול את הנהג עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

עורך דין תעבורה

לאור הענישה המכבידה והמשמעותית שקיימת בתאונות קטלניים וכן לאור הצעדים הפוגעניים שעלולים להינקט כנגד נהג כגון פסילה מנהלית ופסילה עד לתום ההליכים ואף עונש מאסר במידה ויורשע בדין, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה כבר בשלב חקירת המשטרה, שכן התנהלות נכונה בשלב חקירת המשטרה תוך התערבות בוחן תנועה פרטי מצד הנהג החשוד עלולה להשפיע באופן ניכר על היכולת להתמודד עם החלטת הפרקליטות אם להגיש כתב אישום כנגד הנהג וכן עם התיק המשפטי באם יוגש כתב אישום לבית המשפט. 

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובתאונות דרכים קטלניות בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7. 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בתאונות דרכים קטלניות, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250