You are currently viewing שימוש בסמים בצבא – עורך דין צבאי

שימוש בסמים בצבא – עורך דין צבאי

לאחרונה אנו עדים לחרושת שמועות על אי הפללת משתמשי קנאביס, ליגליזציה ויחס יותר מקל לגבי עבירת שימוש עצמי בסמים. אולם יש לשים לב כי לא כך הדבר שמדובר בשימוש בסם מצד חיילים הן בסדיר, קבע ומילואים

מיהו חייל?

חייל הוא כל אדם הממלא תפקיד צבאי מכוח צו חוקי הן אם מדובר בשירות סדיר, קבע ומילואים והן אם הוא מצוי במסגרת הצבאית או בחופשה בביתו.

בדיקת שתן לגילוי סמים

המשטרה הצבאית עורכת מבצעים לגילוי חיילים המשתמשים בסמים. במידה וחייל מתבקש למסור בדיקת שתן הוא אינו חייב לעשות כן והדבר לא ישמש כנגדו, אולם במידה והוצא צו מקצין שיפוט בכיר (קש"ב) כנגד החייל למסור דגימת שתן, חובה עליו למסור בדיקה אחרת הוא עובר עבירת "סירוב" למתן דגימת שתן המהווה עבירה כשלעצמה.

זכויות חייל חשוד בחקירה

לחייל החשוד בביצוע עבירה יש זכות להיוועץ בעורך דין וזכות שתיקה, קרי, לא למסור כל גרסה בחקירה, במידה וחייל זומן לחקירה מומלץ לא למסור לחוקר כל פרט ולא לשתף פעולה כלל עד שהחייל לא מתייעץ עם עורך דין צבאי. חשוב לדעת ששלב החקירה הוא השלב הקריטי ביותר שיחרוץ את גורל התיק המשפטי בהמשך, משכך יש לנהוג בחקירה במשנה זהירות ולהיות מלווים כל העת בעורך דין צבאי שישמור על האינטרסים והזכויות של החייל בפני המשטרה הצבאית ובית הדין.

ענישה

החזקה ושימוש בסמים בצבא הינה עבירה הזוכה ליחס וענישה חמורים במיוחד הכוללים רכיב של מאסר בפועל ופסילת רישיון נהיגה לצד ענישה מותנית, קנס והורדה בדרגה, עם זאת, ישנה חשיבות למספר השימושים בסם לצד הבחנה בין שימוש בסם במסגרת צבאית לשימוש בסם במסגרת אזרחית ומשכך הליווי של עורך דין צבאי הינה קריטית לתוצאה העונשית של החייל.

פגיעה בקריירה הצבאית ורישום פלילי

חשוב לדעת כי מלבד עונש המאסר בפועל, החזקה ושימוש בסמים במהלך השירות הצבאי עלולה להוביל לפגיעה בקריירה הצבאית, הורדה בדרגה, פסילת רישיון נהיגה צבאי ואזרחי(רנצ"א), פגיעה בסיווג בטחוני, הדחה משירות קבע או מילואים וכו', כמו כן הרשעה בעבירת שימוש בסמים גוררת עימה רישום פלילי שיש בו להעיב ולפגוע על עתידו התעסוקתי של החייל.

עורך דין צבאי

לאור הענישה החמורה וההשלכות הקשות הצפויות למי שיורשע בשימוש בסמים בצבא, חשוב והכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין צבאי הבקיא ברזי הדין הצבאי בכלל ובעבירות סמים בצבא בפרט.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות סמים בצבא. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד צבאי המתמחה בייצוג בעבירות סמים, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250