כתב אישום תאונת דרכים

עורך דין תעבורה כתב אישום

כתב אישום תאונת דרכים

היית מעורב בתאונת דרכים? חשוב לדעת כי פעולתנו המידית לאחר קרות תאונה יכולה להשפיע על השאלה אם יוגש כנגדנו כתב אישום ובמידה ויוגש מה יהיו תוצאותיו

מהי תאונת דרכים?

בתי המשפט אימצו מבחן רחב במיוחד לשאלה מיהו נפגע תאונת דרכים, לדוגמה, נקבע שגם גרימת נזק ללא מגע עם כלי רכב כמו נהג שהתפרץ לצומת מבלי לתת זכות קדימה וכתוצאה מכך גרם לרכב אחר לסטות מנתיב ולהתנגש גורר אחריות לנהג ומשכך אף אם אתם בטוחים שאתם לא אשמים בתאונה כדאי לכם לפנות ולהתייעץ עם עורך דין לתעבורה.

מה חובה על נהג לעשות לאחר מעורבות בתאונת דרכים?

במידה והתרחשה תאונת דרכים, החוק מחייב את הנהג הפוגע לנקוט בפעולות הבאות:

  1. לעצור את הרכב במקומו ולא להזיזו, אלה אם כן הרכב נחוץ לפינוי מיידי של נפגע או לחלופין שוטר הורה להזיז את הרכב ממקומו.
  2. להגיש סיוע לכל מי שנפגע וזקוק לעזרה.
  3. אם הדבר נחוץ, להזעיק למקום שירותי הצלה.
  4. במידה והוזעקו שירותי הצלה, יש להמתין עם הנפגע עד להגעת שירותי ההצלה למקום.
  5. למסור פרטים מזהים לנפגע או לשוטר המגיע למקום.
  6. במידה ואין צורך בהזמנת שירותי הצלה כאמור בפסקה 3, חלה חובה על הנהג הפוגע להודיע טלפונית מהר ככל שאפשר למוקד המשטרה על קרות התאונה.

אי שמירה על הכללים מהווה כשלעצמה עבירה על החוק ויכולה לגרור אישום וענישה חמורה במיוחד.

תתייעץ עם עורך דין תעבורה 

בעת התרחשות תאונת דרכים עם נפגעים ישנה בין השאר חובת דווח למשטרת ישראל על קרות התאונה. המשטרה מצידה מעבירה את הדיווח לבוחן תאונות דרכים שמהווה מומחה משטרתי לאירועי תאונות דרכים, הבוחן מגיע לזירת התאונה, גובה עדויות, ערוך חקירה ושחזור לתאונה שבסופה הוא נותן חוות דעתו לשאלה מי אחראי להתרחשות התאונה.
ההליך אותו מבצע בוחן תאונות הדרכים המשטרתי מהווה הליך חקירה לכל דבר וענין ומשכך מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין תעבורה שישמע את המקרה וייעץ לכם כיצד כדאי לפעול בצורה אחראית ומושכלת שתמנע או לכל הפחות תמזער נזקים בעתיד אם וכאשר יוגש נגדכם כתב אישום לבית המשפט לתעבורה. 

 פסילה מנהלית

בעת מעורבות בתאונות דרכים ישנה סמכות חוקית לקצין משטרה לפסול את רישיונו של נהג למשך 60 ימים וזאת בכפוף להליך שימוע וכשמדובר בתאונת דרכים בה נהרג אדם, קצין המשטרה חייב לפסול את רישיונו של הנהג הפוגע למשך 90 ימים.

כתב אישום בתאונת דרכים

באם המשטרה מגיעה לכלל מסקנה שאתם אשמים בקרות תאונת דרכים יוגש נגדכם כתב אישום לבית המשפט לתעבורה. בשלב ראשון, יש לברר האם אתם אשמים בקרות התאונה או לא. במידה ואתם לא אשמים בקרות התאונה אתם תזוכו מהאישום ובשלבים מוקדמים יותר התביעה תחזור מכתב האישום ותמחק אותו. אולם במידה וימצא שאתם אשמים בהתרחשות התאונה עוברים לשלב השני שזהו שלב הטיעונים לעונש ומתן גזר דין, בשלב זה בית המשפט צריך להחליט על העונש שראוי להשית עליכם בנסיבות הענין. בתאונת דרכים העונש הוא נגזרת של מידת הרשלנות של הנהג לצד תוצאת התאונה וזאת בהתחשב בוותק שנות הנהיגה שברשותו לצד עברו התעבורתי. לאור הענישה הקשה וההליכים הסבוכים והמייגעים מול רשויות האכיפה ובית המשפט ככל שמדובר במעורבות בתאונות דרכים, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן יש לזכור כי בהרשעה בתאונת דרכים צפויה לנהג פסילה ארוכה ומשמעותית ובמקרים מסוימים אף סכנה למאסר בפועל של ממש.
משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובתאונות דרכים בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בייצוג בתאונות דרכים, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250