איסור מכירת אגרופן או סכין לקטין

איסור מכירת אגרופן או סכין לקטין

מכירת אגרופן או סכין לקטין הינה עבירה חמורה הטומנת בצידה עד 7 שנות מאסר. תכלית החוק הינו להגן על הציבור ולמנוע הפצת כלי תקיפה קטלניים לקטינים שהינם קלי דעת ועלולים לעשות שימוש קטלני במכשירים אלה.

מהו האיסור?

סעיף 185 לחוק העונשין קובע כי בעל עסק או מי שעובד בעסק לא ימכור אגרופן או סכין, למעט סכין לצורכי בית, לקטין. למעשה האיסור חל על בעל עסק ו/או מי שעובד בעסק ובנוסף האיסור לא חל על סכין המשמשת לצורכי בית.

דרישה של תעודה מזהה

החוק מעניק לבעל עסק או מי שעובד בעסק לדרוש מאדם המבקש שימכרו לו אגרופן או סכין, למעט סכין לצורכי בית, תעודה שבה ניתן לוודא את גילו .הוראה זו נועדה להעניק סמכות חוקית לבעל עסק ו/או לעובד בעסק לברר את גילו של הרוכש בכדי שלא יפול לכדי ביצוע עבירה פלילית במקום בו קיים ספק בדבר גילו של מי שמבקש לרכוש סכין(שלא לצורכי בית) או אגרופן.

הודעה בדבר האיסור בבית העסק

חוק העונשין קובע חובה על בעל עסק המוכר אגרופנים או סכינים, להציג במקום בולט בעסקו הודעה, בצורה שיקבע השר לביטחון הפנים, המפרטת את הוראות האיסור על ממכר סכינים או אגרופנים לקטינים. החוק קובע כי הוראה זו לא תחול על עסק המוכר סכינים לצורכי בית בלבד.

רישוי עסק

חוק העונשין קובע כי עסק שימצא מוכר סכין או אגרופן לקטין ו/או לא יתלה במקום בולט במקום העסק הודעה המסבירה את האיסור כאמור, רואים אותו כמי שלא קיים תנאי מתנאי הרשיון שניתן לו לפי חוק רישוי עסקים, תשכ"ח-1968, והוראות החוק האמור(חוק רישוי עסקים) יחולו עליו.

ענישה

חוק העונשין קובע כי העונש בגין מכירת אגרופן או סכין לקטין הינו עונש של עד שבע שנות מאסר. ראוי לציין בהקשר זה כי מחמת העובדה שמדובר בעבירה המערבת בתוכה קטינים(שעלולים למצוא עצמם מסובכים בפלילים בעקבות החזקת סכין או אגרופן שלא למטרה כשרה) וכן לאור הפוטנציאל הגבוה לתוצאות טרגיות הנגרמות ממקרה אלימות באמצעות שימוש באגרופן או סכין, ישנה מגמת ענישה מחמירה מאוד בעבירה זו.

עורך דין פלילי

לאור חומרת הענישה וההתייחסות הרצינית והמחמירה לעבירות הקשורות לעבירה של מכירת אגרופן או סכין לקטין, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעו"ד פלילי הבקיא ברזי המשפט הפלילי בטרם ימסור חשוד את גרסתו בפני חוקרי המשטרה. התנהלות נכונה ומושכלת בפני גורמי החקירה ובתי המשפט יכולה למנוע מצב של הגשת כתב אישום כנגד חשוד או לחלופין למזער נזקים שעתידים לסייע לחשוד עת יתנהל כנגדו כתב אישום בפני בית המשפט.

משרדנו מתמחה בייצוג בהליכים פליליים בכלל ובעבירה של מכירת אגרופן או סכין לקטין בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד פלילי המתמחה בייצוג בעבירה של מכירת אגרופן או סכין לקטין, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250