איך לבחור עורך דין תעבורה?

משפט תעבורה הינו הליך משמעותי שעלול להשפיע על רישיון הנהיגה של אדם ובמקרים מסוימים אף על חירותו. עורך הדין שתבחרו לייצג אתכם בשלב החקירה ובהליך המשפטי באם יוגש נגדכם כתב אישום עלול להיות הגורם המשפיע לדרך בה ההליך המשפטי נגדכם יסתיים. איך בוחרים עורך דין תעבורה?

מהו משפט תעבורה?

משפט תעבורה מתחיל מחקירת משטרה כתוצאה מתלונה(לרוב בתאונת דרכים), או כתוצאה מדו"ח הזמנה לדין שקיבלתם משוטר, או כתוצאה מבקשה להישפט בדו"ח ברירת משפט(קנס) שניתן לכם. בית המשפט לתעבורה הוא בית משפט הקיים מכוח החוק, מתנהל בסדר דין פלילי וקיימת לו קשת סמכויות רחבה ביותר. אדם זכאי להיות מיוצג במשפט תעבורה ע"י עורך דין תעבורה שישמור על זכיות הנהג הנאשם בהליך המשפטי שמתנהל נגדו.


מתי צריך לפנות לעורך דין לתעבורה

כיצד בוחרים עורך דין תעבורה?

עורך הדין שייצג אותך בהליך הפלילי הינו גורם מכריע להצלחת ההליך התעבורתי ותוצאותיו. חשוב לפנות לעורך דין שמתמחה ועוסק בתחום התעבורה שכן ישנה משמעות חורצת גורלות להכרה קפדנית של החוק והפסיקה בתחום הספציפי של דיני התעבורה, דבר שיוביל לשמירה והקפדה על זכויות חשודים ונאשמים במשפט התעבורה, כמו ידיעה להתייחס לחוקיות פעולות של המשטרה, חוקיות חיפושים, חוקיות הפעלת מכשור אלקטרוני לתיעוד ביצוע עבירה(ינשוף, ממל"ז, ממא"ל, א-3, התייחסות לעבודת בוחן המשטרה כאשר מדובר בתאונת דרכים וכו').
פניה לעורך דין שאינו בקיא דיני תעבורה עלולה לגרום לחשוד או לנאשם נזק חמור ובלתי הפיך(הדבר נכון כמעט לכל תחומי המשפט בכלל-כך גם אם אתה רוצה לסגור חוב בהוצאה לפועל תפנה לעו"ד שמתמחה בהוצאה לפועל ולא לעו"ד תעבורה).
חשוב לברר עם עורך הדין שאתם פונים אליו את וותק שנותיו בתחום וניסיונו המקצועי בבעיה הספציפית בה אתם פונים לקבל שירות(כמו ניסיונו בטיפול בנהיגה בשכרות, נהיגה בפסילה, טיפול בתאונות דרכים וכו') בירור זה יעניק לך אינדיקציה לניסיונו ומומחיותו של עורך הדין בתחום המשפטי בו ברצונך לקבל שירות.

עורך דין תעבורה

למשטרה ישנה סמכות מרחיקת לכת במקרים מסוימים לעצור חשוד לצורכי חקירה תוך ניתוק החשוד מסביבתו הטבעית, העדר יכולת של החשוד ליצור קשר עם המשפחה הקרובה וחברים וכן השמתו של החשוד בתנאי כליאה קשים במיוחד.
הגורם היחיד שיכול להיות בקשר עם החשוד וכן לבקר אותו הוא עורך דין תעבורה המייצג את החשוד. החשיבות בשלב זה הינה ללוות את החשוד, לעודד אותו ולדאוג שלא ישבר מתנאי המעצר וכן ללוות את החשוד בחקירותיו במשטרה ובדיונים המתקיימים בעניינו בבית המשפט במטרה לשמור על זכויותיו ולצמצם את הפגיעה בו עד כמה שניתן.
חשוב לדעת שמלבד פסילת רישיון נהיגה בפועל, לבית משפט לתעבורה ישנה סמכות ענישה רחבה במיוחד הכוללת בין השאר שימוש במאסר בפועל, מאסר על תנאי, חתימה על התחייבות כספית, פסילה על תנאי, של"צ וקנסות כספיים מכבידים. במהלך ניהול הליך משפטי כאשר מוגש כתב אישום נגד נהג, עורך דין תעבורה לוקח את תיק החקירה, מנתח אותו מבחינה עובדתית ומשפטית מתוך מטרה להוביל לזיכוי הנהג הנאשם או לחלופין לצמצם את האישומים והענישה שתינתן לו בסופו של יום בבית המשפט לתעבורה.
עורך דין תעבורה שמכיר ומעודכן ברזי החוק והפסיקה הינו גורם משמעותי להצלחת ההליך המשפטי ותוצאותיו!!

משרדנו מתמחה בדיני תעבורה ובעל ניסיון רב בייצוג בבית המשפט לתעבורה במגוון רחב ביותר של עבירות. משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משפטיות רבות, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250