נהיגה שלא בימין הדרך

נהיגה שלא בימין בדרך

נסיעה שלא בימין הדרך מעוגנת בתקנות 35 ו-46(א) לתקנות התעבורה. מדובר בעבירה שתכליתה למנוע נסיעת רכבים שלא לצורך שלא בנתיב הימני ובכך לשמור על יתר הנתיבים פנויים לעקיפה. לאחרונה אנו עדים להחמרה משמעותית באכיפה משטרתית בעבירה זו, עבירה שגוררת בצידה רישום 6 נקודות חובה במשרד הרישוי. מהי ההבחנה בין העבירות השונות וכיצד ניתן להתמודד עימן? כל הפרטים בהמשך.

נהיגה שלא בימין הקיצוני של כביש חד-סיטרי ושל כביש דו-סיטרי

עבירה זו קבועה בתקנה 35 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב שלא בנתיב הימני הקיצוני. צריך לשים לב כי עקיפה, פניה או בריחה ממכשול המצוי בנתיב הינה מהלך תעבורתי תקין וחוקי. משכך, על השוטר לציין בפירוט נסיבות העבירה את העובדה כי לא היה שום סיבה לנהיגה שלא בנתיב הימני קיצוני כתנאי להתקיימות העבירה. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ וכן 6 נקודות חובה במשרד הרישוי.

אי שמירה על הימין בדרך צרה

עבירה זו קבועה בתקנה 46(א) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוסע ברכב בדרך שאיננה רחבה דיה למעבר חופשי של שני כלי רכב מכיוונים נגדיים והוא אינו מקפיד לנהוג קרוב ככל הניתן לשפה הימנית של הדרך. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ וכן 6 נקודות חובה במשרד הרישוי.

ענישה

העבירות של נהיגה שלא בימין הדרך נושאות בצידן ברירת משפט(קנס) עם נקודות חובה במשרד הרישוי. חשוב לדעת כי מרשמו התעבורתי של נהג מתיישן לאחר שנים רבות. כמו כן, שיטת הניקוד החדשה של משרד הרישוי יכולה להוביל לאמצעי תיקון משמעותיים כנגד נהג שנצברו כנגדו נקודות חובה כמו צורך במעבר קורס נהיגה בסיסי ו/או קרוס נהיגה מתקדם ו/או מבחן עיוני לנהיגה(תיאוריה) ו/או מבחן מעשי לנהיגה(טסט) ו/או פסילת רישיון לתקופה של שלושה חודשים ו/או פסילת רישיון לתקופה של תשעה חודשים ו/או מעבר מבחנים ומבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים(מרב"ד), דבר שיש בו להשפיע בצורה משמעותית על היכולת להמשיך לנהוג ו/או לחדש רישיון נהיגה.

עורך דין תעבורה

לאור העובדה שמדובר בעבירות תעבורה הנושאות בצידן נקודות חובה, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן בעקבות צבירת נקודות, נהג יכול למצוא עצמו חייב באמצעי תיקון קשים ומשמעותיים ממשרד הרישוי היכולים לכלול צורך במעבר קורס נהיגה בסיסי ו/או קרוס נהיגה מתקדם ו/או מבחן מעשי לנהיגה(טסט) ו/או מבחן עיוני לנהיגה(תיאוריה) ו/או פסילת רישיון לתקופה של תשעה חודשים ו/או פסילת רישיון לתקופה של שלושה חודשים ו/או מעבר מבחנים ומבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים(מרב"ד), דבר שיש בו להשפיע באופן ישיר על פרנסתו ואיכות חייו של הנאשם בעיקר שעסקינן בנהגים שרישיון הנהיגה הוא מטה לחמם.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת נהיגה שלא בימין הדרך בפרט. למשרדנו הצלחות משמעותיות בהורדת נקודות בדו"חות שכאלה. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירת נהיגה שלא בימין הדרך, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250