כמה נקודות זה שלילה?

קיבלת דו"ח משוטר? הגיע לך בדואר הודעה על ביצוע עבירה שתועדה ע"י מצלמה? חשוב שתדע שמלבד הקנס הכספי ישנה חשיבות למספר נקודות החובה שנצברות לחובתך בגין כל עבירה. מה ניתן לעשות? ומה המשמעות של נקודות? כל הפרטים בהמשך

מהי שיטת הניקוד

שיטת הניקוד היא כלי מנהלי מכח חוק, המאפשר למשרד הרישוי לאתר נהגים בעייתיים ולחייב אותם באמצעי תיקון שנקבעו בחוק בהתאם. מטרת השיטה הינה להרתיע נהגים מהמשך ביצוע עבירות תעבורה ובכך להגן ולשמור על בטיחותם של שאר הנהגים המשתמשים בדרך. בנוסף, השיטה כוללת בתוכה מגוון אמצעים שנועדו לתת לאותם נהגים בעייתיים כלים ואמצעים שיסייעו להם לנהוג בזהירות.

כיצד פועלת השיטה?

כאשר נהג מקבל דו"ח או הזמנה לדין בין משוטר ובין מתיעוד מצלמה אלקטרונית, בדו"ח קיים רישום של סמל סעיף לעבירה שעבר הנהג וכן רישום של מספר נקודות החובה שיש בגין אותה עבירה. משרד הרישוי יודע לחייב נקודות לנהג באמצעות סמל הסעיף של העבירה שביצע הנהג. כמו כן, ישנן עבירות שלא נושאות בצידן רישום נקודות חובה.

מהי תקופת האיפוס לנקודות?

הנקודות תקפות מיום ביצוע העבירה למשך שנתיים וזאת למי שצבר עד 20 נקודות חובה במשרד הרישוי.   נהג שצבר לחובתו 22 נקודות או יותר-הנקודות תקפות בעניינו לתקופה של 4 שנים.
חשוב לדעת שהנקודות נשארות בתוקף כל עוד נהג לא ביצע את אמצעי התיקון שהוטל עלי ממשרד הרישוי.

מהם אמצעי התיקון בגין צבירת נקודות?

אמצעי התיקון מדורגים עפ"י כמות צבירת הנקודות כדלהלן:

צבירה של בין 12-22 נקודות – תחייב את הנהג בקורס בסיסי לנהיגה נכונה, הכולל 12 שעות לימוד שבסיומו מתקיים מבחן.

צבירה של בין 24-34 נקודות – תחייב את הנהג בקורס מתקדם (קורס ייעודי בנהיגה נכונה) הכולל 12 שעות לימוד שבסופו מתקיים מבחן.

צבירה של 36 נקודות ומעלה – תחייב את הנהג בפסילת רישיון נהיגה למשך שלושה חודשים שבסופם הנהג יצטרך לעמוד במבחן נהיגה עיוני(מבחן תיאוריה).

צבירה של 72 נקודות ומעלה, או לחלופין צבירה בפעם השנייה תוך 6 שנים מיום ביצוע העבירה האחרונה 36 נקודות נוספות – תחייב את הנהג בפסילת רישיון נהיגה למשך תשעה חודשים שבסופם הנהג יחויב לעבור בדיקות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים(מרב"ד)+מבחן נהיגה עיוני (תיאוריה)+מבחן נהיגה מעשי (טסט).

כיצד ניתן להתמודד עם הנקודות?

נהג שמקבל דו"ח יכול לבחור בשתי אפשרויות:
א.  לשלם את הקנס ואז באופן אוטומטי נקודות החובה המופיעות בדו"ח יצברו לחובתו במשרד הרישוי.
ב.  להגיש בקשה להישפט לבית המשפט לתעבורה כאשר במצב זה עומדות בפני הנהג שתי אפשרויות:
1. לנהל את ההליך המשפטי כאשר בסופו של יום בית המשפט לתעבורה יכריע האם הנהג אשם או זכאי בעבירה שיוחסה לו.
2. להגיע עם התביעה(במידה והיא מוכנה לכך) להסדר טיעון, כאשר לרוב המשמעות של הסדר טיעון הינה שכתב האישום יתוקן לעבירה אחרת ללא נקודות חובה במשרד הרישוי, הנאשם יודה ויקבל עונש מוסכם עליו סוכם עם התביעה.

חשוב לדעת שכאשר מוגשת בקשה להישפט, בית המשפט אינו מוגבל רק לקנס שנתן השוטר לנהג במעמד רישום הדו"ח, לבית המשפט לתעבורה סמכות לתת לנהג כל עונש שיראה לו לנכון בנסיבות הענין.
השיקול העיקרי שעומד לנגד בית המשפט בעת מתן העונש(גזר הדין) מושפע בעיקר מהעבירה, נסיבות ביצועה וכן מוותק הנהיגה ועברו התעבורתי של הנהג.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהורדת נקודות מדו"חות ובכך הציל את רישיון הנהיגה לנהגים רבים.

משרדנו זוקף לזכותו זיכויים והצלחות משמעותיות בתחום.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה ביותר עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בהורדת נקודות מדו"חות. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7. 
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בהורדת נקודות מדו"חות, אל תהסס 
והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250