תיק נהיגה בשכרות שמסתיים ללא פסילת רישיון נהיגה

נהיגה בשכרות שמסתיים ללא פסילת רישיון נהיגה

 

נהג שהגיע לאחרונה למשרדנו עם הזמנה לדין בגין עבירה של נהיגה בשכרות לא האמין כאשר התיק בעניינו הסתיים ללא פסילת רישיון נהיגה. ההצלחה בתיק טמונה בפרטים הקטנים ולכן בחינה מקצועית של עורך דין תעבורה הובילה לכך שהתיק הסתיים ללא פסילה בפועל כלל

מהי הענישה בעבירה של נהיגה בשכרות?

הענישה בעבירה של מהירות בשכרות עפ"י חוק היא פסילת רישיון נהיגה למשך מינימום של 24 חודשים וזאת לצד ענישה נלווית כמו פסילה על תנאי, התחייבות כספית וקנס. באם מדובר בעבירת שכרות חוזרת הנאשם נמצא בסיכון של רכיב מאסר בפועל!!

כיצד התיק הסתיים ללא פסילה בפועל?

מדובר בתיק נהיגה בשכרות בו קמה טענה ייחודית שגובתה בחומר הראיות לפיה השוטרים פנו אל הנאשם לאחר שהיה מחוץ לרכב וכאשר שתה משקה אלכוהולי לאחר שיצא מהרכב ומשכך בדיקת הינשוף אינה משקפת את כמות האלכוהול בגופו של הנאשם בזמן הנהיגה.

בחינה של חומר הראיות הציגה מצב ברור בו מסד הראיות בתיק היה בעייתי ביותר וככל הנראה לא היה מספיק כדי לבסס הרשעה כנגד הלקוח בבית המשפט ולכן התביעה המשטרתית הסכימה לשנות את האישום שמיוחס ללקוח "לחוסר שליטה ברכב במקום ציבורי" שהיא עבירה שאין בצידה חובת פסילת רישיון נהיגה וכך התיק הסתיים בהסכמה בפסילה על תנאי וקנס של 500 ₪ בלבד.

אז למה התיק הסתיים בהסדר טיעון ולא בזיכוי מוחלט?

בתיק הספציפי הזה הלקוח הודה כי שתה משקה אלכוהולי בטרם הנהיגה ובנוסף היתה מחלוקת בגרסאות השוטרים שהעידו בתיק אל מול בית המשפט. מבחינה משפטית כאשר קיימת הודאה בעבירה כל שהתביעה צריכה להוכיח זה רף ראייתי קל במיוחד של "דבר מה נוסף". לכן, בנסיבות הענין היה כדאי ללקוח לקחת הסדר טיעון מקל שמשקף בתוכו את הבעייתיות שקיימת בתיק בחומר הראיות מאשר להסתכן בניהול התיק והרשעה (לאור ההודאה שלו) שכן באם הוא היה מורשע הוא היה צפוי לענישה חמורה במיוחד שכוללת רכיב פסילת רישיון נהיגה ארוך ומשמעותי של לכל הפחות 24 חודשים, מה שהיה מוביל אותו לעבור טסט, תיאוריה ובדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) לצורך חידוש רישיון הנהיגה בסוף הפסילה.

במידה וקיבלתי דו"ח/הזמנה לדין משוטר מה כדאי לעשות?

במידה וקיבלת דו"ח או הזמנה לדין משוטר פנה מיד ועדיף במקום ובזמן העבירה להתייעץ עם עורך דין תעבורה שיבחן את המקרה וימליץ לך כיצד מומלץ לך לפעול בנסיבות הענין. קבלת ייעוץ מוקדם יכולה להשפיע בצורה משמעותית על האופן בו יתנהל התיק בפני בית המשפט לתעבורה, דבר שיכול למנוע מכם פסילת רישיון נהיגה ומעבר אמצעי תיקון מחמירים מצד משרד הרישוי שיכולים לכלול פסילת רישיון נהיגה, מעבר מבחנים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מעבר טסט, תיאוריה, קורסים בנהיגה נכונה ועוד.

עורך דין תעבורה

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירות נהיגה בשכרות בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בעבירת נהיגה בשכרות, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250