שוד ים-עורך דין פלילי

שוד ים הינה עבירה חמורה במיוחד הטומנת בצידה עד 20 שנות מאסר ולאור חומרתה נשמעת בפני בתי המשפט המחוזיים. תכלית החוק הינו להגן על שלמות גופו נפשו ורכושו של אדם.

מהו שוד ים?

סעיף 169 לחוק העונשים קובע כי "העושה מעשה של שוד ים או הקשור לשוד ים או כיוצא בו, דינו – מאסר עשרים שנים". חוק העונשים קובע כי שוד הוא מצב דברים בו  "הגונב דבר, ובשעת מעשה או בתכוף לפניו או לאחריו מבצע או מאיים לבצע מעשה אלימות באדם או בנכס כדי להשיג את הדבר הנגנב או לעכבו אצלו או כדי למנוע התנגדות לגניבת הדבר או להתגבר עליה, הרי זה שוד". מכאן אנו למדים כי מעשה גניבה שמבוצע באמצעות אלימות או איום לבצע מעשה אלימות באדם או בנכס בכדי להשיג את הדבר הנגנב או כדי למנוע התנגדות לגניבת הדבר או להתגבר עליה שמבוצעת בים, מהווה שוד ים.

יסוד נפשי

בעבירת שוד ים התביעה נדרשת להוכיח "מחשבה פלילית", קרי, מודעות לטיב המעשה, לקיום הנסיבות ולאפשרות הגרימה לתוצאות המעשה, הנמנים עם פרטי העבירה ובנוסף התביעה צריכה להוכיח את הכוונה לגרום לתוצאה שהיא נטילת הנכס אותו רצו לגנוב.

ענישה

בניגוד לעבירות השוד השונות המופיעות 402-403 לחוק העונשין, עבירת שוד ים אינה מכילה בתוכה מדרג עבירות ומשכך כל עבירת שוד המבוצעת בים מהווה עבירה שהענישה המקסימאלית לצידה הינה עד 20 שנות מאסר לצד רכיבי ענישה נוספים.

הליך מעצר

עבירת שוד בכלל ועבירת שוד ים בפרט מהוות עבירות המקימות חזקת מסוכנות סטטוטורית, קרי, באם יש למדינה בשלב המעצר לצורכי חקירה(מעצר ימים) מארג ראייתי של חשד סביר, יוצא שעצם העבירה כשלעצמה מקימה חזקת מסוכנות סטטוטורית שתצדיק את הותרת החשוד במעצר עד לבירור העובדתי בעניינו. לאחר מכן, באם יוגש כתב אישום ובקשת מעצר תום הליכים ויוכח כי קיימות ראיות לכאורה(סיכוי סביר להרשעה) מחומר הראיות, עצם העבירה של שוד מקימה חזקת מסוכנות סטטוטורית שהנטל לסתור אותה ולהוכיח כי במקרה הספציפי ניתן להסתפק בחלופת מעצר מתאימה מוטל על כתפי הנאשם ולא על כתפי התביעה.

עורך דין פלילי

לאור חומרת הענישה וההתייחסות הרצינית והמחמירה לעבירות הקשורות לעבירות שוד בכלל ולעבירת שוד ים בפרט, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעו"ד פלילי הבקיא ברזי המשפט הפלילי בטרם ימסור חשוד את גרסתו בפני חוקרי המשטרה. התנהלות נכונה ומושכלת בפני גורמי החקירה ובתי המשפט יכולה למנוע מצב של הגשת כתב אישום כנגד חשוד או לחלופין למזער נזקים שעתידים לסייע לחשוד עת יתנהל כנגדו כתב אישום בפני בית המשפט.

משרדנו מתמחה בייצוג בהליכים פליליים בכלל ובעבירות הקשורות לשוד ים בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד פלילי המתמחה בייצוג בעבירות שוד ים, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250