עורך דין לתעבורה תאונות דרכים במעבר חציה

מהי הסיבה להתרחשות תאונות במעבר חציה?

לרוב הסיבה העיקרית לקרות תאונת דרכים עם הולך רגל במעבר חציה היא נהיגה במהירות שאינה תואמת לתנאי הדרך, חוסר תשומת לב ועבירות מסיחות דעת מצד נהגים כמו שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה וכן עשיית פעולות מסיחות דעת שאינן קשורות לנהיגה כמו קריאה, איפור, גילוח וכו' מה שגורם להולך הרגל לחשוב שהנהג שמגיע למעבר החציה מבחין בו ועומד לעצור את הרכב מצד אחד, כאשר הנהג לא מבחין בו או מבחין בו מאוחר מידי מהצד השני- מה שגורם לתוצאה של פגיעה בהולך הרגל והתרחשות תאונה.

האם בכל מקרה נהג אשם בתאונה כאשר הפגיעה מתרחשת במעבר חציה?

התשובה הינה חד משמעית לא!! אמנם במעבר חציה ובקרבתו קיימת לנהג "חובת זהירות מוגברת", אבל לא מדובר באחריות מוחלטת!! ולכן, גם בתאונת דרכים במעבר חציה החובה החוקית להוכיח את רשלנותו של הנהג היא על המדינה, קרי, המדינה צריכה להוכיח בבית המשפט שמדובר בתאונה נמנעת מצד הנהג הפוגע וכי התאונה נגרמה למרות שהיה ביכולתו של הנהג הפוגע למנוע את קרות התאונה.

כיצד מומלץ לפעול לאחר התרחשות תאונת דרכים?

לאחר קרות תאונת דרכים יש לעצור את הרכב במקום, לצאת ולהגיש עזרה במידה ויש נפגעים. לאחר מכן יחל תהליך חקירתי ע"י משטרת ישראל במסגרתו הנהג ידרש למסור את גרסתו בפני שוטר או בוחן משטרה שיגיע למקום התאונה וכבר בשלב הזה לפני שהנהג מדבר עם הבוחן המשטרתי או מוסר גרסה כלשהי מומלץ להתייעץ עם עו"ד לתעבורה וזאת משום שהגרסה הזאת היא קריטית להצלחת התיק בהמשך בפני בית המשפט לתעבורה עת יוגש כתב אישום בגין התאונה.

פסילה מנהלית ע"י קצין משטרה

פקודת התעבורה קובעת שאם היה לקצין משטרה בדרגת מפקח ומעלה יסוד להניח כי יוגש כתב אישום נגד הנהג שביצע עבירה שגרמה לתאונת דרכים שבה נהרג אדם – יפסול את הנהג מהחזיק ברשיון נהיגה לתקופה של 90 ימים ואילו מדובר בעבירה שגרמה לתאונת דרכים שבה נחבל אדם או ניזוק רכוש – רשאי הוא לפסול את הנהג מהחזיק ברשיון נהיגה לתקופה של 60 ימים.

כתב אישום וענישה בתיקי תאונות דרכים

במידה ויחידת התביעות המשטרתית/הפרקליטות סבורה שצד אחראי לקרות תאונה היא רשאית להגיש כנגדו כתב אישום. כתב האישום יתאר את פרטי הנאשם, עובדות קרות האירוע ואת סעיפי החיקוק בהם הוא מואשם. לאדם שמוגש נגדו כתב אישום קיימת הזכות לנהל הליך משפטי שבסופו בית המשפט יקבע אם הוא אשם או זכאי. מנגד, קיימת אפשרות להגיע להסדר טיעון במסגרתו הנאשם יודה בכתב אישום מרוכך או מקורי והצדדים יציגו לבית המשפט עונש מוסכם או מתחם ענישה מוסכם שבתוכו בית המשפט יגזור את דינו של הנאשם.

במידה ונהג ימצא אשם במיוחס לו בכתב האישום הענישה תהיה נגזרת מחומרת העבירות ותוצאות התאונה מחד וותק שנות הנהיגה של הנהג לצד עברו התעבורתי מאידך.
חשוב לשים לב כי בעבירות מסוימות קיימת פסילת מינימום אותה בית המשפט צריך להשית על הנאשם באם ימצא אשם בעבירה המיוחסת לו. בנוסף, כאשר מדובר בחבלות חמורות וקשות בית המשפט לתעבורה יכול להשית על הנאשם מאסרים בפועל לצד פסילות רישיון נהיגה ארוכות במיוחד.

עורך דין לתעבורה תאונות דרכים

משרדנו צבר ניסיון רב בייצוג נאשמים המעורבים בתאונות דרכים.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה ראשונית טובה יותר וקבלת הערכת מצב ראשונית שתעזור לנהג להתמודד עם האישומים שמופנים כלפיו בבית המשפט לתעבורה.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג נאשמים בתאונות דרכים, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בתאונות דרכים ועבירות תעבורה, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250