תיק תאונה עם אי השארת פרטים שמסתיים ללא פסילה בפועל

תיק תאונה עם אי השארת פרטים שמסתיים ללא פסילה בפועל

תאונת דרכים כאשר העבירה שמוגשת היא "נהיגה בקלות ראש" ועבירה של אי השארת פרטים בתאונה שגרמה לנזק לגוף הינן עבירות שיש בצידן עונש של פסילת רישיון נהיגה למשך שלושה חודשים וזאת לצד עבירות נלוות אחרות, כיצד תיק כזה מסתיים ללא פסילה בפועל?

מהי נהיגה בקלות ראש?

עבירה של נהיגה בקלות ראש ביחס לגרם תאונת דרכים מהווה עבירה בעלת יסוד נפשי של רשלנות, לרוב מדובר בתאונה שנגרמה כתוצאה מעבירה המעידה על רשלנותו של הנהג, כמו תאונה שנגרמה כתוצאה מאי ציות לתמרור, אי ציות לרמזור וכו', במידה ונהג יורשע בתאונת דרכים שנגרמה כתוצאה מנהיגה בקלות ראש הוא צפוי למינימום פסילת רישיון נהיגה של שלושה חודשים וזאת לצד ענישה נלווית אחרת.

מהי נהיגה בחוסר זהירות?

בניגוד לעבירה של נהיגה בקלות ראש, במצבים בהם לא נשמרו כללי התעבורה הבסיסיים כמו אי שמירת מרחק, אי מתן זכות קדימה לרכב הבא מימין וכו' העבירה שתיוחס לנהג היא עבירה של נהיגה בחוסר זהירות שבמידה ובתוצאות התאונה לא נגרמו חבלות של ממש למי מהמעורבים בתאונה החוק אינו מחייב פסילת מינימום של רישיון הנהיגה למשך שלושה חודשים.

 אי השארת פרטים

תקנות התעבורה קובעות את החובה למסור פרטים במצב בו מדובר בתאונה שגרמה לנזק לגוף או לרכוש. החוק קובע שבמצב בו אדם לא השאיר פרטים בתאונה שגרמה לנזק לגוף, הענישה תהיה מינימום של פסילת רישיון נהיגה לצד ענישה נלווית וזאת ללא כל קשר לאשמה של הנהג לתאונה, קרי, בהחלט יכול להתרחש מצב בו אדם לא אשם בתאונה אולם מחמת העובדה שהוא לא השאיר פרטים כנדרש בחוק הוא ייענש בחומרה.
לגבי מצב של אי השארת פרטים בתאונה שגרמה לנזק לרכוש בלבד מדובר בעבירה שאין בצידה חובת פסילה כמו במצב של אי השארת פרטים בתאונה שגרמה לנזק לגוף. 

סיום תיק תאונה עם אי השארת פרטים שמסתיים ללא פסילה בפועל

לקוח המשרד הגיע עם כתב אישום והזמנה לדין המייחסת לו אחריות לתאונת שרשרת ואי השארת פרטים לנהג המעורב.
במצב רגיל ובאם הלקוח היה מודה בכתב האישום כפי שהוא הוא היה צפוי לפסילת מינימום של רישיון הנהיגה למשך שלושה חודשים לפחות וזאת לצד ענישה נלווית נוספת.
לאחר שמשרדנו בחן את חומר החקירה בתיק התגלה כי הלקוח כלל אינו אשם בתאונה וזאת למרות העובדה שלשיטת המשטרה הוא היה לכאורה הגורם לתאונה ועוד התברר כי היו נסיבות מקלות לענין אי השארת הפרטים שכן מלכתחילה הוא עצר ורצה להשאיר פרטים אבל ההתנהלות תוך כדי הדין ודברים בין המעורבים הובילה אותו ליסוע מהמקום כדי להימנע מעימות.
לאחר דין ודברים עם תביעות תעבורה התיק הסתיים בכתב אישום מרוכך במסגרתו הלקוח לא קיבל פסילת רישיון נהיגה כלל.

עורך דין תעבורה

משרדנו צבר ניסיון רב בהתמודדות עם עבירות תעבורה.

משרדנו זוקף לזכותו הצלחות משמעותיות ביותר בתחום זה.

הניסיון מוכיח שפניה מוקדמת לעורך דין תעבורה מאפשרת בחינה מעמיקה של חומר הראיות, עריכת בחינת מצב מוקדמת ומושכלת ואף מובילה לתוצאה טובה ומקלה עבור הנהג.

משרדנו חרט על דגלו מתן שירות מקצועי, מהיר ואדיב ללא פשרות, עד למיצוי התוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות תעבורה, במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בייצוג בעבירות תאונת דרכים ואי השארת פרטים, אל תהסס והתקשר 072-3319414
או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250