עורך דין תעבורה – רכב פולט עשן

עבירות רכב הפולט עשן מעוגנות בתקנות התעבורה ומתחלקת למספר דרגות חומרה הנמדדות על פי רמת הזיהום והסיכון בביצוע העבירה, מדובר בקנסות כספיים וצבירת נקודות חובה כנגד הנהג במשרד הרישוי. מדובר בעבירה שתכליתה להבטיח את מניעת הטרדתם של עוברי דרך ובטיחותם של הנוסעים ברכב ועוברי דרך. לאחרונה אנו עדים לאכיפה משמעותית הן מצד משטרת ישראל והן מצד המשרד לאיכות הסביבה בכל הנוגע לעבירת רכב הפולט עשן. במאמר זה נדבר על ההבחנה בין העבירות השונות, ועל האפשרות להתמודד עם קבלת ברירת משפט בגין עבירה זו.

רכב הפולט עשן במידה העלולהלה טריד עוברי דרך

מדובר בעבירה המעוגנת בתקנה 155 לתקנות התעבורה. עבירה זאת מתקיימת כאשר נהג נוהג ברכב תוך כדי שהוא פולט עשן במידה שעלולה לגרום להטרדה עבור עוברי דרך. הסנקציה הקבועה בגין עבירה זאת הינה ברירת משפט על סך של 250 ₪ ו-6 נקודות חובה.

רכב עומד הפולט עשן במידה העלולה להטריד עוברי דרך

מדובר בעבירה המעוגנת בתקנה 155 לתקנות התעבורה, עבירה זאת מתקיימת כשאר הרכב עומד ופולט עשן במידה שעלולה לגרום להטרדה לעוברי דרך. הסנקציה הקבועה בגין עבירה זאת הינה ברירת משפט על סך של 250 ₪ ו- 6 נקודות חובה.

רכב הפולט עשן במידה העלולה לפגוע בבטיחות

מדובר בעבירה המעוגנת בתקנה 155 לתקנות התעבורה, עבירה זאת מתקיימת כשאר הרכב פולט עשן, במידה העלולה לפגוע בבטיחות עוברי דרך והסביבה. הסנקציה הקבועה בגין עבירה זאת הינה ברירת משפט על סך של 250 ₪ ו- 6 נקודות חובה.

רכב עומד הפולט עשן במידה העלולה לפגוע בבטיחות

מדובר בעבירה המעוגנת בתקנה 155 לתקנות התעבורה, עבירה זאת מתקיימת כאשר הרכב במצב עומד ופולט עשן, במידה שעלולה לפגוע בבטיחות עוברי דרך והסביבה. הסנקציה הקבועה בגין עבירה זאת הינה ברירת משפט על סך של 250 ₪ ו- 6 נקודות חובה.

ענישה

עבירות רכב הפולט עשן נושאות בצידן ברירת משפט ונקודות חובה. אמנם מדובר בעבירות הנושאות בצידן קנס בלבד אולם יש לשים לב כי צבירת נקודות חובה במשרד הרישוי עלולות לגרור בצידן גרירה של אמצעי תיקון שונים הכוללים צורך במעבר קורסים, פסילות רישיון, צורך במעבר טסט, תאוריה ואף שליחה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. כמו כן, תשלום של הדו"ח גורם לרישום הרשעה במרשמו התעבורתי של הנהג, הרשעה שיכולה ללוות את הנהג לתקופות ארוכות מאוד והיא אף יכולה להילקח בחשבון כנסיבה לחומרה עת ייבחן בעתיד מרשמו התעבורתי של הנהג לצורך כזה או אחר.

עורך דין תעבורה

לאור העובדה שעבירות רכב הפולט עשן נושאות בצידן רישום נקודות חובה כנגד הנהג ונרשמות ומתועדות לחובת הנהג במרשמו התעבורתי, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן ישנם נהגים שרישיון הנהיגה הוא מטה לחמם ונחוץ להם לשמור על מרשם תעבורתי תקין ונקי.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירת רכב הפולט עשן בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין תעבורה המתמחה בייצוג בעבירות רכב הפולט עשן, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250