עורך דין תעבורה-פניה וסטיה מנתיב

במסגרת הלחימה של גורמי אכיפת החוק בעבירת פניה וסטיה מנתיב, קבע המחוקק ענישה מחמירה ומשמעותית הכוללת רכיבי ענישה מכבידים וזאת לצד פסילות רישיון ארוכות ומשמעותיות. לקריאת מאמר מקיף ויסודי על הדרך להתמודד עם עבירת פניה וסטיה מנתיב מאת עו"ד תעבורה חזי כהן

עורך דין תעבורה-פניה וסטיה מנתיב

עבירות פניה וסטיה מנתיב מעוגנות בתקנות 40-43 ותקנה 48 לתקנות התעבורה ומתחלקות למספר דרגות חומרה הנמדדות לפי רמת הסיכון שגרמה העבירה. מדובר בעבירה שתכליתה להבטיח בטיחותם של המשתמשים בכביש. לאחרונה אנו עדים להחמרה משמעותית הן באכיפה משטרתית והן בענישה של בתי המשפט בכל הנוגע לעבירה של סטיה מנתיב וזאת לאור הפוטנציאל לגרם תאונת דרכים ולפגיעה בנפש וברכוש. מהי ההבחנה בין העבירות השונות וכיצד ניתן להתמודד עימן? כל הפרטים בהמשך.

מהו נתיב?

נתיב הינו חלק מרוחבו של הכביש, בין שמסומן ובין שלא מסומן, המספיק לתנועת טור אחד של כלי רכב(למעט רכב דו גלגלי)

פניית פרסה תוך סיכון עוברי דרך

עבירה זו קבועה בתקנה 44 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג פונה פניית פרסה ובכך הוא גורם לסיכון עוברי דרך.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה לדין ו-8 נקודות חובה.

פניה שמאלה/ימינה בהתחלת הנסיעה

עבירה זו קבועה בתקנה 41 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג גורם להפרעה או סיכון לתנועה בכך שפנה שמאלה או ימינה תוך כדי התחלת הנסיעה. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

פניה שמאלה/ימינה תוך כדי הנסיעה 

עבירה זו קבועה בתקנה 41 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג גורם להפרעה או סיכון לתנועה בכך שפנה שמאלה או ימינה תוך כדי נסיעה. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

פניה שמאלה מכביש חד-סיטרי 

עבירה זו קבועה בתקנה 43 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג פונה שמאלה מכביש חד סיטרי שלא מן הצד השמאלי של הכביש. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

פניה שמאלה מכביש דו-סיטרי 

עבירה זו קבועה בתקנה 43 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג פונה שמאלה מכביש דו סיטרי כשהוא לא קרוב ככל האפשר לאמצע הכביש. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

פניה שמאלה לכביש חד-סיטרי 

עבירה זו קבועה בתקנה 43 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג פונה שמאלה לכביש חד סיטרי שלא לנתיב השמאלי ביותר. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

פניה שמאלה לכביש דו-סיטרי 

עבירה זו קבועה בתקנה 43 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג פונה שמאלה לכביש דו סיטרי שלא בקשת רחבה לנתיב הימני של הכביש. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

פניה שמאלה לכביש דו-סיטרי עם 2 נתיבים או יותר

עבירה זו קבועה בתקנה 43 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג פונה שמאלה לכביש דו סיטרי עם שני נתיבים או יותר שלא לנתיב השמאלי שבכיוון הנסיעה. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

פניה ימינה שלא בקשת חדה

עבירה זו קבועה בתקנה 42 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג פונה ימינה כשהוא לא סמוך לשפה הימנית של הכביש.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

פניית פרסה תוך הפרעה לתנועה

עבירה זו קבועה בתקנה 44 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג פונה פניית פרסה ובכך הוא גורם להפרעה לתנועה.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

פניית פרסה בקרבת עקומה/פסגה תלולה/ במקום שהרכב לא נראה לעיני נוהג רכב אחר המתקרב

עבירה זו קבועה בתקנה 44 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג פונה פניית פרסה בקרבת עקומה/פסגה תלולה/ במקום שהרכב לא נראה לעיני נוהג רכב אחר המתקרב. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

סטייה מנתיב נסיעה

עבירה זו קבועה בתקנה 40 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג סוטה מנתיב נסיעה תוך שהדבר גורם להפרעה או סיכון לתנועה. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

אי סטיה לימין בשעה שהרכב נעקף 

עבירה זו קבועה בתקנה 48 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נעקף ולא סוטה עם רכבו עד כמה שאפשר לשפת הכביש בכדי לאפשר לרכב העוקף לעקוף בבטחה. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

ענישה

רוב העבירות הקשורות בפניה וסטיה מנתיב נושאות בצידן ברירת משפט על סך 250 ₪ ללא נקודות חובה. בעבירה של פנית פרסה תוך סיכון עוברי דרך קבע המחוקק כי מדובר בעבירה מסוג הזמנה לדין לבית המשפט לתעבורה. חשוב לדעת כי לבית המשפט לתעבורה יש סמכות ענישה רחבה ביותר הכוללת רכיבים מסוג מאסר, מאסר על תנאי, פסילה, פסילה על תנאי, חתימה על התחייבות כספית וכן הטלת קנסות כספיים. רכיבי הענישה נגזרים לרוב מעברו התעבורתי של הנהג, וכן מרמת הסיכון שגרם הנהג בעבירה שביצע.

עורך דין תעבורה

לאור ההבחנה המשמעותית והחשובה שבין העבירות השונות וכן לאור פער הענישה המשמעותי שקיים, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן בעבירות מסוימות מבקשת התביעה עונשי פסילה משמעותיים שיש בהן להשפיע באופן ישיר על פרנסתו ואיכות חייו של הנאשם בעיקר שעסקינן בנהגים שרישיון הנהיגה הוא מטה לחמם.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירות פניה וסטיה מנתיב בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירות פניה וסטיה מנתיב, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250