You are currently viewing עורך דין תעבורה-זכות קדימה

עורך דין תעבורה-זכות קדימה

עורך דין תעבורה-זכות קדימה

עבירות אי מתן זכות קדימה מעוגנות בתקנות התעבורה ומתחלקות למספר דרגות חומרה הנמדדות לפי רמת הסיכון שגרמה העבירה. מדובר בעבירה שתכליתה להבטיח בטיחותם של הולכי הרגל והמשתמשים בכביש. לאחרונה אנו עדים להחמרה משמעותית הן באכיפה משטרתית והן בענישה של בתי המשפט בכל הנוגע לעבירה של אי מתן זכות קדימה וזאת לאור הפוטנציאל לגרם תאונת דרכים ולפגיעה בנפש וברכוש. מהי ההבחנה בין העבירות השונות וכיצד ניתן להתמודד עימן? כל הפרטים בהמשך.

אי מתן אפשרות להולכי רגל להשלים מעבר חצייה בביטחה

עבירה זו קבועה בתקנה 67(א) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג לא מאפשר להולך רגל להשלים את החצייה בביטחה במעבר החצייה. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט של 500 ₪ ו-4 נקודות חובה.

סיכון הולכי רגל שחצו במעבר חצייה

עבירה זו קבועה בתקנה 67(א) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג לא מאפשר להולך רגל להשלים את החצייה בביטחה במעבר החצייה ואף מתקרב בצורה מסוכנת להולך הרגל. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה לדין ו-10 נקודות חובה.
יש לשים לב כי בעבירה זו קמה סמכות לקצין משטרה לפסול לנהג את רישיון הנהיגה ל-30 יום בכפוף לשימוע.

אי מתן זכות קדימה לרכב בעלייה

עבירה זו קבועה בתקנה 46(ב) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוהג בדרך תלולה שאיננה רחבה מספיק למעבר של שני כלי רכב מכיוונים נגדיים והנהג לא עצר את רכבו בכדי לתת זכות קדימה לרכב העולה כאשר הנסיבות חייבו את עצירתו.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ללא נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה לרכב הבא מימין בצומת שלא הוצב בו תמרור

עבירה זו קבועה בתקנה 64(א)(1) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג לא נותן זכות קדימה לרכב הבא מימין.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה לדין ו-6 נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה בפניה שמאלה בצומת שלא הוצב בו תמרור

עבירה זו קבועה בתקנה 64(א)(2) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג פונה שמאלה בצומת לא נותן זכות קדימה לרכב הבא ממולו שהיה קרוב לצומת.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה לדין ו-6 נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה לרכב בדרך סלולה

עבירה זו קבועה בתקנה 64(א)(3) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג יוצא מדרך עפר לדרך סלולה ולא נותן זכות קדימה לרכב המתקרב בדרך הסלולה. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה לדין ו-6 נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה לרכב ממול שהנתיב חסום

עבירה זו קבועה בתקנה 68 לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג נוהג בכביש בו נתיב נסיעתו חסום והוא לא נותן זכות קדימה לרכב שבא ממולו. הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ו-6 נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה לרכב בטחון

עבירה זו קבועה בתקנה 93(א)(1) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג לא נותן זכות קדימה לרכב בטחון שעבר או עמד לעבור בכך שלא עצר את רכבו קרוב ככל האפשר לשפת הכביש הימנית עד שיעבור רכב הבטחון.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא ברירת משפט בסך 250 ₪ ו-4 נקודות חובה.

הפרעה להולך רגל בעת עליה על מדרכה או על שול הדרך

עבירה זו קבועה בתקנה 64(ב)(1) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג יוצא מחצרים/מדרך גישה לבית/מתחנת דלק/תחנת שירות/ממקום חניה לכלי רכב/ממקום אחר שאינו דרך, ובעת שנכנס לדרך לא האט ולא אפשר להולכי רגל לעבור בבטחה לפני שעלה על המדרכה או על שול הדרך.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה לדין ו-6 נקודות חובה.

אי מתן זכות קדימה לרכב הנע בכביש ביציאה מחצרים

עבירה זו קבועה בתקנה 64(ב)(2) לתקנות התעבורה, העבירה מתקיימת כאשר נהג יוצא מחצרים/מדרך גישה לבית/מתחנת דלק/תחנת שירות/ממקום חניה לכלי רכב/ממקום אחר שאינו דרך ולא נתן זכות קדימה לכלי רכב שנסעו בכביש והמתקרבים באותו כביש.
הסנקציה הקבועה בחוק בצד עבירה זו היא הזמנה לדין ו-6 נקודות חובה.

ענישה

רוב העבירות של אי מתן זכות קדימה הינן עבירות מסוג הזמנה לבית משפט. חשוב לדעת כי לבית המשפט לתעבורה יש סמכות ענישה רחבה ביותר הכוללת רכיבים מסוג מאסר, מאסר על תנאי, פסילה, פסילה על תנאי, חתימה על התחייבות כספית וכן הטלת קנסות כספיים. רכיבי הענישה נגזרים לרוב מעברו התעבורתי של הנהג, וכן מרמת הסיכון שגרם הנהג בעבירה שביצע.

עורך דין תעבורה

לאור ההבחנה המשמעותית והחשובה שבין העבירות השונות וכן לאור פער הענישה המשמעותי שקיים, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה, שכן בעבירות מסוימות מבקשת התביעה עונשי פסילה משמעותיים שיש בהן להשפיע באופן ישיר על פרנסתו ואיכות חייו של הנאשם בעיקר שעסקינן בנהגים שרישיון הנהיגה הוא מטה לחמם.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירות אי מתן זכות קדימה בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירות אי מתן זכות קדימה, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

 במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250