עורך דין פלילי וסוגיית הטרדה מינית

עו"ד פלילי הטרדה מינית 

סוגיית הטרדה מינית מכילה בתוכה מספר רב של התנהגויות המהוות עבירה פלילית ועוולה אזרחית עפ"י חוק. מהי הטרדה מינית? מתי היא מתקיימת? מה כדאי לנו לדעת?

מהי הטרדה מינית

החוק למניעת הטרדה מינית קובע כי מספר התנהגויות כאלה מהווים הטרדה מינית ומשכך מהווים עבירה עפ"י חוק.החוק קובע כיסחיטה באיומים של אדם לצורך ביצוע מעשה בעל אופי מיני, מעשים מגונים כמשמעותם בחוק העונשין,הצעות חוזרות בעלות אופי מיני כאשר מושא הפניה הראה שהוא לא מעוניין בהצעות הללו, התייחסויות חוזרות המופנות לאדם המתמקדות במיניותו כאשר מושא הפניה הראה למטריד כי אינו מעונין בהתייחסויות האמורות, התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו לרבות לנטייתו המינית, פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם המתמקד במיניותו בנסיבות שבהן הפרסום עלול להשפיל את האדם או לבזותו ולא ניתנה הסכמתו לפרסום מהווה הטרדה מינית עפ"י חוק. יש לדעת כי המחוקק קבע מספר מקרים בהם אף אם מושא ההטרדה לא הביע שאינו מעוניין בפניה או ההתייחסות המינית הדבר מהווה עדיין הטרדה מינית, כמו במצב בו קיימים יחסי מרות בין מורה לתלמיד, יחסי עבודה בין עובד למעביד, יחסי תלות ומרות הקיימים בין רופא/מטפל לבין מטופל וכו'.

עוולה אזרחית

חוק למניעת הטרדה מינית קובע כי הטרדה מינית מהווה אף עוולה אזרחית. משמעות הדבר היא כי ביהמ"ש יכול לפסוק פיצויי לנפגע/ת הטרדה מינית בכפוף לגובה הנזק שיוכח כי נגרם לנפגע/ת. בנוסף החוק מקנה לביהמ"ש לפסוק פיצוי של עד 120,000 ₪ ללא הוכחת נזק.

ענישה

עבירת הטרדה מינית כוללת מעצם טיבה וטבעה פגיעה קשה בריבונותו של אדם על גופו ועל פרטיותו. משכך מדובר בעבירה הזוכה ליחס רציני ומחמיר מצד גורמי החקירה ובתי המשפט.
חוק למניעת הטרדה מינית קובע דרגות ענישה ועונשי מאסר הנעים בין 2-4 שנות מאסר עפ"י נסיבות ביצוע העבירה, אופי ההטרדה, היקף פגיעתה במושא ההטרדה וכו'.

עו"ד פלילי הטרדה מינית

לאור חומרת הענישה וההתייחסות הרצינית והמחמירה לעבירות מין בכלל ולעבירת הטרדה מינית על שלל גווניה וצורותיה בפרט, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעו"ד פלילי הטרדה מינית הבקיא ברזי המשפט הפלילי בטרם ימסור חשוד את גרסתו בפני חוקרי המשטרה בחשד לביצוע עבירת הטרדה מינית. התנהלות נכונה ומושכלת בפני גורמי החקירה ובתי המשפט יכולה למנוע מצב של הגשת כתב אישום כנגד חשוד או לחלופין למזער נזקים שעתידים לסייע לחשוד עת יתנהל כנגדו כתב אישום בפני בית המשפט.

משרדנו מתמחה בייצוג בהליכים פליליים בכלל ובעבירת הטרדה מינית בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד פלילי הטרדה מינית המתמחה בייצוג בעבירת הטרדה מינית, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.             
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250