עורך דין פלילי הטרדה מינית

עבירות מין כוללות עבירות רבות ומגוונות וכל עבירה מכילה בתוכה יסודות שונים ומגוונים, עבירת הטרדה מינית מכילה בתוכה מספר עבירות שונות שלכל אחת יסודות שונים וכן חומרת ענישה המשתנה בין מעשה למעשה, מהי עבירת הטרדה מינית? מתי היא מתקיימת? מה כדאי לנו לדעת?

מהי הטרדה מינית 

החוק למניעת הטרדה מינית קובע כי מספר התנהגויות כאלה מהווים הטרדה מינית ומשכך מהווים עבירה עפ"י חוק.

סחיטה באיומים, כמשמעותה בסעיף 428 לחוק העונשין, כאשר המעשה שהאדם נדרש לעשותו הוא בעל אופי מיני

חוק למניעת הטרדה מינית קובע כי סחיטה באיומים של אדם כאשר המעשה אותו נדרש הנסחט לבצע הוא בעל אופי מיני, מהווה הטרדה מינית עפ"י חוק.

מעשים מגונים כמשמעותם בסעיפים 348 ו-349 לחוק העונשין

חוק למניעת הטרדה מינית קובע כי מעשים מגונים כמשמעותם בחוק העונשין מהווים אף הטרדה מינית עפ"י חוק.

הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, המופנות לאדם אשר הראה למטריד כי אינו מעונין בהצעות האמורות

חוק למניעת הטרדה מינית קובע כי הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, כאשר הצד שהפניות הופנו כלפיו הראה שהוא אינו מעוניין בהצעות הללו, מהווה הטרדה מינית עפ"י חוק. יש לשים לב כי בכלל זה קבע המחוקק מספר מקרים בהם אף אם מושא ההטרדה לא הראה כי אינו מעוניין בהצעות בעלות האופי המיני הדבר עדיין יהווה הטרדה מינית, כמו במצבים בהם יש יחסי מרות, קטין או חסר ישע, יחסי מרות בעבודה וכו'.

התייחסויות חוזרות המופנות לאדם, המתמקדות במיניותו, כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעונין בהתייחסויות האמורות

חוק למניעת הטרדה מינית קובע כי התייחסויות חוזרות המופנות לאדם, המתמקדות במיניותו, כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעונין בהתייחסויות האמורות, מהווה הטרדה מינית עפ"י חוק. יש לשים לב כי בכלל זה קבע המחוקק מספר מקרים בהם אף אם מושא ההטרדה לא הראה כי אינו מעוניין בהתייחסויות המתמקדות במיניותו הדבר עדיין יהווה הטרדה מינית, כמו במצבים בהם יש יחסי מרות, קטין או חסר ישע, יחסי מרות בעבודה וכו'.

התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו, לרבות נטייתו המינית

חוק למניעת הטרדה מינית קובע כי התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו, לרבות נטייתו המינית מהווה הטרדה מינית עפ"י חוק.

פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם, המתמקד במיניותו, בנסיבות שבהן הפרסום עלול להשפיל את האדם או לבזותו, ולא ניתנה הסכמתו לפרסום

חוק למניעת הטרדה מינית קובע כי פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם, המתמקד במיניותו, בנסיבות שבהן הפרסום עלול להשפיל את האדם או לבזותו, ולא ניתנה הסכמתו לפרסום מהווה הטרדה מינית עפ"י חוק וזאת בכפוף לסייגים המופיעים בחוק.

ענישה

עבירת הטרדה מינית כוללת מעצם טיבה וטבעה פגיעה קשה בריבונותו של אדם על גופו ומשכך מדובר בעבירה הזוכה ליחס רציני ומחמיר מצד גורמי החקירה ובתי המשפט.

בעבירת הטרדה מינית קבע המחוקק עונשי מאסר הנעים בין 2-4 שנות מאסר עפ"י נסיבות ביצוע העבירה, אופי ההטרדה והיקף פגיעתה במושא ההטרדה. יש לשים לב כי הטרדה מינית מהווה אף עוולה אזרחית המעניקה לנפגע העבירה סעד בדמות פיצוי כספי מבית המשפט.

עורך דין פלילי הטרדה מינית

לאור חומרת הענישה וההתייחסות הרצינית והמחמירה לעבירות מין בכלל ולעבירת הטרדה מינית על שלל גווניה וצורותיה בפרט, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין פלילי הטרדה מינית הבקיא ברזי המשפט הפלילי בטרם ימסור חשוד את גרסתו בפני חוקרי המשטרה בחשד לביצוע עבירת הטרדה מינית. התנהלות נכונה ומושכלת בפני גורמי החקירה ובתי המשפט יכולה למנוע מצב של הגשת כתב אישום כנגד חשוד או לחלופין למזער נזקים שעתידים לסייע לחשוד עת יתנהל כנגדו כתב אישום בפני בית המשפט.

משרדנו מתמחה בייצוג בהליכים פליליים בכלל ובעבירת הטרדה מינית בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין פלילי הטרדה מינית המתמחה בייצוג בעבירת הטרדה מינית, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250