עורך דין פלילי אלימות במשפחה

עורך דין פלילי אלימות במשפחה

אנו עדים חדשות לבקרים למקרה אלימות קשים שקורים בתוך המסגרת המשפחתית, עובדה זו מובילה את גורמי אכיפת החוק לנקוט יד קשה כלפי עבירות אלימות בכלל וכלפי עבירות אלימות בתא המשפחתי או כלפי בן משפחה בפרט. הסתבכתם בעבירות אלימות במשפחה? צריכים ייצוג מול המשטרה או בית המשפט? חשוב לדעת, התנהלות נכונה ומושכלת אל מול גורמי אכיפת החוק יכולה למזער נזקים ולעיתים אף להוביל לסגירת התיק בעניינכם.

מהי אלימות?

אנו נוטים לחשוב כי אלימות כוללת בתוכה רק פגיעה פיזית כלפי הזולת, אך לא כך הדבר. אלימות כוללת בתוכה פגיעה פיזית, איום בפגיעה פיזית וכן התעללות ופגיעה נפשית. משכך, אף איום על בן משפחה מבלי שנוצר כל מגע או פגיעה פיזית יכולה להוות אלימות והיחס של גורמי אכיפת החוק במצבים אלה הוא מחמיר ולא מתפשר בייחוד שהאירוע קורה בין בני משפחה או בני משפחה לשעבר.

מיהו "בן משפחה"?

החוק מגדיר בן משפחה כבן זוג לרבות ידוע בציבור וקטין או חסר ישע, שעליו עובר העבירה אחראי, כהגדרת "אחראי על קטין או חסר ישע" בסעיף 368א לחוק העונשין. אין משמעות מבחינת החוק אם מדובר על בן משפחה בעבר או בהווה. ומשכך, אף תקיפה כלפי גרוש או גרושה או כלפי ידוע או ידועה בציבור מהעבר מהווה תקיפה כלפי "בן משפחה" מבחינת חוק העונשין, נסיבה שיש בה להחמיר באופן משמעותי את הטיפול מצד המשטרה ובתי המשפט.

תקיפת סתם

עבירת תקיפת סתם מעוגנת בסעיף 379 לחוק העונשין והעונש הקבוע בצידה הוא מאסר לתקופה של עד שנתיים (עבירת עוון). לעומת זאת, כאשר התקיפה מבוצעת כלפי בן משפחה, העונש הוא עד כפל העונש הקבוע לעבירה, קרי, מאסר לתקופה של עד 4 שנות מאסר(עבירת פשע). בכך ניתן לראות את היחס המחמיר של המחוקק כלפי עבירות אלימות בתוך המשפחה.

תקיפה הגורמת חבלה של ממש

עבירת תקיפה הגורמת חבלה של ממש מעוגנת בסעיף 380 לחוק העונשין והעונש הקבוע בצידה הוא מאסר לתקופה של עד 3 שנים (עבירת עוון). לעומת זאת, כאשר התקיפה מבוצעת כלפי בן משפחה, העונש הוא עד כפל העונש הקבוע לעבירה, קרי, מאסר לתקופה של עד 6 שנות מאסר(עבירת פשע). בכך ניתן לראות את היחס המחמיר של המחוקק כלפי עבירות אלימות בתוך המשפחה.

חקירת משטרה באלימות במשפחה

חקירת המשטרה הינה השלב בו המשטרה אוספת ראיות בכדי לגבש תיק ראייתי שיהפוך לכתב אישום כנגד החשוד בעבירה. חשוב לדעת שמדובר בשלב קריטי ביותר בעל משמעות אדירה בו כל מילה מתועדת. ישנה טעות נפוצה לפיה, אם נספר את האמת אז ישמעו את הסיפור שלנו, יתחשבו בנו ויוותרו לנו, עוד טעות נפוצה הינה המחשבה שאם לאדם אין עבר פלילי וזו הסתבכותו הראשונה עם החוק יוותרו לו. חשוב לדעת שלמשטרה יש טכניקות ושיטות חקירה שונות ומגוונות. בנוסף, הודאה בביצוע עבירה מהווה ראיה חזקה ומשמעותית ביותר כנגד החשוד ומבחינת המשטרה כשחשוד מודה בביצוע עבירה יש בכך לבסס כנגדו תשתית ראיתית מוצקה לצורך הגשת כתב אישום. משכך, נחוץ והכרחי להיוועץ בעורך דין פלילי לאלימות במשפחה עוד לפני שמדברים או מוסרים כל גרסה במשטרה.

הליך מעצר

חשד בגין לעבירת אלימות במשפחה מקימה עילת מסוכנות הקבועה בחוק, כלומר, חוק המעצרים קובע כי עצם האישום בעבירת אלימות כלפי בן משפחה מקימה עילת מסוכנות סטטוטורית שתוצאתה הינה השארת הנאשם במעצר, במצב בו נאשם ירצה לסתור את החזקה נטל הראיה מוטל על כתפיו, עובדה זו כשלעצמה יכולה להוביל למצב פוגעני וקשה בחירותו של הנאשם שכן הליך המעצר יכול להימשך פרק זמן לא מבוטל במהלכו מצוי אדם בתנאים ירודים ופוגעניים הרחק מביתו, משפחתו וסביבתו הקרובה.

עורך דין פלילי אלימות במשפחה

ייעוץ בטרם חקירה בעורך דין פלילי  אלימות במשפחה הבקיא ברזי המשפט הפלילי ועבירות אלימות במשפחה הינה צעד שיש בו להשפיע פלאות על המשך החקירה כנגד החשוד, התיק המשפטי בעניינו ותוצאותיו. יש לדעת כי היוועצות בעורך דין פלילי אלימות במשפחה היא זכות מוקנית לחשוד ולנאשם בהליך פלילי והיא לא תשמש בשום אופן כנגד החשוד או הנאשם. לפיכך, כאשר אנו נקראים או נלקחים לחקירת משטרה, עלינו לומר לחוקר המשטרה את המשפט הבא:
"אני רוצה לשתף איתך פעולה אבל אני אעשה זאת רק לאחר שאקבל את זכותי החוקית להיוועץ בעורך דין"לאחר שאמרנו זאת לחוקר יש לעמוד על הזכות לראות עורך דין ואם חוקר המשטרה ינסה לשאול אותנו שאלות נוספות או ינסה לפתח איתנו "שיחה חברית" יש לחזור ולהדגיש בפניו כי אנו מעוניינים לשתף פעולה אבל נעשה זאת רק לאחר שנפגוש עורך דין ונממש את זכותנו החוקית. עד שיגיע עורך דין לייעץ לנו, אין לשתף פעולה ואין לדבר עם אף אחד על שום דבר שקשור לחשדות כנגדנו שכן כל מה שנאמר ירשם וישמש כנגדנו בהמשך.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות אלימות במשפחה. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין פלילי אלימות במשפחה המתמחה בייצוג בעבירות אלימות במשפחה, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם. 
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250