עבירות רישיון נהיגה, רישיון רכב ופוליסת ביטוח

עבירות הצגת רישיונות רישיונות מעוגנות בפקודת התעבורה, בפקודת ביטוח רכב מנועי ובתקנות התעבורה. מדובר בעבירות שתכליתן להבטיח בטיחותם של הנהגים והמשתמשים בדרך ולוודא שנהגים נוהגים בכלי רכב עם רישיון, ברכב תקין וכן שיש להם פוליסת ביטוח שתכסה אירוע של פגיעת גוף בעת הצורך. לאחרונה אנו עדים להחמרה משמעותית הן באכיפה משטרתית והן בענישה של בתי המשפט בכל הנוגע לעבירות מסוג זה. במאמר הנ"ל נסקור את העבירות השונות  וכן את הענישה בגין עבירות אלו.

עבירות אי החזקה או אי הצגה של רישיונות או תעודות

  • סעיף 9(א) לתקנות התעבורה קובע כי לא ינהג אדם ברכב אלא אם כן נמצאים אתו אחד לפחות מאמצעי הזיהוי הבאים:
  • תעודת זהות.
  • דרכון ישראלי תקף.
  • רישיון נהיגה תקף הכולל את תמונת בעל הרישיון.
  • רישיון נהיגה זר בר תוקף.
  • תעודת ביטוח כמשמעותה בפקודת ביטוח רכב מנועי.
  • כל תעודה שניתנה על פי דין לגבי נהיגתו של אותו אדם או לגבי הרכב שבו הוא נוהג. לדוגמא הדרכת נהיגה.
  • רשימת תנאים שניתנה על פי דין לגבי נהיגתו של אותו אדם או לגבי הרכב שבו הוא נוהג. לדוגמא הרשאה מבית המשפט.

בגין נהיגה ללא החזקת אחת מהמפורטים להלן תגרור בגינה ברירת משפט על סך של 100 ₪ ללא נקודות חובה במשרד הרישוי.

עבירות ביטוח רכב

סעיף 2(א) לפקודת ביטוח רכב מנועי מחייבת נהג לנהוג או לתת לאחר לנהוג ברכב כאשר יש לזכות הרכב פוליסת ביטוח בתוקף, מדובר בעבירה מסוג הזמנה לדין בבית משפט ללא רישום נקודות חובה במשרד הרישוי.

עבירות נהיגה או התרה לאחר לנהוג ללא רישיון נהיגה

סעיף 10 (א) וסעיף 38(1) לפקודת התעבורה קובעות איסור לנהוג ברכב מנועי ללא רישיון נהיגה מתאים, מדובר בעבירה חמורה ביותר הגוררת בצידה אפשרות להשבתת הרכב בו בוצעה העבירה ע"י קצין משטרה וכן הזמנה לדין בבית המשפט לצד רישום 10 נקודות חובה במשרד הרישוי וכן חובת מינימום פסילת רישיון נהיגה של 3 חודשים.

סעיף 10(ב)  לפקודת התעבורה קובע כי בעלים של רכב ומי שהשליטה על הרכב בידו לא ירשה למי שאינו רשאי (ללא רישיון נהיגה) לנהוג בו, מדובר בעבירה חמורה ביותר הגוררת בצידה הזמנה לדין לבית המשפט ללא רישום נקודות חובה במשרד הרישוי וכן חובת מינימום פסילת רישיון נהיגה של 3 חודשים.

סעיף 8 לתקנות התעבורה עוסק באי מילוי הגבלה או תנאי של רישיון נהיגה, על פי סעיף זה במידה ונהג נוהג ברכב בניגוד להגבלה או תנאי המופיעים ברישיון הנהיגה שברשותו הוא צפוי לברירת משפט על סך של 500 ₪ ללא נקודות חובה במשרד הרישוי.

כאשר תוקף רשיון הנהיגה פקע וטרם עברו 6 חודשים מיום פקיעת תוקפו מדובר בעבירה שגוררת עימה ברירת משפט בסך 250 ₪ ו-8 נקודות חובה במשרד הרישוי.

כאשר תוקף רשיון הנהיגה פקע מעל 6 חודשים ועד שנתיים מדובר בעבירה שגוררת עימה ברירת משפט בסך 750 ₪ ו-8 נקודות חובה במשרד הרישוי.

כאשר תוקף רשיון הנהיגה פקע מעל שנתיים מדובר בעבירה שגוררת עימה הזמנה לדין לבית המשפט ₪ ו-8 נקודות חובה במשרד הרישוי.

נהג חדש שרשיון הנהיגה שלו פקע מעל 6 חודשים יקבל הזמנה לדין לבית המשפט ו-8 נקודות חובה במשרד הרישוי.

עבירות רישיון רכב

סעיף 2 לפקודת התעבורה קובע איסור לנהוג ברכב שאין בו רישיון רכב תקף.

נהיגה ו/או התרה לאחר לנהוג ברכב שאין לו כלל רישיון רכב תגרור הזמנה לדין לבית המשפט ו-6 נקודות חובה במשרד הרישוי.

נהיגה ו/או התרה לאחר כאשר רישיון הרכב פקע לתקופה שאינה עולה על ארבעה חודשים תגרור בגינה ברירת משפט של 250 ₪ ו-6 נקודות חובה במשרד הרישוי.

נהיגה ו/או התרה לאחר כאשר רישיון הרכב פקע לתקופה העולה על ארבעה חודשים ועד שנה תגרור בגינה ברירת משפט על סך 1000 ₪  ו-6 נקודות חובה במשרד הרישוי.

נהיגה ו/או התרה לאחר כאשר רישיון הרכב פקע לתקופה העולה על שנה תגרור בגינה הזמנה לדין לבית המשפט ו-6 נקודות חובה במשרד הרישוי.

עורך דין תעבורה

בית המשפט מתייחס בחומרת לעבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון רכב ונהיגה ללא פוליסת ביטוח. לבית המשפט לתעבורה סמכות ענישה רחבה ומשמעותית הכוללת רכיבי מאסר, פסילת רישיון נהיגה, מאסרים על תנאי, פסילות על תנאי, קנסות מכבידים ועוד. משכך חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה ובעבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון רכב ונהיגה ללא פוליסת ביטוח.

משרדנו מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל ובעבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון רכב ונהיגה ללא פוליסת ביטוח בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד לתעבורה המתמחה בייצוג בעבירות נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון רכב ונהיגה ללא פוליסת ביטוח, אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250