עבירות צווארון לבן

מהן עבירות צווארון לבן

"עבירות צווארון לבן" הן עבירות פליליות המאופיינות לרוב כעבירות כלכליות, בהן מבצע העבירה נוטל כספים ו/או רכוש ו/או טובות הנאה, באופן שאינו חוקי, מהארגון אליו הוא משתייך.
להבדיל מעבירות פליליות אחרות, עבירות מסוג זה מבוצעות ללא אלימות, במהלך פעילותו השוטפת של העובד בארגון. פעולה זו יכולה להתבצע במישרין – בדרך כלל בדרכי הונאה, מירמה, זיוף.
או בעקיפין – סחר לפי מידע פנים, טובות הנאה בתמורה לשוחד.
"עבירות צווארון לבן" מכילות בתוכן סוגי עבירות שונות ומגוונות, כגון: קבלת דבר במרמה,
עבירות שוחד והפרת אמונים, עבירות על חוק ההגבלים העסקיים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות מס, שימוש במידע פנים של החברה, עבירות הלבנת הון ועוד.
מדובר לרוב בעבירות המתבצעות על ידי אנשים נורמטיביים ללא כל דופי,  אשר נועדו להפיק רווח כלכלי וביצוען מתאפיין בחשיבה מתוכננת מראש תוך יישוב הדעת, המלווה בתחכום רב.
לא תמיד הם מודעים להשלכות של ביצוע עבירה זו בכל המישורים, ובמישור הפלילי בפרט.
בעבר נהוג היה לקטלג עבירות מסוג זה "לחזקים והעשירים בחברה" – כל אותם גורמים שעמדו בשתי הדרישות הבאות: מעמדם החברתי היה גבוה, והעבירה היוותה חלק מעיסוקם המקצועי.
ואכן, פעמים רבות חשודים בעבירות אלו נושאי משרה בכירים בעלי מעמד והשפעה, המנצלים את כוחם ומרותם לרעה. אך כיום ניתן לייחס עבירות אלה על פני כל המדרג ההיררכי, גם לעובדים זוטרים. כיום אין הגדרה שמנצלת עד תום מונח זה. ההתייחסות לעבירה כ"צווארון לבן" – היא ביסוד העבירה ולא בטיב מבצע העבירה, שמעמדו הכלכלי-חברתי אינו רלוונטי כלל.

ענישה

נראה כי עבריינות מסוג זה צוברת תאוצה בשנים האחרונות וזוכה לסיקור תקשורתי וציבורי נרחב.
בהתאם למגמה זו, ישנה החמרה בענישה על ידי בתי המשפט באמצעות קנסות כבדים ותקופות מאסר ממושכות, וזאת בהתאם לחומרת העבירה והיקפה הכספי.
בשל המדיניות המחמירה "למען יראו וייראו" – ניתן היה לצפות שהתופעה תקטין את היקפיה,
אך נראה כי ההיפך הוא הנכון.

עורך דין פלילי

לאור חומרת הענישה וההתייחסות הרצינית והמחמירה לעבירות צווארון לבן על כל רבדיו, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין פלילי הבקיא ברזי המשפט הפלילי בטרם ימסור חשוד את גרסתו בפני חוקרי המשטרה. התנהלות נכונה ומושכלת בפני גורמי החקירה ובתי המשפט יכולה להוביל למצב של סגירת התיק כנגד החשוד או לחלופין למזער נזקים שעתידים לסייע לחשוד עת יהפוך לנאשם ויוגש נגדו כתב אישום בפני בית המשפט.

משרדנו מתמחה בייצוג בהליכים פליליים בכלל ובעבירות צווארון לבן בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.
לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עורך דין פלילי המתמחה בייצוג בעבירות מסוג צווארון לבן, 
אל תהסס והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.
במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250