עבירות נהג חדש

עבירות נהג חדש

במסגרת הלחימה של גורמי אכיפת החוק בתאונות הדרכים וכן לאור העובדה שהסטטיסטיקה מצביעה על מעורבות גבוהה מצד נהגים חדשים בתאונות דרכים עם נפגעים וכן בתאונות דרכים קטלניות, קבע המחוקק כללים מחמירים במיוחד לעניין עבירות המבוצעות מצד נהגים חדשים.

"נהג חדש"

עפ"י הגדרה קבועה בחוק, "נהג חדש" הוא מי שמצוי בשנתיים הראשונות לקבלת רישיון נהיגה. "נהג חדש צעיר" הוא נהג חדש שטרם מלאו לו 24 שנים.

העבירות החמורות

המחוקק קבע שתים עשרה עבירות, אשר יובילו נהג חדש שיורשע בהן, לבצע מבחן עיוני ו/או מבחן מעשי ו/או בדיקות רפואיות, הכל כתנאי הכרחי לחידוש רישיון הנהיגה המצוי ברשותו, בעניין זה יש לציין כי הכל נעשה בכפוף לשיקול דעתו של משרד הרישוי בעניין.

מהן העבירות החמורות?

העבירות החמורות מהן מומלץ לנהג חדש להיזהר במיוחד, הן:

  1. נהג חדש שנהג ברכב שלא מאותו סוג הרישיון שבידי הנוהג, או נהיגה שלא בהתאם לתנאים שמופיעים ברישיון הנהיגה שבידו.
  2. נהג חדש שהורשע על עוון או על פשע שביצועם התאפשר עקב נהיגתו ברכב
  3. נהג חדש שהורשע בביצוע עבירת מין שהתבצעה ע"י נהיגתו ברכב
  4. נהג חדש שלא עצר רכב לפני מפגש מסילת ברזל
  5. נהג חדש שהורשע בתאונת דרכים בה נפגע אדם
  6. נהג חדש שהורשע בכל עבירה שבית המשפט גזר בה פסילה בפועל מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שלושה חודשים או יותר
  7. נהג חדש שהורשע באי ציות לרמזור או אי מתן זכות קדימה
  8. נהג חדש שהורשע בנהיגת רכב תחת השפעת סמים משכרים או משקאות משכרים
  9. נהג חדש שהורשע בעקיפת רכב שלא כחוק
  10. נהג חדש שהורשע בנהיגה במהירות העולה על הקבוע בחוק
  11. נהג חדש שהורשע בחציית מפגש מסילת ברזל ברכב המיועד להסיע אחד עשרה נוסעים או יותר כשהדרך אל המפגש לא סלולה באספלט או בטון
  12. נהג חדש שהורשע באי הודעה על תאונת דרכים או אי הגשת עזרה לנפגע בתאונת דרכים

מדיניות משפטית מחמירה

בעקבות הסטטיסטיקה, אשר מצביעה על מעורבות משמעותית של נהגים חדשים בתאונות דרכים קטלניות וכן לאור החמרת החקיקה בנושא, בתי המשפט לתעבורה נוטים לראות באופן חמור ביותר עבירות המבוצעות ע"י נהגים חדשים. עובדה זו כשלעצמה, מביאה לכך שהענישה כלפי עבירות המבוצעות מצד "נהגים חדשים" הינה ענישה חמורה ומשמעותית.

פסילה למשך שלושה חודשים ויותר

מלבד העבירות שצוינו לעיל, כל עבירה שנעברה ע"י נהג חדש ובית המשפט גזר בגינה פסילה בפועל מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שלושה חודשים או יותר, מקנה סמכות שבשיקול דעת למשרד הרישוי לדרוש מאותו נהג לעבור מבחן עיוני ו/או מבחן מעשי ו/או בדיקות רפואיות כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה המצוי ברשותו.

הארכת תקופת "נהג חדש"

נהג חדש שהורשע באחת או יותר מהעבירות האמורות או לחלופין הורשע בכל עבירה שבגינה נגזרו עליו שלושה חודשי פסילה בפועל או יותר, יחשב מבחינה חוקית לנהג חדש וזאת לתקופה נוספת של שנתיים מיום מתן גזר הדין או מיום סיום תקופת הפסילה אותה עליו לשאת, הכל לפי המאוחר.

סמכות קצין משטרה לפסילה מנהלית והשבתת רכב

במסגרת הלחימה בתאונות דרכים בכלל ובעבירות המבוצעות באמצעות נהג חדש בפרט, קבע המחוקק כלי עזר בדמות סמכות שבשיקול דעת לפסול רישיון נהיגה ובנוסף אף להחרים את הרכב בו בוצעה לכאורה העבירה. בעבירות מסוימות, לקצין המשטרה יש סמכות מכוח חוק לפסול את רישיון נהיגה ובנוסף אף להחרים את הרכב בו בוצעה לכאורה העבירה וזאת למשך שלושים ימים. חשוב לדעת כי הליך שלילת הרישיון או החרמת הרכב חייב להיעשות בכפוף להליך שימוע בו תינתן אפשרות לנהג לנסות ולשכנע את קצין המשטרה לא לפסול את רישיונו או לא להחרים את רכבו, הכל לפי העניין.

עורך דין לתעבורה

הליך משפטי תעבורתי בכלל ועבירות נהג חדש בפרט מלווים בהליכים שונים וכן באפשרות להטלת סנקציות קשות ומשמעותיות על הנאשם.
כאשר נאשם מתמודד עם כתב אישום בבית המשפט לתעבורה בכלל ובעבירות שבוצעו ע"י מי שמוגדר "נהג חדש" בפרט, עליו להסתייע בעורך דין הבקיא ברזי דיני התעבורה שכן הוא עומד בצומת דרכים בה רישיונו נתון בסכנה ממשית וזאת לפרק זמן ארוך ומשמעותי.

בנוסף, העובדה כי הרשעה בעבירות מסוימות יכולה להוביל את הנאשם בבוא היום לעבור מבחני כשירות לנהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ואף להוציא רישיון נהיגה מחדש מצריכה לנהוג בתיקים שכאלה משנה זהירות.

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות נהג חדש. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7. 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בעבירות נהג חדש, אל תהסס
והתקשר 072-3319414 או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לעו"ד חזי כהן בנייד: 050-9920250